• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

تغییرات اقلیمی دیگر بحثی لاکچری و روی کاغذ نیست

  • 12 آبان 1401 - 12:09
تغییرات اقلیمی دیگر بحثی لاکچری و روی کاغذ نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، ۴ روز مانده به آغاز کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی، نمایندگان جمعیت هلال احمر ایران آماده اعزام به شرم الشیخ هستند تا به گفته مدیرکل اصول و قوانین در معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه این جمعیت فریاد بکشند: «موضوع تغییرات اقلیمی دیگر بحثی لوکس، لاکچری و روی کاغذ نیست. هلال احمر ایران اکنون در میان میدان در حال پاسخگویی به سوانح است و در یک بحران درهم‌تنیدگی سوانح که با تغییرات آب‌وهوایی تشدید شده‌است؛ منابع انسانی و تجهیزات لجستیکی خود را در حال فرسایش می‌بیند.
جبار اصلانی گفت: دعوت‌نامه نمایندگان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از سوی فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر به دست ما رسیده‌است و در حال دریافت ویزا هستیم تا فرصت حضور در کنفرانس شرم‌الشیخ را از دست ندهیم و بتوانیم در کنار دیگر جمعیت‌های ملی حاضر برای افزایش سطح تعهدات دولت‌ها تلاش کنیم.
وی تاکید کرد: تغییرات اقلیمی استراتژی جمعیت هلال احمر ایران در پاسخگویی به سوانح را حول محور خود تغییر داده و برنامه‌ریزی جدیدی برای عملکرد جمعیت را شکل داده است در حالی که منابع مالی، تجهیزات و منابع انسانی بر سیاق گذشته در اختیار قرار می‌گیرد.
اصلانی افزود: هلال احمر در ایران اولین پاسخگوی سوانح است و پس از هر سانحه مردم منتظر حضور امدادگران در خط مقدم هستند. اکنون بر اساس آمارهای سازمان امداد و نجات هلال احمر، سوانح جوی در ۶ ماهه نخست امسال ۵۱ درصد افزایش یافته است. به عبارتی سیل‌های پیاپی خارج از فصل همچون آنچه که تابستان گذشته در امامزاده داود و فیروزکوه استان تهران اتفاق افتاد؛ رو به افزایش است در حالی که امدادگران به طور مستمر درگیر امدادرسانی به مردم دچار خشکسالی و تنش آبی در جنوب و مرکز ایران هستند.
مدیرکل قوانین و مقررات بین‌الملل جمعیت هلال احمر گفت: اکنون استراتژی مواجهه با تأثیرات نامطلوب تغییرات اقلیمی در جمعیت هلال احمر تدوین شده و بر پایه آن یک برنامه اجرایی نوشته شده‌است. اما برای انجام آن نیاز به بسیج منابع داریم. بسیج منابع شامل جذب منابع مالی داخلی و خارجی، در دسترس بودن ادوات و ابزار لازم و مدرن و همچنین آموزش همگانی مردم و آموزش تخصصی امدادگران و نجاتگران است.
رابرت ماردینی مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اردیبهشت امسال در سفر به تهران تأثیرات نامطلوب تغییرات اقلیمی را چالش تعیین‌کننده قرن حاضر دانست و از ضرورت مداخله جمعیت هلال احمر ایران برای کنترل بحران خشکسالی، سیل‌های ناشی از آن و دیگر مشکلات تغییر اقلیم بر زندگی مردم در ایران و منطقه‌ی منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) حمایت کرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=32500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.