• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تفکر ایجاد هیات های مذهبی موجب به ثمر نشستن انقلاب شد

  • 26 خرداد 1401 - 12:45
تفکر ایجاد هیات های مذهبی موجب به ثمر نشستن انقلاب شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا ترقی ظهر پنجشنبه در همایش آغازگران انقلاب اسلامی بیان کرد: شهدا همواره در تاریخ انقلاب درخشان بوده‌اند و شهدای ۲۶ خردادماه که به تعبیر مقام معظم رهبری نوری درخشنده در دوران ظلمت ستمشاهی بودند.

او ادامه داد: امام راحل به قدری در جامعه دارای پایگاه و اهمیت بود که شهدا به ندای نصرت‌خواهی امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی پاسخ مثبت دادند و در خدمت امام زمینه تحقق قیام ۱۵ خرداد را فراهم کردند این در حالی است که این شهدا با برنامه‌ریزی تشکیلاتی زمینه ارتقای مبارزه امام را فراهم کردند تا زمینه فراهم آوردن انقلاب فراهم گردد.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: اگر به شیوه مدیریت امام راحل در انقلاب اسلامی توجه کنیم متوجه می‌شویم که اگر امام زمینه حضور هیأت‌های مذهبی را فراهم نمی‌کردند و موتلفه اسلامی تشکیل نمی‌شد قیام امام درست به نتیجه نمی‌رسید. این روش امام راحل سبب اتحاد هیأت‌ها و مقدمه پیروزی انقلاب شد که باید به عنوان درس همیشگی مورد نظر داشته باشیم.

ترقی خاطر نشان کرد: هم افزایی و وجودت نیروهای انقلاب اسلامی موجب خواهد شد که دولت مردمی به نتایجی که برای انقلاب طراحی کرده است دست یابد این در حالی است که نیروهای انقلابی پیش از انقلاب مورد دستگیری‌های پی در پی و شکنجه‌های بسیار آزاردهنده شدند اما به اصولی که به آن پایبند بودند استوارانه ایستادند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23764

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.