• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تمدیدِ تعلیق پارلمان، بیانگر وجود تهدیدات جدی علیه تونس است

  • 03 شهریور 1400 - 2:36
تمدیدِ تعلیق پارلمان، بیانگر وجود تهدیدات جدی علیه تونس است

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، «قیس سعید» رئیس جمهور تونس در اظهار نظری عنوان کرد که تمدید اقدامات ویژه دولت در قبال نهادهای سیاسی بیانگر خطراتی است که کماکان متوجه این کشور است.

وی در ادامه گفت که «شیوه عمل برخی از نهادهای سیاسی در تونس مانند پارلمان بسیار خطرساز شده است».

رئیس جمهور تونس نسبت به آینده کشورش و همچنین پیچیدگی‌هایی که این روزها این کشور آفریقایی در روند سیاسی خود و در سایه دستورات ویژه برای کنترل امور از جمله انحلال پارلمان با آن مواجه شده، ابراز نگرانی کرد.

گفتنی است که قیس سعید، رئیس جمهور تونس روز گذشته فرمان تعلیق فعالیت پارلمان این کشور را تمدید کرد.

بر اساس این گزارش، ریاست جمهوری تونس اعلام کرد که قیس سعید تعلیق فعالیت پارلمان این کشور و لغو مصونیت اعضای آن را تا اطلاع ثانوی تمدید کرده است.

دفتر رئیس جمهور تونس افزود که طی روزهای آینده بیانیه‌ای را به مردم این کشور صادر خواهد کرد، اما در عین حال به جزئیات آن اشاره‌ای نکرد.

گفتنی است که بعد از گسترش اعتراضات سراسری در تونس، رئیس جمهوری این کشور شامگاه یکشنبه ۲۵ ژوئیه در تصمیمی غیرمنتظره، «هشام المشیشی» نخست وزیر تونس را از سمت خود برکنار کرد.

قیس سعید، رئیس جمهوری تونس با اعلام خبر این برکناری به معترضان نیز هشدار داد اگر بخواهند به مقابله با اقدامات دولت ادامه دهند، گلوله‌های ارتش به آنها پاسخ خواهد داد.

رئیس جمهوری تونس ضمن برکناری نخست وزیر، پارلمان این کشور را هم منحل کرد. این تصمیم بعد از نشست اضطراری قیس سعید با برخی از مقام‌های بلندپایه این کشور اتخاذ شد.

قیس سعید در سخنرانی تلویزیونی خود همچنین اعلام کرد که این تصمیم را برای بازگشت آرامش به کشور گرفته است و در عین حال اظهار داشت که با انتخاب یک نخست وزیر جدید تلاش خواهد کرد اوضاع را کنترل کند.

این در حالی است که مخالفان، این اقدام رئیس جمهور تونس را یک «کودتا» می‌دانند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3263

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.