• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

تناوب بارندگی در ۷ استان تا روز جمعه/ وزش باد شدید در نوار شرقی

  • 15 شهریور 1400 - 14:32
تناوب بارندگی در ۷ استان تا روز جمعه/ وزش باد شدید در نوار شرقی

به گزارش مهر، امروز بارش پراکنده در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رخ می‌دهد، طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعدو برق گاهی همراه با وزش باد شدید در شمال و غرب هرمزگان و جنوب فارس پیش‌بینی می‌شود.

از فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش‌ها در سواحل تقویت می‌شود و تا روز جمعه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، دامنه‌های شمالی البرز، شمال آذربایجان شرقی و خراسان شمالی کاهش دما، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید به‌تناوب ادامه خواهد داشت. شدت بارندگی طی فردا و چهارشنبه در گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

امروز در بخش‌هایی از جنوب سمنان، جنوب تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، اصفهان، ایلام و خوزستان در ساعات بعدازظهر افزایش سرعت باد و گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است همچنین در برخی مناطق احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

امروز در نوار شرقی کشور به‌ویژه در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد و از فردا تا جمعه در شمال شرق و شرق کشور و از چهارشنبه تا آخر هفته جاری نیز در جنوب شرق و جنوب غرب کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۲ و ۲۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=4672

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.