• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

توجه به تأمین واکسن از طریق واردات و تولید داخل ضروری است

  • 21 مرداد 1400 - 20:33
توجه به تأمین واکسن از طریق واردات و تولید داخل ضروری است

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه مربوط به تأمین واکسن کرونا، تأکید کرد: اولویت اول و اصلی امروز کشور کرونا و تسریع در روند واکسیناسیون مردم است که تحقق این هدف با تأمین واکسن مورد نیاز از طرق تقویت تولید داخل و افزایش واردات با جدیت پیگیری می‌شود.

وی، واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان شهریور را اولویت بعدی برای استمرار واکسیناسیون در کشور دانست و به مسئولین ذیربط از وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، جمعیت هلال احمر و وزارت امور خارجه مأموریت داد با جدیت موضوع واردات واکسن کرونا را دنبال کنند تا همزمان با سرعت گرفتن تولید واکسن داخلی، شاهد واکسیناسیون هرچه سریع‌تر گروه‌های هدف و قطع زنجیره انتقال بیماری باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم مقابله با بیماری کرونا و ضرورت تأمین واکسن و داروهای مورد نیاز مردم از هر طریق ممکن، خواستار اتخاذ راهکارها و تدابیر لازم برای برون‌رفت از وضعیت موجود و فروکش کردن شدت بیماری کرونا در کشور شد.

مخبر در ادامه بر لزوم حمایت از کادر درمان و دست‌اندرکاران بیمارستان‌ها برای کنترل موج فعلی کرونا تأکید کرد و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تدابیر و تصمیمات لازم را برای پرداخت مطالبات معوق کادر درمان و پرسنل بیمارستان‌ها اتخاذ کنند تا با ایجاد انگیزه و روحیه مضاعف در این عزیزان، شاهد بهبود روند رسیدگی به بیماران باشیم.

وی با اشاره به گزارش معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در خصوص اقدامات و پیگیری‌های این وزارتخانه برای واردات واکسن از هر کشوری که ممکن بوده، از تلاش‌های صورت گرفته توسط وزارت امور خارجه قدردانی کرد و گفت: انصافاً سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای تأمین کننده واکسن به صورت مجدانه و دلسوزانه پیگیری کرده‌اند که جا دارد از آنها قدردانی شود.

معاون اول رئیس‌جمهور گزارش ارائه شده در خصوص روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به اثرات مفید این طرح، بر لزوم پیگیری و اجرای آن با جدیت هرچه بیشتر تأکید کرد.

در این جلسه که معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس جمعیت هلال احمر و معاونین بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌های ذیربط نیز حضور داشتند، رئیسی معاون درمان وزارت بهداشت، گزارشی از وضعیت کلی کشور در رابطه با شیوع کرونا ارائه کرد و گفت: مهار شدت بیماری کرونا نیازمند مداخله جدی و مؤثر است تا بتوانیم هرچه سریع‌تر روند ابتلاء و مرگ و میر را کاهش دهیم.

وی همچنین گزارشی از میزان موجودی واکسن کرونا، برنامه واردات و روند واکسیناسیون در کشور ارائه کرد و پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد با پیگیری‌های وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر، تا پایان مرداد ۱۰ میلیون دوز و تا پایان شهریور ۲۰ میلیون دوز واکسن خریداری و به کشور وارد شود.

در این جلسه، همچنین در خصوص ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های بیشتر برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بحث و بررسی و مقرر شد پیشنهادات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی و تصمیم‌گیری شود.

تأمین منابع مالی لازم برای پرداخت مطالبات کادر درمان و تجهیزات پزشکی نظیر انواع کیت تشخیص کرونا از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم سرعت بخشیدن به روند تأمین واکسن کرونا از طریق واردات و تولید داخلی تأکید کرد و گفت: استمرار روند فعلی واکسیناسیون نیازمند واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن است که باید تا پایان مرداد انجام شود و این روند باید در کنار حمایت از تولید واکسن داخلی و افزایش واردات واکسن مورد نیاز با قوت اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2026

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.