• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

تهران-قم نیوجرسی شد/ حمل ۳۲ هزار تن کالای اساسی به تهران طی ۱ ماه

  • 25 مرداد 1400 - 14:37
تهران-قم نیوجرسی شد/ حمل ۳۲ هزار تن کالای اساسی به تهران طی ۱ ماه

حیدر نوروزی در گفتگو با مهر درباره آخرین اقدامات عمرانی محورهای منتهی به استان تهران گفت: اواخر سال گذشته آزادراه غدیر که از آبیک آغاز و به چرمشهر در آزادراه قم – گرمسار منتهی می‌شود، به بهره‌برداری رسید. این آزادراه بار ترافیکی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی تهران را به شدت کاهش داده است.

۳ آزادراهی که ترافیک منتهی به تهران را کاهش داد

وی افزود: با این آزادراه ترافیک به کرج و تهران منتقل نشده و از سمت غرب کشور مستقیماً به گرمسار منتهی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران به افتتاح قطعه یک آزادراه تهران – شمال در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تا پیش از افتتاح این آزادراه، بار ترافیکی ایام تعطیل به آزادراه تهران – کرج و جاده چالوس کشیده می‌شد اما با بهره‌برداری از آزادراه تهران – شمال، مسافران بدون انتقال به استان البرز، مستقیماً از غرب تهران وارد آزادراه تهران – شمال و سپس سه راه شهرستانک و جاده چالوس می‌شوند.

نوروزی یکی دیگر از پروژه‌های افتتاح شده در سال گذشته را بهره‌برداری از آزادراه همت – کرج دانست و یادآور شد: این آزادراه بخشی از بار ترافیکی آزادراه تهران – کرج را به خود منتقل می‌کند؛ اگر کمربندی شمالی شهر کرج در استان البرز به بهره‌برداری برسد، حجم بیشتری از ترافیک آزادراه تهران – کرج به آزادراه همت منتقل خواهد شد.

افتتاح ۳ تقاطع غیر هم سطح مهم استان تهران در یک سال اخیر

وی به پروژه‌های تقاطع غیرهم‌سطح استان تهران برای افزایش ایمنی تردد اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین تقاطعی که سال جاری به بهره‌برداری رسید، تقاطع غیرهم‌سطح سیمان در بزرگراه امام رضا (ع) بود که نقش بسیار مهمی در کاهش ترافیک سنگین صبحگاهی و عصرگاهی جنوب شرق تهران و منطقه افسریه ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران دومین تقاطع غیرهم‌سطح مؤثر در تردد محورهای منتهی به تهران را بهره‌برداری از تقاطع غیرهم‌سطح شهرک حمل و نقل جنوب تهران عنوان کرد و ادامه داد: سال‌ها احداث این تقاطع متوقف مانده بود که با توجه به ترافیک بالای خودروهای سنگین در شهرک حمل و نقل، راه‌اندازی آن به کاهش بار ترافیکی منطقه کمک مؤثری کرده است.

نوروزی از بهره‌برداری تقاطع غیرهم‌سطح شهرقدس با جاده مخصوص کرج خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون روکش آسفالت آزادراه‌های تهران – قم، تهران – کرج، بزرگراه امام رضا (ع)، محور قدیم تهران – قم، آزادراه تهران – ساوه و محور قدیم تهران – ساوه مرمت شده است.

وی تصریح کرد: ۴۰ درصد از محور قدیم قم – تهران دو بانده شده و همچنین حد فاصله کهریزک تا حسن‌آباد به بزرگراه تبدیل شده است.

ایمن سازی آزادراه‌های تهرن-قم و تهران-کرج با نصب نیوجرسی وسط دو باند رفت و برگشت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران به موضوع ایمن‌سازی آزادراه‌های منتهی به تهران اشاره کرد و گفت: چند سال قبل در آزادراه تهران – قم تصادف بسیار بدی رخ داد که اتوبوس اصفهان به تهران با عبور از گاردریل میانی، وارد باند روبرو شد و با اتوبوس تهران – یزد برخورد کرد که بیش از ۴۰ تن از هموطنان کشته شدند بنابراین تصمیم گرفته شد تا کل آزادراه به جای گاردریل، با نیوجرسی مفصلی ایمن‌سازی شود.

نوروزی ادامه داد: در حال حاضر حوزه استحفاظی آزادراه تهران – قم در استان تهران به طور کامل با نیوجرسی مفصلی با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان ایمن‌سازی شده و حوزه استحفاظی استان قم نیز در حال اجراست که تنها پنج کیلومتر از محور باقی مانده است.

وی تأکید کرد: پیش از این نیز کل آزادراه تهران – کرج با حذف گاردریل میانی و نصب نیوجرسی ایمن‌سازی شده بود.

ناوگان باری استان تهران، فعال‌ترین استان در حمل کالاهای اساسی از بندر امام (ره)

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران بیان کرد: یکی از موضوعاتی که امسال به ادارات راهداری استان‌ها ابلاغ شد، حمل کالاهای اساسی از بندر امام (ره) به داخل کشور بود. راهداری استان تهران از ۱۵ تیر تا ۲۰ مرداد، ۴۸۴۹ دستگاه ناوگان جاده‌ای به بندر امام (ره) اعزام کرد که ۳۲ هزار و ۷۵۲ تن انواع کالای اساسی عمدتاً به تهران و بعضاً سایر شهرها حمل کرده‌اند.

نوروزی ادامه داد: ۱۷ دستگاه کامیون متعلق به اداره کل راهداری استان تهران که برای اجرای پروژه‌های عمرانی تملک شده نیز به بندر امام (ره) برای حمل کالاهای اساسی اعزام شد.

وی درباره حمل مسافر نیز گفت: در استان تهران ۲۰۶۹ دستگاه اتوبوس، ۷۰۴ دستگاه مینی‌بوس و ۱۸۸۹ دستگاه سواری کرایه در قالب ۱۱۴ شرکت حمل و نقلی در حال جابجایی مسافر است. همچنین ۴۷۷۴ راننده دارای کارت هوشمند بخش مسافری در این استان فعال هستند.

جرایم سخت در انتظار اتوبوس‌هایی که پروتکل‌های کرونایی را رعایت نکنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای مسافری در این استان خاطرنشان کرد: به طور کامل پروتکل‌های ابلاغی در حال اجراست و این اداره کل اجرای پروتکل‌ها را تحت نظارت دارد. اگر اتوبوسی از پروتکل‌ها تخطی کند، در کمیسیون‌های مواد ۱۱ و ۱۲ تخلفات بررسی و با متخلفان برخورد می‌شود. مثلاً اخیراً به دلیل تخلفات برخی اتوبوس‌ها ۶ خط از تهران به سایر شهرستان‌ها به طور کامل منحل شده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2405

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.