• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تصمیم با شماست آقای مجیدی!

  • 05 اسفند 1400 - 21:38
تصمیم با شماست آقای مجیدی!

به گزارش ایسنا، سعید زاهدیان در ادامه یادداشت خود در روزنامه ایران ورزشی نوشت:‌ داستان از این قرار بود: یکی از مربیان سرخابی دو بازیکن تیمش را به‌دلیل بی‌انضباطی تنبیه و در نخستین بازی، آنها را از فهرست ۱۸ نفری خارج کرد. دو هفته بعد، در سفر به اصفهان یکی از دو بازیکن خاطی همراه تیم بود. در کنفرانس پیش از مسابقه، سؤالی با این مضمون مطرح شد: «چرا هر دو بازیکن بخشیده نشدند؟» و پاسخ سرمربی:‌ «الان منافع یک مجموعه بزرگ وسط است و نمی‌توانم زحمات یک گروه ۵۰ نفری را تباه کنم. تیم به این بازیکن نیاز داشت و تصمیم گرفتیم او را جور دیگری تنبیه کنیم. شک نکنید که این بازیکن ضمن اینکه به اشتباهش اعتراف کرده، تنبیه می‌شود و پذیرفته که در صورت تکرار بهای سنگینی بابت خطایش بپردازد. اما نفر دیگری که همراه تیم نیست، جایگزین خوب دارد!»
همزمان با این اتفاق، در باشگاه رقیب که صدرنشین بود، وقتی داد، فریاد، فحش و ناسزای مدافع تیم را سرمربی دید و شنید، به جای اینکه مثل مجیدی بازیکن خاطی را از تمرین بیرون کند، رویش را چرخاند و با دستیارهایش شروع به حرف زدن کرد؛ انگار که چیزی ندیده و نشنیده. فردا صبح، وقتی روزنامه‌ها از بی‌ادبی مدافع و بی‌تفاوتی سرمربی پرده برداشتند و آقای مربی مورد شماتت قرار گرفت، مجبور به واکنش شد. سرمربی با یک روز تأخیر، بازیکن بی‌ادب را در اختیار باشگاه گذاشت و مدافع مورد نظر در تمرین حاضر می‌شد! جالب‌تر اینکه باشگاه ابتدا اعلام بی‌خبری کرد ولی بعد از آن با جریمه نقدی ناچیزی سر و ته قضیه جمع شد.
به نظر شما پایان فصل چه اتفاقی رخ داد؟ تیمی که مربی‌اش اهل مماشات نبود، بالاتر از مربی نتیجه‌گرا که با امید قهرمانی، روی تمام اشتباهات بازیکنان چشم می‌بست، قرار گرفت. سرمربی بی‌تفاوت به‌دلیل از دست دادن صدر و انتقاد فراوان هواداران اخراج شد. این مربی بعد از آن دیگر صاحب هیچ تیمی در فوتبال ایران نشد اما مربی منضبط سال‌ها با تیمش درخشید.
حالا فرهاد مجیدی باید تصمیم سختی بگیرد؛ در شرایطی که دو مدافع خود را ندارد، باید وریا را بازگرداند یا اخراج تا انتهای فصل؟ بازگرداندن وریا به استقلال اگر در راستای منافع تیم باشد، هرگز ایرادی به آن وارد نیست اما همه- از بازیکنان گرفته تا اعضای باشگاه و حتی رسانه‌ها- باید بدانند که بازیکن‌سالاری در استقلال تاوان سنگین دارد و وریا-که کاپیتان است- هم به‌دلیل اشتباهاتش تنبیه می‌شود اما شیوه تنبیه به نظر و سلیقه سرمربی برمی‌گردد که باید به آن احترام گذاشت. کار سخت مجیدی در این روزها تفهیم این مسأله به مجموعه بازیکنان و رسانه‌هاست که از کنار بی‌انضباطی نمی‌گذرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=17139

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.