• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

تلفن همراه؛ کالای پرسود برای واردات از چین

  • 24 مرداد 1401 - 12:27
تلفن همراه؛ کالای پرسود برای واردات از چین

واردات از چین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و سودآورترین تجارت‌های بین‌المللی شناخته می‌شود. تولید انبوه کالاها با قیمت مناسب در این کشور سبب توجه بیشتر تاجران به آن از سراسر دنیا شده است. انواع کالاهای مورد نیاز در این کشور باکیفیت‌های گوناگون تولید شده و این امکان را برای واردکنندگان به وجود می‌آورد تا بتوانند با سرمایه خود سود خوبی از این تجارت به دست آورند.
 علاوه بر چین، دبی نیز یکی از مناطق تجاری مهم برای واردکنندگان است که می‌توانند کالاهایی با برندهای مختلف جهانی را وارد کشور کنند. یکی از کالاهایی که در بازار مورد تقاضای زیادی قرار می‌گیرد، گوشی‌های همراه هستند. 
تولید گوشی‌های همراه در کشور چین توانسته پیشرفته‌ای چشمگیری داشته باشد، به‌گونه‌ای که آنها قادرند با برندهای معروفی چون اپل و سامسونگ رقابت کنند. آنچه که در این مورد اهمیت زیادی دارد، نحوه واردات این کالاها از چین است.


مهم‌ترین دلایل واردات از چین


دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا کالاهای چینی طرفداران زیادی دارد. جالب است بدانید که علاوه بر ایران، کشورهای آمریکایی و اروپایی نیز برخی از کالاهای مورد نیاز خود را از چین تأمین می‌کنند. در این قسمت مهم‌ترین دلایلی که سبب واردات از چین می‌شود را بررسی خواهیم کرد. آنچه که درمورد این تجارت اهمیت زیادی دارد این است که شما به‌عنوان یک واردکننده بتوانید بهترین راه برای استفاده از کالاهای چینی را انتخاب کنید.
 در واقع به دلیل پیچیدگی‌هایی که در این مسیر وجود دارد بسیار مهم است که شما با بهترین راه‌های واردات آشنا باشید. در این مواقع شرکت‌های بازرگانی می‌توانند بهترین گزینه برای انجام این کار باشند. شرکت بازرگانی وانیکس که تجربه و تخصص کافی در این زمینه دارد، ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های واردات از چین را انتخاب می‌کند. این باعث کاهش هزینه‌های واردات و افزایش سودآوری خواهد شد.


کارنه تیر چیست


قیمت ارزان


کالاهای چینی عموماً به‌عنوان ارزان‌ترین کالاهای دنیا شناخته می‌شوند. واردات آنها می‌تواند منافع زیادی برای واردکنندگان داشته باشد. زیرا آنها می‌توانند کالاهای تولید شده در این کشور را با قیمت کم خریداری کرده و با قیمت بیشتر در کشور خود به فروش برسانند. چندین عامل بر کاهش قیمت کالاهای چینی اثرگذار هستند.
 یکی از این موارد نیروی کار ارزان در این کشور است. در واقع چین پرجمعیت‌ترین کشور جهان است. تعداد زیاد نیروی کار سبب شده که دستمزدها کاهش پیدا کنند. همچنین نیروهای متخصص زیادی در این کشور وجود دارد که باعث شده کارخانه‌های چینی در این مورد تا حد زیادی خودکفا شوند. 
دسترسی به مواد اولیه از دیگر عوامل قیمت کم کالاهای چینی است. وجود این مواد باعث حذف هزینه‌های واسطه‌ای و کاهش هزینه‌های کلی تولید شده است. حمایت دولت چین از تولیدکنندگان دیگر عامل اثرگذار بر کاهش قیمت کالاهای این کشور است. 


 تنوع بالای کالا


به‌عنوان یک واردکننده شما زمانی می‌توانید موفقیت بیشتری کسب کنید که بسته به نیاز بازار کالا عرضه کنید. با توجه به سلایق گوناگون تقاضاکنندگان، لازم است تا کالاهایی متناسب با این سلیقه‌ها وارد کشور کرده و با فروش آنها سود خوبی به دست بیاورید.
 چین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان توانسته به واردکنندگان در این زمینه کمک بزرگی کند. به عبارت دیگر، کارخانه‌های چینی برای جلب رضایت بیشتر مشتریان خود تنوع کالاها را افزایش داده و توانسته‌اند از این طریق به بیشتر نیازهای تقاضاکنندگان پاسخ دهند.
 البته این نکته بسیار مهم است که شما بتوانید بازارهای هر نوع کالا با مشخصات مد نظرتان را در چین شناسایی و از آنها خرید کنید. شرکت وانیکس می‌تواند انواع تأمین‌کنندگان معتبر چینی را به شما معرفی کند. زیرا نمایندگان باتجربه این شرکت آشنایی زیادی با این تأمین‌کنندگان دارند.


کیفیت بالای کالاها


یکی دیگر از دلایلی که سبب تقاضای بیشتر کالاهای چینی می‌شود، کیفیت‌های خوب این کالاهاست. شاید از خواندن این متن کمی متعجب شوید، اما این حقیقتی است که درمورد بسیاری از کالاهای چینی وجود دارد. درواقع کیفیت پایین کالاها ارتباطی به قومیت یا مبدأ آن کالا ندارد، آنچه که در این رابطه مهم است، مدیریت تولید کالاهاست.
 اگر بخواهیم بدون هرگونه تعصب درمورد کیفیت کالاها نظر بدهیم باید بگوییم که بسیاری از کارخانه‌های چینی می‌توانند با کیفیت بالا تولید کنند. برخلاف تصور بسیاری از افراد، تولیدکنندگان چینی هر چه بیشتر بر تولید محصولات باارزش، توسعه برندهای مشهور جهانی و استفاده از فناوری پیشرفته تمرکز می‌کنند. آنها توانسته‌اند فناوری‌های تولیدی خود را تا حد زیادی ارتقا بخشیده و کالاهایی باکیفیت بالا تولید کنند.
 تولید گوشی‌های همراه مثالی برای تأیید این حرف است. کالاهای چینی با کیفیت‌های گوناگون تولید می‌شود و شما ممکن است بتوانید یک کالا با ده درجه متفاوت کیفیت در این کشور پیدا کنید. اکثر کارخانه‌هایی که برای شرکت‌های آمریکایی یا اروپایی کار می‌کنند به دلیل رعایت استانداردها، از کیفیت خوبی برخوردار هستند. شما با واردات کالاهای باکیفیت چینی می‌توانید نظر مشتریان را جلب کرده و از این طریق اعتبار و فروش خود را افزایش دهید.


چرا گوشی‌های هوشمند را از چین وارد کنیم؟


واردات از چین اگر با دانش و اطلاعات کافی انجام شود می‌تواند به‌عنوان یک تجارت مهم سود زیادی را برای واردکنندگان داشته باشد. گوشی‌های همراه یکی از کالاهای مهم چینی هستند که واردات آنها مزایای زیادی دارد. در این بخش به مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های همراه چینی خواهیم پرداخت. 


بزرگ‌ترین مرکز تولید تلفن همراه


چین با تغییراتی که در تولید خود ایجاد کرده مانند ماشین‌آلات پیشرفته، توانسته سطح کیفیت کالاهای تولیدی خود را تا حد زیادی افزایش دهد و محصولات مدرنی تولید کند. گوشی‌های زیادی باکیفیت عالی در چین تولید می‌شوند که شامل هواوی، شیائومی، وان پلاس، OPPO و VIVO هستند. 
صدها کارخانه وجود دارد که سالانه میلیون‌ها گوشی همراه تولید می‌کنند. عرضه زیاد این گوشی‌ها باعث کاهش قیمت آنها شده است. همچنین برخی از کارخانه‌ها فقط قطعات گوشی همراه را تولید می‌کنند که موجب ارائه گوشی‌های جدید در هر سال شده است. 


اولین کشور ارائه‌دهنده سرویس ۵G


همان‌طور که پیش‌تر بیان شد، کارخانه‌های چینی از فناوری‌های پیشرفته‌ای برای تولید کالاهای خود استفاده می‌کنند. این پیشرفت‌ها باعث شده تا آنها بتوانند کالاهایی با امکانات بیشتر تولید کنند. فناوری ۵G از جمله این امکانات است که به گوشی‌های همراه اضافه شده است. 
در واقع کارخانه‌های چینی اولین تولیدکنندگانی هستند که توانستند در سال ۲۰۱۹ اولین گوشی‌ها با قابلیت ۵G را تولید کنند. تعداد کمی از کارخانه‌های جهان قادر به تولید گوشی‌هایی با این فناوری هستند؛ بنابراین اگر قصد خرید گوشی ۵G را دارید، کشور چین در رتبه ۱ قرار می‌گیرد.


قیمت رقابتی گوشی‌ها در مقایسه با برندهای بین‌المللی


کارخانه‌های زیادی در کشور چین مشغول تولید گوشی‌های همراه هستند عرضه زیاد این گوشی‌ها باعث شده تا جو رقابتی زیادی به وجود آمده و قیمت‌ها کاهش پیدا کند. واردات از چین با وجود گوشی‌های ارزان‌قیمت آن می‌تواند تأثیر زیادی بر افزایش حاشیه سود داشته باشد. 
شما می‌توانید با واردات گوشی‌های همراه در حجم زیاد از تخفیفات تأمین‌کنندگان آن بهره‌مند شوید. شرکت وانیکس ارزان‌ترین گوشی‌های همراه چینی را به شما معرفی می‌کند و شما با استفاده از مشاوره‌های این شرکت بازرگانی معتبر می‌توانید حاشیه سود خود را افزایش دهید. 


بزرگ‌ترین بازار جهان برای قطعات و لوازم جانبی گوشی – شنژن


علاوه بر گوشی‌های همراه، لوازم جانبی آنها نیز به‌عنوان کالایی منحصربه‌فرد برای واردات شناخته می‌شوند. در واقع همان‌طور که برای گوشی‌های همراه تقاضا وجود دارد برای لوازم جانبی آن مانند، گلس، باتری، بلندگو و بسیاری از موارد دیگر نیز تقاضا وجود دارد. استفاده از این ابزار برای تعمیر گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین گوشی‌های جدیدی که خریداری می‌شوند نیز به وسایل جانبی چون گلس، کاور، هندزفری، پایه نگهدارنده و بسیاری از موارد دیگر نیاز دارند. 
شهر شنژن به‌عنوان قطب بازار الکترونیک شناخته می‌شود که شما می‌توانید این دسته از کالاها را از این بازار تأمین کنید. همه این وسایل به‌صورت عمده و با قیمت کم در چین موجود هستند و شما می‌توانید با سرمایه کمی برای واردات از چین اقدام کنید.


تولیدکننده‌های برتر در تولید گوشی همراه


چندین شرکت معتبر تولیدکننده گوشی در چین وجود دارد. شما می‌توانید با این شرکت‌ها آشنا شده و برای واردات از چین، بهترین گوشی‌ها را خریداری کنید. در این بخش تولیدکننده‌های برتر چینی در زمینه گوشی همراه معرفی شده‌اند. شرکت وانیکس با آشنایی و ارتباطی که با تأمین‌کنندگان معتبر گوشی در چین دارد، می‌تواند باکیفیت‌ترین گوشی‌ها را برای واردات از چین انتخاب کند.


 شرکت گوشی‌های HUAWEI


هواوی یکی از شرکت‌های شناخته شده گوشی‌های همراه است. بسیاری از افراد ممکن است گوشی‌های چینی را تنها با نام هواوی بشناسند. گوشی‌های تولیدی این برند در چندین سال توانست رکورد پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان را از آن خود کند و محبوبیت زیادی به دست بیاورد. این شرکت همچنین، اولین توسعه‎دهنده فناوری ۵G بوده است. گوشی‌هایی مانند سری Mate 10 Pro و P در بین کاربران شناخته شده هستند.


شرکت گوشی‌های شیائومی


یکی دیگر از شرکت‌های مطرح گوشی همراه چینی، شرکت شیائومی است. در چند سال اخیر گوشی‌های تولیدشده این شرکت توانسته‌اند سهم زیادی از گوشی‌های همراه را از آن خود کنند. با توجه به قیمت کم و کیفیت و امکاناتی که این دسته از گوشی‌های همراه ارائه می‌کنند، محبوبیت زیادی بین متقاضیان پیدا کرده‌اند. 
نه‌تنها ایران بلکه در هند و اسپانیا نیز آمار فروش این گوشی‌ها نشان از تقاضای بالای آنها دارد. رم قوی و دوربین‌های باکیفیت از دیگر دلایل توجه به این گوشی‌ها است. جدیدترین گوشی‌های سری Mi 10 شیائومی توانسته صنعت گوشی هوشمند را دچار تغییر و تحول کند.


شرکت OPPO Phones


OPPO یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده گوشی همراه است که در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد و از آن زمان به بعد در حال ارائه لوازم الکترونیکی مدرن است. این شرکت متعلق به  BBK electronicsاست. این شرکت پس از ورود به صنعت گوشی‌های هوشمند توانست به دلیل تولید گوشی سری OPPO F1 خود، محبوبیت زیادی در بین کاربران طبقه متوسط ​​به دست آورد. درواقع قیمت مناسب این گوشی‌ها باعث توجه بیشتر به آن شد. 


شرکت VIVO Phones 


یکی دیگر از شرکت‌های گوشی‌های هوشمند که متعلق به BBK electronics است VIVO می‌باشد. این شرکت گوشی‌هایی را تولید می‌کند که ویژگی‌های پیشرفته اما قیمت پایینی دارند. گوشی‌هایی مانند VIVO Y20، VIVO V17/pro و VIVO X50 از جمله مدل‌هایی هستند که بین کاربران اندرویدی محبوب زیادی دارند. 


شرکت تلفن ONEPLUS


Oneplus توسط Carl Pei و Pete Lau در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد و متعلق به BBK Electronics است. این شرکت اخیراً توانسته در مرکز توجهات قرار گیرد. در واقع شرکت ONEPLUS در تولید گوشی‌های پرچمدار تخصص داشته و توانسته موفقیت زیادی در این زمینه کسب کند. دلیل محبوبیت Oneplus رابط کاربری سریع و پردازنده ارتقا یافته است که تجربه کاربری را بهبود بخشیده و لذت استفاده از یک گوشی همراه را دوچندان می‌کند.


 شرکت تلفن LENOVO


ممکن است شما شرکت LENOVO را بیشتر به‌خاطر لپ‌تاپ‌هایش بشناسید، اما در چند سال اخیر این شرکت با تولید پردازنده‌های قوی چندهسته‌ای در تلفن‌های همراه توانسته مورد توجه قرار گیرد. اگر برای واردات از چین به دنبال گزینه نسبتاً ارزان هستید، گوشی‌های این برند می‌تواند شما را به خواسته‌تان برساند. 


بهترین مکان برای واردات گوشی؛ هنگ کنگ یا چین؟


هنگ کنگ به‌عنوان یک بندر آزاد در چین شناخته می‌شود. با توجه به مزایایی که در این بندر وجود دارد می‌توان گوشی‌ها را از هنگ کنگ وارد کشور کرد. البته در خصوص منطقه اصلی چین نیز مزایا و ویژگی‌هایی وجود دارد که شما برای واردات از چین باید درمورد آن بدانید. مزایای هر یک از مناطق در زیر بیان شده است.
هنگ کنگ؛ با توجه به اینکه هنگ کنگ یک منطقه آزاد تجاری است از پرداخت تعرفه‌های گمرکی معاف است. این یک امتیاز مثبت برای کاهش هزینه‌های واردات از کشور چین است. همچنین کارخانه‌های تولید در این منطقه ملزم به پرداخت مالیات‌های سنگین نیستند که سبب کاهش قیمت کالاها می‌شود.
منطقه اصلی چین؛ شنژن یکی از شهرهایی است که شما می‌توانید انواع گوشی و لوازم جانبی مورد نیاز را در آن تهیه کنید. همچنین با وجود تعداد زیاد عمده‌فروشان لوازم جانبی در شهرهای شنژن و گوانگژو خرید راحت‌تر و با قیمت کمتر انجام می‌شود. 


بهترین بازار عمده‌فروشی گوشی، قطعات و لوازم جانبی چین


در این بخش ما بهترین بازار عمده برای خرید گوشی‌های همراه را معرفی خواهیم کرد. اگر شما برای واردات از چین قصد سفر به این کشور را دارید لازم است تا درمورد بازارها، مکان و محصولاتی که عرضه می‌کنند، اطلاعات لازم را داشته باشید. البته شما می‌توانید با مشاوره‌های شرکت وانیکس از بهترین بازار عرضه‌کننده گوشی همراه نیز مطلع شده و خرید مطمئنی داشته باشید. مهم‌ترین بازارهای عرضه‌کننده گوشی همراه و لوازم جانبی آن به شرح زیر است.


منطقه تجاری Huaqiangbei – شنژن


منطقه تجاری Huaqiangbei واقع در منطقه Futian، شهر شنژن، استان گوانگدونگ است. در این منطقه بیش از ۴۰ کارخانه وجود دارد که به ساخت لوازم الکتریکی مشغول هستند. مساحت کل منطقه تجاری حدود ۱.۴۵ کیلومترمربع است. با توسعه اقتصادی، عملکردهای منطقه‌ای Huaqiangbei بهبودیافته و این منطقه به‌تدریج به بزرگ‌ترین بازار الکترونیک چین تبدیل شده است.
 ساختمان Yuanwang Digital Mall خیابان شمالی Huaqiang 2006 وجود دارد. شما می‌توانید در طبقه دوم و سوم این ساختمان تلفن همراه را به‌صورت عمده خریداری کنید. یکی از بازارهای معروف عمده‌فروشی تلفن همراه دست‌دوم در Huaqiangbei، بازار Feiyang نام دارد. طبقه اول بازار عمدتاً لوازم جانبی و طبقه سوم و چهارم تلفن همراه و تبلت را به فروش می‌رسانند. 


بازار تجارت دست‌دوم Shengxian Dashatou – گوانگژو


داشاتو در منطقه یوکسیو، شهر گوانگژو واقع شده است. در این منطقه فروشگاه‌های زیادی وجود دارد که انواع گوشی‌های دست‌دوم چینی و دیگر کشورها را عرضه می‌کنند. این مرکز خرید که به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار فروش گوشی دست‌دوم شناخته می‌شود، انواع گوشی‌های باکیفیت و بی‌کیفیت در آن وجود دارد.
 اگر قصد خرید گوشی از این منطقه را دارید بهتر است که درمورد گوشی‌ها اطلاعات کافی داشته باشید. این به شما کمک می‌کند تا بهترین گوشی‌ها را برای واردات از چین انتخاب کنید. شرکت وانیکس در این زمینه می‌تواند به شما کمک کرده تا انواع گوشی‌های با کیفیت و اصل با قیمت مناسب به کشور وارد کنید.


President Digital City – گوانگژو


President Digital City در مرفه‌ترین منطقه تجاری واقع شده است. مساحت این مرکز خرید نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع است. تلفن‌های همراه و لوازم جانبی دیجیتال را عمدتاً در طبقه دوم و سوم می‌توانید خریداری کنید. شما می‌توانید انواع گوشی‌های همراه باکیفیت را در این مرکز تجاری تهیه کرده و به ایران وارد کنید. 


۳ دلیل مهم برای خرید از علی بابا چین 


 علی بابا یکی از محبوب‌ترین سایت‌های تجارت الکترونیکی است که در سطح بین‌المللی کار می‌کند. تأمین‌کنندگان زیادی در سایت علی بابا به عرضه گوشی‌های تلفن همراه می‌پردازند که قیمت‌های مناسبی نیز ارائه می‌کنند. خرید از علی بابا چین اگر با دقت و آگاهی انجام شود می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش در واردات از چین ایجاد کند. 
در این بخش ما به مهم‌ترین دلایلی که باعث ارزان بودن گوشی‌های تلفن همراه در سایت علی بابا شده است، اشاره می‌کنیم. شما با شرکت وانیکس می‌توانید با روش‌های امن انواع گوشی‌های موبایل را از سایت علی بابا خریداری کرده و به کشور وارد کنید.


پروفرما چیست


سفارش به‌صورت انبوه


تأمین‌کنندگانی که در سایت علی بابا کالاهای خود را عرضه می‌کنند MOQ نسبتاً بالایی دارند. این موضوع باعث شده تا قیمت کالاها کاهش قابل توجهی داشته باشد. شما به هنگام خرید از علی بابا چین باید مطابق با سرمایه و نیاز خود تأمین‌کنندگانی با حداقل سفارش مناسب انتخاب کنید. در واقع وجود حداقل سفارش، مقرون‌به‌صرفه بودن تولید و پوشش هزینه‌های آن برای تولیدکنندگان است. شما می‌توانید انواع تأمین‌کنندگان با MOQ متفاوت در سایت علی بابا را پیدا کنید.


خرید مستقیم


یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌هایی که درمورد خرید از علی بابا چین وجود دارد این است که شما می‌توانید بدون دخالت واسطه، گوشی‌های مورد نیاز خود را خریداری کنید. وجود واسطه‌ها می‌توانند هزینه‌های واردات از چین را تا حد زیادی افزایش داده و بدین ترتیب سود را کاهش دهند. شما می‌توانید به‌صورت مستقیم تأمین‌کننده مورد نظر را انتخاب کرده و با وی درمورد قیمت و حداقل سفارش مذاکره کنید. همین موضوع نیز باعث شده که قیمت کالاهای چینی موجود در سایت علی بابا کاهش قابل توجهی داشته باشند.


 خرید آسان


خرید آسان در پلتفرم علی بابا باعث شده که تجربه خوبی از واردات داشته باشید. شما می‌توانید با داشتن یک اکانت در این سایت، انواع تأمین‌کنندگان گوشی موبایل را مشاهده و قیمت و شرایط آنها را بررسی کنید. تأمین‌کنندگانی که دارای نشان طلایی هستند، انتخاب خوبی برای خرید از سایت علی بابا چین خواهند بود.
 شما می‌توانید به‌راحتی کالاهای مورد نظر خود را انتخاب کرده به سبد خرید افزوده و سپس اطلاعات پرداخت و ثبت سفارش را انجام دهید. البته اگر برای اولین‌بار برای خرید از سایت علی بابا اقدام می‌کنید لازم است تا از افراد متخصص در این کار کمک بگیرید. شرکت وانیکس به شما کمک می‌کند تا یک خرید امن را تجربه کنید.


نکاتی برای خرید از علی بابا چین


همان‌طور که مشاهده کردید امکانات و منابع مفیدی در سایت علی بابا وجود دارد که باعث تسهیل واردات از چین خواهد شد. اما نکته مهمی که در این مورد وجود دارد، دقت و نکاتی است که در خرید گوشی از این سایت باید به آن توجه کنید. در ادامه به مهم‌ترین نکات خرید از علی بابا می‌پردازیم.


پروفایل خود را کامل کنید


فروشندگانی که در سایت علی بابا به عرضه محصولات خود می‌پردازند، هرگونه سفارش را قبول نمی‌کنند. در واقع آنها کالاهای خود را به شرکت‌ها و افرادی می‌فروشند که بدانند قصد کلاهبرداری از آنها را ندارد. هرچه اطلاعات شما در سایت کامل‌تر باشد، احتمال برقراری ارتباط و شانس خرید شما افزایش خواهد یافت. برای این کار تا جایی که می‌توانید درباره کسب‌وکارتان، زمان تأسیس، تعداد کارمندان و هر اطلاعاتی که لازم است را پر کنید. استفاده از یک ایمیل معتبر نیز می‌تواند بر اعتبار شما بیفزاید.


جستجوی بهینه


 شما برای خرید از علی بابا با یک موتور جستجویی مواجه هستید که تعداد زیادی تأمین‌کننده در آن وجود دارد. برای این که بتوانید یک خرید کارآمد داشته باشید لازم است تا درمورد جستجوی آن نیز بدانید. هنگام خرید گوشی اگر به دنبال برند خاصی هستید لازم است تا در قسمت فیلتر آن را مشخص کنید. شما می‌توانید جستجوی خود را با اعمال فیلترهای تخصصی‌تر، بهینه کرده و تأمین‌کنندگانی را مشاهده کنید که با شرایط شما متناسب باشند.


ارزیابی فروشندگان


یکی از بخش‌های مهم به هنگام خرید از علی بابا، ارزیابی فروشندگان است. در واقع شما می‌خواهید یک خرید مطمئن داشته باشید. به همین دلیل لازم است تا تأمین‌کنندگان قابل اعتماد را شناسایی کنید. برای این کار می‌توانید از تأمین‌کنندگان دارای نشان طلایی شروع کنید. 
با استفاده از اطلاعاتی که ارائه می‌شود شما می‌توانید بررسی کنید که تأمین‌کننده چه نوع شرکتی است، مدت‌زمان فروش چقدر است، درآمد سالانه چقدر است و چه ارزهایی را قبول می‌کنند. شما برای این کار می‌توانید از مشاوره‌های شرکت وانیکس استفاده کرده و مطمئن‌ترین تأمین‌کننده را انتخاب کنید.


نکاتی که به هنگام حمل‌ونقل گوشی همراه از چین باید بدانید


حمل‌ونقل کالاها یکی از بخش‌های مهم واردات از چین است که باید در انجام آن دقت زیادی شود. چندین راه برای حمل کالاها از چین به ایران وجود دارد. شما می‌توانید از مسیر هوایی، زمینی، دریایی و ریلی برای حمل کالاها استفاده کنید. با توجه به حساسیت بالای گوشی‌های همراه بسیار مهم است که در حمل آن دقت و توجه بیشتری شود. نکات زیر برای حمل بهتر آنها به شما کمک خواهد کرد.


جعبه‌ای با فوم یا بالشتک محافظ انتخاب کنید


اولین نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که گوشی‌ها در جعبه فوم یا بالشتک حمل شوند. بدنه نازک و حساس گوشی‌ها آن را در برابر ضربه بسیار آسیب‌پذیر کرده است. استفاده از این ابزار برای حمل آنها می‌تواند از بروز هرگونه آسیب به آنها جلوگیری کند. گوشی‌ها وسایل گران‌قیمتی هستند و باید از آنها مراقبت بیشتری شود. فوم و بالشتک از شکستگی و ایجاد خط‌وخش در آنها جلوگیری می‌کند.
تلفن‌ها را با پخش‌کننده امواج الکترومغناطیسی حمل کنید
تلفن‌های همراه اصولاً با استفاده از روش هوایی حمل می‌شوند؛ زیرا با توجه به تقاضایی که برای آنها وجود دارد باید در مدت‌زمان کوتاهی به دست مشتریان برسد. گوشی‌های همراه امواج الکترومغناطیسی ساطع می‌کنند که باعث تداخل در پرواز و گاهی منجر به حوادث بزرگی می‌شوند. استفاده از ابزاری در جعبه‌های بسته‌بندی گوشی همراه از بروز چنین حوادثی جلوگیری می‌کند.


هنگام خرید گوشی از چین به چه مشخصاتی توجه کنیم؟


گوشی‌های موبایل به دلیل قیمت بالایی که دارند، توجه به مشخصات آنها به هنگام خرید حائز اهمیت است. با توجه به اینکه تنوع گوشی‌ها فوق‌العاده زیاد است انتخاب آنها سخت شده و برای واردات لازم است تا درمورد آنها اطلاعات داشته باشید. در این بخش مشخصاتی که به هنگام خرید گوشی‌های موبایل برای واردات از چین باید در نظر داشته باشید، بیان شده است.


ساختار


ابعاد: ابعاد گوشی عبارت از طول، عرض و ارتفاع آن است. به‌عنوان مثال، OnePlus 6T در ابعاد ۱۵۷.۵ x 74.8 x 8.2 میلی‌متر عرضه می‌شود.
وزن: وزن مجموع جرم گوشی است. به‌عنوان مثال وزن گوشی Oneplus 6T، ۱۸۵ گرم است.
جنس: در GSMArena با اصطلاحی به نام build مواجه خواهید شد. ساختار اساساً موادی است که جلو و پشت گوشی از آن ساخته شده است.
سیم‌کارت: بخش سیم‌کارت مشخص می‌کند که آیا گوشی از یک سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند یا دارای بدنه دو سیم‌کارت است. بهتر است که به سراغ گزینه دو سیم‌کارت بروید.


 سیستم‌عامل


اندروید: اندروید سیستم عاملی است که در اکثر گوشی‌های همراه وجود دارد. اندروید گوشی‌ها قابلیت ارتقا دارند. مثلاً در گوشی‌های سامسونگ تا چند رده می‌توان اندروید را ارتقا داد.
IOS: IOS سیستم عاملی است که تنها در گوشی‌های آیفون کاربرد دارد. این سیستم‌عامل نسبت به اندروید تفاوت‌هایی دارد که قبل از خرید باید آنها را بررسی کنید.


Memory یا حافظه


ROM: به عبارت ساده، رام به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی در گوشی تعریف می‌شود. گوشی‌هایی مانند Oneplus با مدل‌های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شوند. مقدار بیشتری از فضای ذخیره‌سازی بگیرید یا با توجه به اولویت خود انتخاب کنید.
RAM: RAM حافظه‎ای است که توسط برنامه‌ها استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، گوشی‌های Oneplus معمولاً با ۶ تا ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شوند.


دوربین


دوربین جلو: امروزه دوربین جلو یک ویژگی ضروری است. بسیاری از افراد از برنامه‌هایی مانند اسنپ چت، تماس تصویری و گرفتن سلفی استفاده می‌کنند. یک گوشی بهینه دارای دوربین جلویی ۱۲ مگاپیکسلی یا بیشتر است. پس به هنگام خرید به آن توجه بیشتری داشته باشید.
دوربین پشت: دوربین پشتی نیز اهمیت زیادی دارد. امروزه گوشی‌هایی با ۳ تا ۴ دوربین وجود دارند که از ۴۸ مگاپیکسل تا ۱۰۸ مگاپیکسل نیز پشتیبانی می‌کنند.


پورت‌های ارتباطی


WLAN: در GSMArena قسمت پورت‌های ارتباطی را مشاهده خواهید کرد. اولین مورد اینجا WLAN است. WLAN همچنین به‌عنوان Wifi شناخته می‌شود. امروزه وای‌فای روی گوشی‌ها مورد نیاز است.
بلوتوث: مانند Wifi، بلوتوث نیز مهم است. این پورت ارتباطی به اتصال گوشی و سیستم‌های موسیقی، ساعت‌های هوشمند و هدفون کمک می‌کند. اکنون هر گوشی دارای بلوتوث است؛ بنابراین، با هر گوشی که وارد کنید این ویژگی را دارد.
GPS: برای مکان‌یابی دستگاه از GPS استفاده می‌شود. گوشی‌هایی مانند آیفون، سری گلکسی سامسونگ، وان پلاس و بسیاری دیگر این ویژگی را دارند. این قابلیت اهمیت شاید اهمیت زیادی نداشته باشد اما برای یک گوشی به‌عنوان یک مزیت محسوب می‌شود.
NFC: NFC که هنگام انجام کارهایی مانند قفل‌کردن در یا روشن‌کردن چراغ مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما بسیاری از افراد از این گزینه استفاده نمی‌کنند زیرا Wifi همه این کارها را انجام می‌دهد. اگر گوشی‌هایی که وارد می‌کنید از این ویژگی برخوردار نیستند اهمیت چندانی ندارد.


موارد دیگر


طرح رنگی: گوشی‌ها با رنگ‌بندی‌های مختلفی عرضه می‌شوند که شما می‌توانید بسته به پرفروش‌ترین موارد آنها را وارد کشور کنید. 
اسپیکر: یکی دیگر از موارد پرکاربرد در گوشی‌ها، اسپیکر آنها هستند. هرچه کیفیت و قدرت یک اسپیکر بیشتر باشد، تجربه کاربری بهتری را ایجاد می‌کند.
حسگرها: گوشی‌های هوشمند امروزه از حسگرها بهره‌مند هستند. این حسگر ممکن است در قسمت‌های مختلف گوشی قرار داشته باشد. برای بازگشایی قفل، فشارسنج، دما و برخی موارد دیگر این حسگرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.


واردات از دبی چه مزایایی دارد؟


دبی یکی از مناطق تجاری مهم برای واردات کالاها است. وجود نمایندگی‌ها و برندهای مختلف در دبی باعث شده تا بازرگانان به انواع کالاهای ساخت دیگر کشورها دسترسی داشته باشند. دبی یکی از شرکای قدیمی ایران در زمینه تجارت است که علاوه بر تأمین بسیاری از کالاهای مورد نیاز ایران، به‌عنوان پل ارتباطی بین کشور ما و دیگر کشورها ایجاد کرده است. 
واردات از دبی به دلیل عدم تعرفه‌های بالای گمرکی و همچنین هزینه‌های کم حمل‌ونقل طرفداران زیادی دارد. البته نکته مهمی که درمورد واردات از دبی وجود دارد این است که بررسی بازار قبل از واردات کالاها اهمیت زیادی دارد. کالاهای زیادی چون پوشاک، گوشی همراه، لپ‌تاپ، لوازم‌خانگی، وسایل نقلیه موتوری و بسیاری دیگر از اقلام را می‌توان از این کشور وارد کرد.
دامپینگ اقتصادی چیست

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27682

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.