• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تلاش برخی کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

  • 02 تیر 1401 - 0:37
تلاش برخی کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، معاون دبیرکل اتحادیه عرب از تلاش برخی کشورها برای بازگشت سوریه به کرسی خود در این اتحادیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، «حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در عین حال گفت: تعیین زمان مشخصی برای بازگشت کرسی سوریه در اتحادیه عرب دشوار است.

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب هم اخیراً درباره آخرین روند بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، گفته بود: یکی از کشورهای عربی اقدامی رسمی در این زمینه را آغاز کرده و با نماینده سوریه گفتگوهایی داشته است، این اقدام با استقبال دیگر کشورهای عضو اتحادیه عرب همراه شده است. بر مبنای همین تحولات بازگشت سوریه به اتحادیه عرب کاملاً ممکن است.

وزیر امور خارجه عراق در سخنانی اعلام کرده بود که بغداد از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت به عمل می‌آورد.

«سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در دیدار «سطام جدعان الدندح»، سفیر سوریه در بغداد، بار دیگر بر حمایت از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تأکید کرده بود.

گفتنی است که عضویت سوریه در اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ میلادی و پس از بروز بحران در این کشور به حالت تعلیق درآمد و هنوز توافقی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه حاصل نشده است.

«فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه پیش از این در سخنانی گفته بود که بازگشت کشورش به اتحادیه عرب در راس اولویت های دولت دمشق نیست.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=24156

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.