• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

توطئه‌های دروغ‌پردازان خنثی شد/ بیانیه هنرمندان برای حفظ وحدت

  • 11 مهر 1401 - 12:05
توطئه‌های دروغ‌پردازان خنثی شد/ بیانیه هنرمندان برای حفظ وحدت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه گذشته در چهاردهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، با ابلاغ سلام رئیس‌جمهور به نقش تأثیرگذار مسئولین و هنرمندان در آگاهی بخشی جامعه اشاره کرد و گفت: مسئولین و اهالی فرهنگ و هنر از نقش تعیین‌کننده‌ای در آگاهی‌بخشی و تزریق امید و نشاط در جامعه برخوردار هستند که با اقدامات خود می‌توانند به ایجاد آرامش و وحدت ملی در جامعه کمک بسیاری کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه این روزها اغلب هنرمندان پیشتاز عرصه امیدبخشی و ایجاد نشاط در جامعه هستند زیرا به خوبی می‌دانند که کشور عزیزمان بیش از هر زمانی به انسجام و وحدت ملی نیاز دارد.
اسماعیلی با بیان اینکه مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خادمی اهالی فرهنگ و هنر افتخار می‌کنند، گفت: منافع ملی ایران عزیز در گرو انسجام و وحدت است و نباید اجازه دهیم، کوچک‌ترین خدشه‌ای به انسجام ملی وارد شود از سوی دیگر هنرمندان همواره آموزگاران مردم در وطن دوستی و شکل‌گیری اتحاد ملی بوده‌اند و انشالله این مسیر را در کنار هم طی خواهیم کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امنیت کشور به راحتی به دست نیامده است، خاطرنشان کرد: علی رغم سپری کردن برخی آشوب‌ها باید با قاطعیت گفت، ایران عزیز ما نقطه آرامش و ثبات منطقه به شمار می‌رود به طوری که قدرت‌های بزرگ دنیا چاره‌ای جز تسلیم در مقابل عظمت ایران ندارند.
اسماعیلی در پایان یادآور شد: درگذشت غم‌انگیز دختر عزیز و کُرد کشور همه را متأثر کرد و شخص رئیس‌جمهور از روز اول این اتفاق با آنکه در سفر خارج از کشور بود، شخصاً دستور پیگیری این موضوع را ابلاغ کرد و حتی بلافاصله پس از بازگشت به ایران با پدر مرحومه تماس گرفت اما عده‌ای در کنار رسانه‌های معاند و دروغ‌پرداز، این موضوع را بهانه‌ای برای ایجاد التهاب در جامعه کردند که با هوشیاری اقشار مختلف مردم توطئه‌های دشمنان قسم خورده ملت ایران خنثی شده است.

هنرمندان پیشکسوت در بیانیه‌ای بر حفظ امنیت کشور و وحدت و یکپارچگی ملی تاکید کردند
همچنین در پایان این مراسم که با حضور ۱۳۷ نفر از پیشکسوتان عرصه‌های مختلف هنری برگزار شد، بیانیه چهاردهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت با تاکید بر حفظ امنیت ملی و ایجاد همگرایی، انسجام و وحدت ملی در شرایط کنونی قرائت شد.
هنرمندان پیشکسوت عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت کشور در بخشی از این بیانیه بر سخنان اخیر رئیس‌جمهور در خصوص نگاه مثبت مسئولین به نقدها برای اصلاح امور، دایر کردن مراکزی برای گفت و گو، نقد و حتی اعتراض به برخی مشکلات و روش اجرای برخی قوانین و بر حفظ امنیت ملی، حریم و حرمت پرچم و وحدت و یکپارچگی ملی تاکید کردند.
این هنرمندان در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به شأن و جایگاه رفیع هنرمندان پیشکسوت، خواستار اقدامات لازم برای ارتقای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به بنیاد ملی شدند، همچنین پیگیری تحقق وعده‌های رئیس جمهور در ضیافت افطاری با هنرمندان و توجه بیشتر سازمان‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی و هنری به توسعه مؤسسه هنرمندان پیشکسوت از دیگر خواسته‌های هنرمندان در این بیانیه بود.
چهاردهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت شب گذشته یکشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه و مدیریت منابع، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و با تجلیل از خانواده هنرمندان درگذشته صادق صندوقی، حسن مهری، کریم اکبری مبارکه و تورج شعبانخانی در مشهد مقدس برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29910

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.