• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

تغییرات احتمالی در فوتسال/ روزهای پایانی اصولی نزدیک است؟

  • 06 آبان 1401 - 12:03
تغییرات احتمالی در فوتسال/ روزهای پایانی اصولی نزدیک است؟

به گزارش ایسنا، نایب قهرمانی فوتسال در جام ملت‌های آسیا و همچنین اتفاقات نامنظم و عجیب و غریب لیگ فوتسال تبعات زیادی را در پی داشت و حالا مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال به دنبال تغییرات در ساختار و همچنین افراد مدیریتی این رشته است.
اتفاقی که خیلی زودتر از این‌ها باید برای فوتسال رخ می‌داد و حالا در وضعیت نه چندان مطلوب بهترین رشته گروهی ایران، چنین اتفاقی رخ داده است. شاید تغییر در ساختار فوتسال و همچنین تغییر مدیران این رشته بتواند بعد از مدت‌ها رکود و ساکن بود، قدم به سوی پیشرفت را برای سالنی‌بازان همراه داشته باشد.
ساختاری که باید تغییر کند
مدت‌ها است که کارهای مربوط به لیگ فوتبال توسط کمیته برگزاری مسابقات انجام می‌شد و مسائل مربوط به تیم ملی و کارهای پایه‌ای فوتسال توسط کمیته فوتسال تصمیم‌گیری می‌شد. ساختاری که سبب شده بود حتی در میانه‌های فصل نیز امتیازهای تیم‌های لیگ برتری در وسط فصل جا به جا شود و تیم ملی نیز حتی یک بازی دوستانه خوب پیش از جام ملت‌های آسیا نتواند برگزار کند.
برای رشته‌ای که در آن تیم ملی‌اش در رده ششم جهان است، نداشتن لیگ حرفه‌ای باعث افسوس و البته بی‌توجهی مدیرانی است که از سوی فدراسیون منصوب شده‌اند. وقتی بلافاصله بعد از پایان لیگ برتر فصل قبل فوتسال، مشخص شد تعداد زیادی از تیم‌ها توانایی شرکت در لیگ برتر را به دلیل هزینه‌های بالا ندارند، آرش جابری و همکارانش مسئله را جدی نگرفتند و همین سبب شد تا علاوه بر مشخص نبودن تکلیف بسیاری از تیم‌ها تا شروع نخستین هفته لیگ برتر، در تعطیلات میان فصل نیز امتیازهایی جا به جا شود که این در کل لیگ‌های حرفه‌ای دنیا بی‌سابقه است. البته همه این اوامر سبب شد تا آرش جابری که زحمات زیادی برای برگزاری لیگ برتر فوتسال کشیده بود اما نتوانسته بود آن را حرفه‌ای کند، از سمتش کنار گذاشته شود.
در راس کمیته فوتسال که اکنون مسئولیت آن بر عهده اصولی است، هم عملکرد مثبتی تاکنون دیده نشده است. اصولی نتوانست یک بازی درست و حسابی پیش از جام ملت‌های برای تیم ملی فوتسال داشته باشد و تمرکزی برای کار در این حوزه نداشت. مدت‌ها است که کنفدراسیون فوتسال آسیا کمیته فوتسال و کمیته برگزاری این رشته را ادغام کرده و حتی لیگ‌های معتبر دنیا مثل اسپانیا نیز با بهره‌گیری از همین روش به کار خود ادامه می‌دهند. روشی که شاید بتواند فوتسال ایران را از این باتلاقی که تازه در آن گیر کرده، نجات دهد و دوگانگی تفکر در فوتسال را نیز از بین ببرد.
فوتسال بدون مدیر و مدبر
زمانی که اصولی بدون تجربه فوتسالی به عنوان رییس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال انتخاب شد، بسیاری به این انتخاب انتقاد کردند و هنوز هم دل فوتسالی‌ها با او صاف نشده است. اصولی نیز همانند کارنامه‌اش در فوتبال مشهد نشان داد که نمی‌تواند کار مثبتی را برای این رشته انجام دهد اما اصرار به باقی ماندن دارد. اوحتی این روزها بدون هماهنگی با رییس فدراسیون فوتبال کارهایش را انجام می‌دهد که سبب دلخوری مهدی تاج شده است.
در سوی دیگر، شنیده می‌شود حامد مومنی به عنوان دبیر جدید کمیته فوتسال انتخاب شود. با این حال چند وقتی است که فوتسال مدیر و مدبری به خود ندیده است و این وظیفه تاج است که بعد از انتخاب شدنش به عنوان رییس فدراسیون فوتبال باید اوضاع را سر و سامان دهد.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=32035

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.