• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

تصمیم جدید فدراسیون جهانی کاراته/ بازگشت به داوری پرچم

  • 18 اسفند 1401 - 12:56
تصمیم جدید فدراسیون جهانی کاراته/ بازگشت به داوری پرچم

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی مدتی است که استفاده از سیستم الکترونیکی را در قضاوت داوران در دستور کار خود قرار داده است. برخی قوانین جدید نیز در همین راستا تنظیم و به کشورهای مختلف ابلاغ شد.
سیستم جدید طی دو هفته گذشته و در جریان لیگ جهانی امارات در فجیره مورد استفاده قرار گرفت که اشکالات متعدد آن باعث شد شورای داوران فدراسیون جهانی اطلاعیه مهمی را در این خصوص صادر و به داوران ابلاغ کند.
در این اطلاعیه آمده است، به اطلاع کلیه داوران و قضات محترم WKF می‌رساند پس از بررسی‌های اولیه و با توجه به گزارشات واصله در لیگ جهانی جوانان فجیره چنین به نظر می‌رسد که سیستم الکترونیکی همچنان نیاز به اعمال تنظیماتی دارد تا عملکرد بهینه آن به منظور دستیابی به بهترین نتایج فراهم گردد.
بنابراین مقرر شده است که در رویدادهای رسمی پیشِ‌روی WKF از سیستم امتیاز دهی الکترونیکی استفاده نگردد. با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و اعمال تنظیمات مدنظر چنین به نظر می‌رسد که در رویداد لیگ جهانی جوانان در اسپانیا این سیستم مجدد مورد استفاده قرار گیرد. با در نظر گرفتن این موضوع اکیداً توصیه می‌شود که تمامی داوران و قضات WKF در لیگ جهانی جوانان اسپانیا حضور داشته باشند تا به صورت دقیق‌تر آموزش‌های لازم را فراگیرند و به طور دقیق‌تری با این سیستم آشنا شوند.
با توجه به اطلاعیه فوق در مدت سه ماه آینده کلیه رویدادهای رسمی در سراسر دنیا همچنان با پرچم قضاوت می‌شود.
نکته مهم‌تر آنکه کمیته داوران فدراسیون کاراته کشورمان طی ماه‌های گذشته بواسطه عدم برگزاری کلاس‌های هماهنگی قوانین جدید مورد انتقاد قرار گرفته بود که صدور اطلاعیه فوق نشان داد که تأخیر در برگزاری دوره‌های بازآموزی تصمیم درستی بوده که از فدراسیون کاراته اتخاذ کرده و باید منتظر رفع مشکل سیستم و به احتمال زیاد تغییر برخی قوانین بود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.