• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

تیم کوراش ایران نایب قهرمان آسیا شد

  • 09 اردیبهشت 1402 - 19:01
تیم کوراش ایران نایب قهرمان آسیا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دوازدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا که از صبح روز جمعه ۸ – اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر هانگژو چین آغاز شده بود، امروز (شنبه ۹ – اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) نیز پیگیری و با معرفی نفرات برتر اوزان باقی مانده به اتمام رسید.
با پایان این مسابقات کاروان کوراش کشورمان موفق به کسب ۸ مدال رنگارنگ شامل ۲ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز شد. به تفکیک نیز در بخش آقایان تیم کشورمان ۲ مدال طلا ۲ نقره به دست آورد و در بخش بانوان نیز تیم کشورمان صحب ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز شد.
با توجه به نتایج کسب شده کاروان کشورمان در بخش مردان پس از ازبکستان (۵ طلا و یک نقره) در رده دوم جای گرفت و نایب قهرمان آسیا شد. قرقیزستان (یک نقره و ۲ برنز) نیز در رده سوم ایستاد. این نتیجه در بخش مردان در حالی رقم خورد که تیم کشورمان با تمرکز بر اوزان بازی‌های آسیایی و تنها با ۵ ورزشکار در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده بود.
در رده‌بندی مجمع نیز تیم ملی کشورمان پس از ازبکستان (۷ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز) و چین (۵ طلا و یک برنز) در رده سوم جای گرفت.
همچنین در بخش زنان نیز تیم کشورمان پس از چین (۵ طلا و یک برنز)، ازبکستان (۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز) و تایپه (یک طلا و ۳ برنز) در رده چهارم آسیا جای گرفت.
اسامی مدال آوران کشورمان به صورت زیر است:
طلا: محمد محمدی بریمانلو و الیاس پاکدلنقره: فاطمه برمکی، طاهره آذرپیوند، صادق ذرنگ، مجید وحید بریمانلوبرنز: ملیکا امیدوند و دنیا آقایی
نتایج کامل نمایندگان ایران در این پیکارها که حکم تست ایونت بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین را نیز دارد، به شرح زیر است:
الیاس پاکدل طلایی شد”الیاس پاکدل” نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم کشورمان در نخستین دیدار خود مقابل “پان سوشنگ” از چین تایپه به برتری دست یافت و راهی مرحله بعدی شد. وی در دومین دیدارش “بائینسیحالانگتو” از چین را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. او در این مرحله حریف هندی خود “شاویل گیل” را با اقتدار شکست داد و به فینال راه پیدا کرد. نماینده شایسته کشورمان در دیدار نهایی با حریف قدرتمند ازبکستانی خود یعنی “هیداووف” رقابت کرد و با ارائه یک نمایش دلچسب به مدال طلا دست یافت.
محمد محمدی بریمانلو طلا ضرب کرد”محمد محمدی بریمانلو” پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف “گوربانوف” از ترکمستان رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی درمرحله نیمه‌نهایی “بکادیل شیمردناوف از قزاقستان” را شکست داد و فینالسیت وزن ۸۱- کیلوگرم دوازدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد. نماینده شایسته کشورمان با یک نمایش زیبا در دیدار نهایی “سی. تی. هوانگ” از چین تایپه را شکست داد و به مدال طلای مسابقات کوراش قهرمانی آسیا دست یافت.
طاهره آذرپیوند به مدال نقره دست یافت”طاهره آذر پیوند” در وزن ۵۲- کیلوگرم کوراش زنان قهرمانی آسیا پس از استراحت در مرحله نخست، در نیمه نهایی به مصاف “وای جی چو” از کره جنوبی رفت و ضمن کسب برتری مقابل ایران حریف راهی نیمه‌نهایی شد. نماینده کشورمان در این مرحله ضمن برتری مقابل “آمانوا” ترکمنستانی به دیدار نهایی راه یافت و مدال نقره خود را قطعی کرد. او در فینال به مصاف “هان” از چین رفت و در دیداری نزدیک، رقابت را به حریف خود واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.
مدال نقره بر گردن صادق آذرنگ”صادق آذرنگ” نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم کشورمان در دور نخست به مصاف “سارینچاوکتئو” از چین رفت و ضمن برتری مقابل این حریف قدرتمند راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز “مظافروف” از قزاقستان را شکست داد و به نیمه‌نهایی صعود کرد. نماینده کشورمان نیز در مرحله نیمه‌نهایی ضمن کسب برتری مقابل “ایشانمیرات اتایوف” از ترکمنستان راهی فینال مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد تا با “میرزامرادف” ازبکستانی برای کسب مدال طلای این پیکارها دیدار کند. او در دیدار نهایی و در شرایطی که از حریف خود پیش بود در یک لحظه غافلگیر شد و مدال طلای این دسته وزنی را از دست داد و به مدال نقره بسنده کرد.
مجید وحید بریمانلو نقره‌ای شدمجید وحید بریمانلو در وزن ۶۶- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف “گالاسن ژاموسو” از چین رفت و مقتدرانه مقابل این ورزشکار به برتری رسید. وی درمرحله نیمه‌نهایی به مصاف “خیراندیش” از تاجیکستان رفت و ضمن کسب برتری مقابل این کوراش‌کار راهی دیدار نهایی وزن ۶۶- کیلوگرم شد. نماینده شایسته کشورمان در فینال به مصاف “امان شوکریف” ازبکستانی رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره این پیکارها دست یافت.
مدال نقره وزن ۸۷+ بانوان به فاطمه برمکی رسید”فاطمه برمکی” در وزن ۸۷+ کیلوگرم زنان در نخستین بازی مقابل ورزشکاری از هند قرار گرفت و ضمن کسب برتری به مصاف کوراش‌کاری از چین رفت. نماینده سنگین وزن کوراش زنان ایران در دومین دیدار مقابل کوراش‌کار قدرتمند چینی بازی را واگذار کرد. “برمکی” در آخرین دیدار خود به مصاف نماینده ازبکستان رفت و ضمن برتری مقابل این حریف به مقام دوم دسته وزنی ۸۷+ دست پیدا کرد و صاحب گردن آویز نقره شد. پیکارهای وزن ۸۷+ کیلوگرم به صورت دوره‌ای برگزار شد.
دنیا آقایی برنز آسیا را کسب کرد”دنیا آقایی” نماینده وزن ۷۰- کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف “کوربانوا” از ترکمستان رفت و به برتری دست یافت. وی با این برد راهی دیدار نیمه‌نهایی این دسته وزنی شد. “آقایی” در مرحله نیمه‌نهایی بازی را به “سالیکوا” قزاقستانی واگذار کرد و موفق نشد راهی دیدار نهایی شود. با این نتایج “دنیا آقایی” به مقام سوم مشترک مسابقات کوراش قهرمانی آسیا دست یافت.
برنز آسیا برای ملیکا امیدوندی”ملیکا امیدوندی” نماینده وزن ۷۸- کیلوگرم کشورمان نیز پس از دریافت قرعه استراحت در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف نماینده ازبکستان رفت و ضمن پذیرش شکست از این حریف به مقام سوم مشترک و برنز آسیا دست یافت.
سمانه خجسته حذف شدسمانه خجسته نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم کشورمان نیز پس از قبول شکست مقابل “سانگ یانزی” از چین در دور نخست پیکارهای این دسته وزنی از دور رقابت‌ها کنار رفت.
هدیه یزدانی حذف شددر دیگر رقابت امروز نیز “هدیه یزدانی” نیز در وزن ۶۳- کیلوگرم زنان پس از استراحت در دور نخست به مصاف “کادیربرگانوف” از ازبکستان رفت و با پذیرش شکست از این ورزشکار حذف شد.
حذف فرزین شاهبازفرزین شاهباز نیز در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم مردان نیز در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد. وی در مرحله بعدی به مصاف “تجنوف” از ترکمستان رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار از پیکارها کنار رفت.
امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو و عضو هیأت رئیسه کنفدراسیون کوراش آسیا-اقیانوسیه جهت حضور در نشست هیأت رئیسه و همچنین مجموع عمومی و سالیانه این کنفدراسیون، به عنوان سرپرست همراه تیم ملی کوراش در چین حضور داشت.
ترکیب تیم‌های ملی مردان و بانوان ایران به شرح زیر است:
تیم مردان:مجید وحید بریمانلوالیاس پاکدلمحمد محمدی بریمانلوصادق آذرنگفرزین شهبازسرمربی: الیاس علی‌اکبری
تیم بانوان:طاهره آذرپیوندهدیه یزدانیدنیا آقاییملیکا امیدوندیسمانه خجستهفاطمه برمکیسرمربی: محبوبه خورشیدیرضا مهنان به عنوان مدیر فنی تیم را همراهی می‌کند.
دوازدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا طی روزهای “۸ و ۹” اردیبهشت ماه در این شهر برگزار شد.
لازم به یادآوری است فردا (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) رقابت‌های لیگ جهانی کوراش آغاز خواهد شد و ورزشکاران کشورمان در ۷ وزن به مصاف حریفان خواهند رفت.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41226

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.