• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

تیم ملی بسکتبال بازی نفس‌گیر اما نتیجه‌بخشی مقابل ژاپن خواهد داشت

  • 03 اسفند 1401 - 12:55
تیم ملی بسکتبال بازی نفس‌گیر اما نتیجه‌بخشی مقابل ژاپن خواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال روز پنجشنبه در ژاپن مقابل تیم ملی این کشور قرار می‌گیرد تا برگزارکننده یکی از دیدارهای تعیین کننده خود در پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی باشد.
دیدار رفت دو تیم در چارچوب پنجره چهارم در ورزشگاه آزادی با برتری ملی پوشان کشورمان به پایان رسید. در صورتیکه آنها بتوانند این نتیجه را در حضور تماشاگران ژاپنی نیز کسب کنند گام بزرگی در راه صعود به جام جهانی برخواهند داشت.
محمدرضا اسلامی کارشناس بسکتبال و سرمربی تیم ایران نوین تاکید دارد که با وجود شرایط متفاوتی که تیم ملی برای برگزاری دیدار برگشت برابر ژاپن دارد و اینکه ژاپنی‌ها از امتیاز میزبانی برخوردار خواهند بود اما تکرار پیروزی در این دیدار دور از دسترس نیست.
اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر به غیبت حامد حدادی در ترکیب تیم ملی بسکتبال اشاره داشت و گفت: نبود این بازیکن کافی است تا شرایط تیم ملی برای دیدار برگشت برابر ژاپن نسبت به دیدار رفت کاملاً تغییر کند. حتماً برنامه سرمربی تیم ملی برای تاکتیک موردنظر این دیدار بر اساس غیبت حامد است. از طرفی نفراتی که در ترکیب اعزامی به ژاپن قرار گرفته‌اند نشان می‌دهد که سرمربی تیم ملی انتخاب‌هایش را بر اساس شناختی که از حریف و بازی آن دارد، انجام داده است.
اسلامی به پیشینه دیدار تیم‌های ملی بسکتبال ایران و ژاپن طی ماه‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: ملی پوشان در پنجره چهارم با ژاپن دیدار داشته‌اند. دو دیدار تدارکاتی هم مقابل این تیم برگزار کرده‌اند. به این واسطه شناخت خوب و کاملی باید وجود داشته باشد. با همین شناخت شخصاً اعتقاد دارم که بازی نزدیک و خیلی نفس گیری برابر ژاپن خواهیم داشت اما می‌توانیم برنده این بازی شویم.
این مربی بسکتبال با اشاره به حضور بازیکنان جوان و با انگیزه در ترکیب تیم ملی، ادامه داد: این بازیکنان بعضاً تجربه بازی برابر ژاپن و حتی پیروزی مقابل این تیم را هم دارند. بنابراین با درایتی که سرمربی تیم در انتخاب نفرات بر اساس ویژگی‌های حریف داشته، کسب نتیجه از این بازی حساس اصلاً غیرممکن نیست.
وی تصریح کرد: البته با هیچ توجیهی نمی‌توان سخت بودن رقابت برابر ژاپن را کتمان کرد. این تیم یکی از میزبانان جام جهانی است و دغدغه‌ای بابت کسب سهمیه ندارد اما شایستگی‌ها و توانمندی‌هایی که تک تک ملی پوشان دارند، برگ برنده آنها برای بازی فردا و کسب نتیجه از آن خواهد بود.
سرمربی تیم بسکتبال ایران نوین با تاکید بر سرعتی که ژاپنی‌ها دارند، خاطرنشان کرد: حتماً انتخاب‌های سرمربی تیم ملی با لحاظ کردن این ویژگی بارز ژاپنی‌ها بوده است. بازگرداندن آرن داودی که اتفاقاً حضور موفقی در لیگ امسال داشته و تجربه‌های زیادی هم از اینگونه دیدارهای ملی دارد قطعاً می‌تواند کمک حال باشد. به کارگیری بازیکنان جوان و باانگیزه در کنار هم حتماً در این راستا صورت می‌گیرد که سرعت ژاپن کنترل شود. ژاپنی‌ها در انتقال بازی از دفاع به حمله و برعکس خیلی سریع عمل می‌کنند و باید این ویژگی آنها خیلی موثر کنترل شود.
اسلامی تاکید کرد: حتماً اولین برنامه تاکتیکی برای دیدار با ژاپن این است که سرعت حریف گرفته شود اما باید به این مسئله توجه داشت که دفاع تمام زمین هم دیگر ویژگی بارز حریف در زمین بسکتبال است. بنابراین باید این مهارت هم از حریف گرفته شود. اگر ملی پوشان بتوانند بر سرعت و دفاع حریف غلبه داشته باشند، کسب برتری دور از ذهن نیست. بازی خیلی سخت است اما نتیجه گیری در آن اصلاً غیرممکن نیست.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39074

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.