• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تکواندو نیاز به تفکرات جدید دارد/ باید از جوانان استفاده کرد

  • 09 مرداد 1400 - 15:08
تکواندو نیاز به تفکرات جدید دارد/ باید از جوانان استفاده کرد

مرتضی کریمی با بیان مطلب فوق به مهر افزود: نتایج تیم ملی تکواندو در المپیک توکیو دور از ذهن و برابر با انتظار مردم شریف و ورزش دوست ایران نبود. متأسفانه آنچه که توقع داشتیم اتفاق نیفتاد و فدراسیون باید با دعوت از کارشناسان مشکلات و دلایل این نتایج را بررسی و پس از ریشه یابی نسبت به رفع آن اقدام کند.

وی در مورد اینکه تاکنون جلساتی از این دست نتایج روشن و مثبتی نداشته گفت: بله موافقم که جلسات شورای فنی و یا کمیته فنی خروجی مثبتی برای تیم ملی نداشته است. باید در این جلسات دو تفکر متضاد کنار هم نشسته، اجازه و جسارت بیان واقعیت‌ها را داشته باشند و در پایان مشکلات روی کاغذ بیان شده، برای رفع آنها راهکار علمی و منطقی مصوب شده و برای اجرایی شدن آن پیگیری‌های لازم صورت گیرد. نه اینکه چند کارشناس موافق نشسته برای دل خوشی و رفع تکلیف بحث کنند که در انتها به جایی برسیم که اکنون هستیم.

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو گفت: باید بیایم بررسی کنیم که از ریو ۲۰۱۶ تا توکیو ۲۰۲۰ چه بر تکواندو ایران گذشته است؟ باید آسیب شناسی شود که چند نوجوان با داشتن عنوان قهرمانی المپیک نوجوانان و قهرمانی جهان یا آسیا به تیم ملی تزریق شده است؟ بله ما در رده‌های نونهالان و نوجوانان عملکرد خوبی داریم و نتایج درخشانی داریم، ولی خروجی برای تیم ملی بزرگسالان نداشته است. آیا اشکوریان و خسروی که طلای المپیک نوجوانان کسب کردند به خواست خود کار را رها کردند را از روی بی توجهی ما کنار رفتند.

تکواندو نیاز به تفکرات جدید دارد/ باید از جوانان استفاده کرد

کریمی ادامه داد: دو بازخورد خوبی که ما سالهای قبل داشتیم و باعث موفقیت تیم ملی می‌شد این روزها برعکس عمل می‌کند. اول مربیان سازنده و دوم استان‌های فعال و تأثیر گذار که دیگر انگیزه‌ای برای کار و بازیکن سازی ندارند. چرا که هیچ فرقی نمی‌کند و این بی تفاوتی به سازندگی در تکواندو لطمه زده است.

این کارشناس تکواندو به راهکار برون رفت از این شرایط اشاره کرد و گفت: معتقدم تکواندو نیاز به یک تفکر جدید و یا تغییر تفکر دارد. باید شجاعت تغییر و میدان دادن به جوانان با انگیزه و خلاق را داشته باشیم. تکواندو نیازمند تحول اساسی و زیربنایی دارد. شاید با رفتن افراد این تحول به دلیل تفکرات مشابه ایجاد نشود! این روند جدید باید از رأس آغاز شده و با به سایه رفتن افراد و ادامه همین روند قطعاً به جایی نخواهیم رسید. البته که در ترکیب اعضای کمیته فنی به دلایل مختلف از جمله نبود یک تفکر فنی و به روز در بخش مبارزه تغییراتی ایجاد شود.

وی در پایان گفت: من خودم را مثال می زنم، نفراتی چون من که تجربه زیادی داریم می‌توانیم در بخش‌های سرپرستی و مدیریتی مفیدتر باشیم. اگر می‌خواهند حرمت پیشکسوتان را حفظ کنند از جایگاه و تجربه آنها بهره ببرند و کار را به جوانان بدهند. اینکه کار دست ۴-۵ نفر خاص باشد به هیچ عنوان درست نیست. پولادگر مدیر زحمت کشی است که تلاش زیادی برای اعتلای تکواندو داشته و این جای تقدیر دارد. ولی تکواندو فعلی نیاز به تفکرات جدید دارد. باید جسارت داشته باشیم که برخی افراد را کنار گذاشته کار را در بخش‌های مختلف تحصیل کرده‌ها بدهیم. تکواندو الان یک رشته دانشگاهی دارد که باید از خروجی آن بهترین بهره را ببریم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=649

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.