• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

تمرینات مشترک آزادکاران آینده‌ساز در حضور متولیان کشتی

  • 10 خرداد 1401 - 12:49
تمرینات مشترک آزادکاران آینده‌ساز در حضور متولیان کشتی

به گزارش خبرگزاری مهر، خانه کشتی شهید ابراهیم هادی کمپ تیم‌های ملی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی میزبان تمرین مشترک تیم‌های نوجوانان و جوانان کشتی آزاد بود و شاگردان محسن کاوه و مجید ترکان که برای حضور در رقابت‌های آسیایی و جهانی آماده می‌شوند در یک تمرین مشترک به مرور فنون و مسابقه کشتی پرداختند.

این تمرین ابتدا با بازی بسکتبال و والیبال آزادکاران جوان آغاز و پس از حضور آزادکاران نوجوان در اردو، با گرم کردن کشتی گیران آغاز شد، در ادامه نوبت به مرور فنون رسید و ملی پوشان به مرور فن‌های پرتابی و خاک و سرپا پرداختند. در جریان این تمرین، کاوه و ترکان نکات لازم را به ملی پوشان تذکر می‌دادند تا فنون به درستی اجرا شود.

پس از مرور فن، نوبت به مسابقه کشتی رسید و ملی پوشان نوجوان و جوان در چندین نوبت و با حریفان متفاوت در دو تایم سه دقیقه‌ای مبارزه کردند تا کاملاً شرایط مسابقات برای آنها در تمرین شبیه سازی شود.

از نکات جالب توجه تمرین مشترک تیم‌های نوجوانان و جوانان کشتی آزاد حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و حسن یزدانی ستاره تیم ملی کشتی آزاد و دارنده ۷ مدال طلا، نقره و برنز المپیک و جهان در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی بود.

حضور مهمانان ویژه در جریان تمرین سبب شده بود کشتی‌گیران جوان و نوجوان با انگیزه بالایی تمرین کنند و تلاش کنند حسن یزدانی های آینده کشتی ایران باشند.

در این تمرین دو کشتی‌گیر تاجیکستانی که با مربی خود در خانه کشتی اردو زده‌اند نیز حضور داشتند.

تمرین سخت و نفس‌گیر آزادکاران نوجوان و جوان برای حضور در رقابت قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان، پس از دو ساعت به پایان رسید.

از نکات قابل توجه این تمرین می‌توان به دعوت از برخی از کشتی گیران غیر ملی پوش و مستعد توسط کادر فنی برای حضور در تمرینات، انگیزه‌ی بسیار بالای برخی از کشتی گیران نوجوان و حضور مربیان سازنده اشاره کرد.

مسابقات آسیایی نوجوانان روزهای ۲۹ خرداد تا ۵ تیرماه به میزبانی بحرین و رقابت‌های جهانی نوجوانان اوایل مرداد ماه به میزبانی ایتالیا و در شهر رم برگزار می‌شود.

همچنین تیم ملی کشتی آزاد جوانان هم قرار است اواخر تیر در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور قرقیزستان و اواخر مرداد در مسابقات قهرمانی جهان در شهر صوفیه صوفیه بلغارستان شرکت کند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=22739

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.