• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

تیم بسکتبال نوجوانان نیاز به چالش دارد/ امید به جهانی شدن داریم

  • 28 اردیبهشت 1401 - 1:14
تیم بسکتبال نوجوانان نیاز به چالش دارد/ امید به جهانی شدن داریم

محسن شاه علی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد عملکرد تیم بسکتبال نوجوانان در مسابقات قهرمانی غرب آسیا که با چهار پیروزی متوالی برابر تیم های لبنان، سوریه، اردن و عراق و کسب سهمیه شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان همراه بود، توضیح داد.

وی گفت: شخصاً تجربه ۴-۵ دوره حضور در مسابقات غرب آسیا را داشتم و بر این اساس از تیم های این منطقه هم شناخت نسبی داشتم. می دانستم اردن و سوریه به نسبت در سطح پائین قرار دارند اما عراق تیمی است که با بازیکنان فیزیکی و گاهاً صغر سنی در مسابقات شرکت می کنند. اعضای تیم های منطقه، لبنان از همه جلوتر است و بسکتبال را آکادمی تر دنبال می کند.

سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان خاطرنشان کرد: با این شناخت تیم را برای شرکت در مسابقات غرب آسیا آماده کرده و راهی اردن کردند. من این تیم را دیر تحویل گرفتم و به همین دلیل جلسات تمرینی را تقریباً فشرده برگزار کردم. برای آماده سازی و حضور در مسابقات، پیش فرض هایی داشتم که خوشبختانه برنامه ها طبق آن پیش رفت و نتیجه لازم را هم گرفتیم.

شاه علی با تأکید بر اینکه از میان رقیبان ایران در مسابقات غرب آسیا، لبنان شاگردانش را خیلی خوب به چالش کشید، تصریح کرد: بدون بازی تدارکاتی در مسابقات شرکت کردیم و این یک مشکل عمده برای ما بود که کماکان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا هم با آن مواجه هستیم. با وجود این مشکل بازیکنان سخت تمرین کردند و نتیجه گرفتند و باید با همین روند برای مسابقات بعدی هم آماده شویم.

وی با یادآوری اینکه تیم بسکتبال نوجوانان به واسطه قهرمانی در غرب آسیا تا کمتر از یک ماه دیگر در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی قطر شرکت می کند، ادامه داد: در حال حاضر برای حضور در این رقابت ها هم دیدار تدارکاتی پیش بینی نشده است. در حالی که مسابقات نسبت به غرب آسیا قطعاً در سطح بالاتری برگزار خواهد شد. باید تیم به چالش کشیده شود اما متأسفانه شرایط آن را نداریم. به خصوص که فاصله کمی تا مسابقات باقی است.

تیم بسکتبال نوجوانان نیاز به چالش دارد/ امید به جهانی شدن داریم

سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان با بیان اینکه دور جدید تمرینات تیمش از شنبه آینده آغاز می شود، گفت: علاوه بر بازیکنان اعزامی به غرب آسیا از چند بازیکن دیگر هم در این اردو بهره خواهیم برد. در مجموع ۲۰ بازیکن را به دور جدید تمرینات دعوت می کنیم اگرچه از میان آنها دو سه نفر به خاطر همراهی مهرام در لیگ دسته اول نمی توانند در اردو حاضر شوند. این رقابت ها (لیگ دسته اول) در کنار مسائلی مانند آسیب دیدگی برخی بازیکنان از معضلاتی است که با آن مواجه هستیم.

وی همچنین اشاره ای به مسابقات قهرمانی آسیا و شرایط برگزاری این دیدار ها داشت و گفت: طبق آخرین اطلاعات، تایلند، چین تایپه و چین در مسابقات غایب هستند اما با حضور تیم هایی مانند استرالیا، نیوزلند، ژاپن و کره جنوبی، مسابقات در سطح بالایی خواهد بود. ایران هم جزو تیم هایی است که در این رقابت ها قطعاً روی آن حساب می شود. در کل ۱۳ تیم در رقابت ها شرکت خواهند داشت و چهار تیم برتر هم سهمیه جهانی می گیرند. نسبت به اینکه بتوانیم در میان تمام تیم های مدعی صاحب سهمیه شویم، خیلی امید داریم.

شاه علی تاکید کرد: مسابقات قهرمانی جهان هم به فاصله کمی از مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می شود و این هم خود یک معضل است. البته این شرایط برای همه تیم ها وجود دارد. فکر می کنم به خاطر کرونا و اینکه رقابت های رده سنی نوجوانان بعد از دو سال وقفه برگزار می شود، چنین فشردگی را در نظر گرفته اند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=22009

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.