• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تغییر کادر فنی تیم ملی بسکتبال به‌موقع بود

  • 10 شهریور 1400 - 8:44
تغییر کادر فنی تیم ملی بسکتبال به‌موقع بود

محمدرضا اسلامی در گفتگو با مهر با اشاره به اقدام فدراسیون بسکتبال در معرفی سرمربی جدید برای تیم ملی بسکتبال گفت: اینکه با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و فشار مالی که فدراسیون ها برای اجرای برنامه های داخلی و برون مرزی خود متقبل می شوند، فدراسیون بسکتبال دوباره اقدام به استفاده از گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی کرد جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: طبیعی است وقتی قرار بر استفاده از مربیان داخلی برای هدایت تیم ملی باشد از مربیانی استفاده می شود که تجربه اینگونه همکاری وحضور در میادین بین المللی را داشته باشد. گزینه منتخب برای هدایت تیم ملی هم جزو مربیانی است که اینگونه تجربه را در کارنامه دارد. هاشمی و شاهین طبع جزو مربیانی هستند که تقریبا با هم شروع به کار کردند. باید این فضایی با انرژی مثبت برای سرمربی جدید فراهم شود تا بتواند برنامه های خود را پیش ببرد.

این مربی بسکتبال که سال گذشته هدایت تیم شورا وشهرداری قزوین را در لیگ برتر بر عهده داشت در مورد لزوم جابه جایی در راس کادر فنی تیم ملی بسکتبال نیز به صحبت های یکی از ملی پوشان که بعد از المپیک و در رابطه با برخی تیم ملی و برخی تصمیم گیری ها در این تیم مطرح شد، اشاره کرد و گفت: اینکه بازیکنان برای فدراسیون تعیین تکلیف کنند یا فدراسیون تحت تاثیر صحبت های آنها تصمیمی بگیرد درست نیست اما به هر حال برخی حواشی پیرامون تیم هم قابل تامل هستند و باید برطرف شوند.

اسلامی در پاسخ به این پرسش که «با در نظر گرفتن شرایط کلی پیرامون تیم ملی و البته این مسئله که دوره ریاست فعلی فدراسیون هم دی ماه به پایان می رسد چه لزومی به تغییر و جابه جایی در راس کادر فنی تیم ملی بود؟»، تصریح کرد: با احتساب دورانی که به عنوان بازیکن بازی می کردم در کل حدود ۳۰ سال است که در بسکتبال فعالیت دارم. طی این مدت و تا آنجایی که من به یاد دارم هیچ مربی به اندازه مهران شاهین طبع حضور مستمر در راس کادر فنی نداشته است. همین ثبات و حضور متوالی بهترین فرصت برای این مربی بود تا برنامه های خود را نهادینه کند.

وی افزود: حالا در اینکه بعد از یک بازه زمانی طولانی فدراسیون تصمیم به استفاده از سرمربی جدید گرفته چند مسئله را باید مد نظر قرار داد که یکی از آنها لزوما مسائل فنی است. در این زمینه احتمالا مقایسه ای از نظر عملکرد فنی تیم ملی قبل و بعد از حضور مهران شاهین طبع صورت گرفته و به این موضوع توجه شده که تغییرات اساسی، ساختاری و فنی چقدر ایجاد شده است. قعطا در نظر گرفتن نتیجه این ارزیابی ها بی تاثیر در تصمیم اتخاذ شده نبوده است.

اسلامی که قرار است با تیم مس کرمان در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال شرکت داشته باشد، یادآور شد: درست است که چندماه دیگر انتخابات فدراسیون برگزار می شود و شاید مدیریت آن تغییر کند اما باید بپذیریم فدراسیون هم تغییر کند، خیلی نمی تواند در اسکلت تیم تاثیری داشته باشد. نهایت هر مربی ۳۰ – ۲۰ درصد ترکیب تیم را تغییر دهد، سایر نفرات همین هستند. می خواهم بگویم با تغییر سرمربی و رئیس فدراسیون و حتی وزیر ورزش، تغییری خیلی زیادی در تیم ملی ایجاد نمی شود.

این مربی بسکتبال تصریح کرد: بنابراین وقتی فدراسیون نگاهش مبتنی بر تغییر و اعمال آن در کادر فنی بود باید زودتر انجام می داد تا مربی جدید فرصت کافی برای اجرای برنامه های خود داشته باشد نه اینکه به خاطر مسائلی مانند انتخاب و جابه جایی مدیریت آن را به تاخیر می انداخت. با لحاظ کردن این مسئله و خیلی مسائل دیگر تغییر کادر فنی به موقع بود.

سرمربی تیم لیگ برتری مس کرمان با ابرازامیدواری از اینکه تیم ملی بسکتبال با مصطفی هاشمی دوره خوبی را سپری کند، گفت: خوب است حالا که کادر فنی دستخوش تغییرات شده، تغییر ترکیب تیم ملی و جوانگرایی در این ترکیب هم جزو اولویت ها قرار بگیرد. نگاه نتیجه محوری باید از تیم ملی برداشته شود. این نگاه همیشه سد راه بود و حتی کادر فنی گذشته را تحت فشار قرار داد. وقت آن رسیده که نگاه آینده نگری و توسعه محوری قالب شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=4104

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.