• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

توصیه های طب ایرانی برای درمان آنفلوانزا

  • 28 آبان 1401 - 12:10
توصیه های طب ایرانی برای درمان آنفلوانزا

ناصر رضایی پور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اگر فردی دچار آنفلوانزا شد چگونه می‌تواند علائم خود را کنترل کند. اگر علائم شامل آبریزش بینی ساده است یعنی فرد خلط ندارد و فقط آبریزش بینی دارد، بهترین کار استفاده از بخورها است. بخور آویشن، بخور بابونه، بخور شلغم در این زمینه بسیار می‌توانند کمک کننده باشند.
وی افزود: استفاده از آنتی هیستامین‌ها، داروهایی مثل ادالت کلد و … که جلوی آبریزش بینی را می‌گیرند، به ضرر شما هستند. بهتر است رسوبات اضافه ای که در ناحیه سینوس‌ها و مغز جمع شده، از راه طبیعی خودش که در واقع ایجاد زکام است، دفع شود نه اینکه جلوی آن گرفته شود. اگر دچار گلودردهای ساده، سوزش گلو و… هستید بهترین کار استفاده از قرقره آب نمک رقیق روزی دو سه بار است و نوشیدن شربت عسل رقیق و عسل آب لیمو می‌تواند کمک کننده باشد.
این متخصص طب ایرانی تاکید کرد: اما اگر دچار گلودرد چرکی شدید، تب و گلودردهای شدید هستید، ممکن است بیماری شما دیگر ویروسی نباشد و دچار آنفلوانزای ساده نشده باشید که عامل آن باکتری است. در این صورت باید حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.
رضایی پور اظهار داشت: دو عارضه دیگر، سرفه‌ها هستند که می‌توانند خشک یا خلط دار باشند، اگر سرفه‌ها خشک است می‌توانید از دمکرده گل ختمی یا عناب و یا گل پنیرک استفاده کنید و با مصرف روزی یک یا دو بار می‌توانید سرفه‌ها را کنترل کنید و بینی خود را با روغن بنفشه چرب کنید.
وی ادامه داد: اما اگر سرفه‌هایتان خلط دار است، در این صورت بهتر است از دمنوش آویشن استفاده کنید. که هم می‌توان آن را به تنهایی استفاده کرد و هم آویشن و زوفا و بابونه که بهتر است با عسل شیرین شود و در این مورد بینی خود را با روغن سیاهدانه چرب کنید.
وی گفت: امیدوارم با به کارگیری این روش‌ها از مصرف داروهای شیمیایی بی نیاز باشید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=34062

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.