• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

تشکیل شورای عالی ورزش برای دانشجویان/ فعال شدن لیگ استانی سه رشته

  • 15 آذر 1401 - 12:16
تشکیل شورای عالی ورزش برای دانشجویان/ فعال شدن لیگ استانی سه رشته

به گزارش خبرگزاری مهر، گردهمایی روسای هیئت‌های استانی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، در محل این سازمان برگزار شد.
داداش پور با بیان اینکه تشکیل کارگروهی جهت ارتقای ورزش‌های ملی، یکی از مهم‌ترین مسائل است، تصریح کرد: باید برای دانشجویان از طریق ورزش و المپیادهای ورزشی یک فضای پر نشاط ایجاد کنیم در این راستا نیز لازم است از کلیه فرصت‌های موجود به طور بهینه استفاده کنیم تا بتوانیم شاهد مشارکت حداکثری دانشجویان در حوزه ورزش باشیم.
معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شورای عالی ورزش در آینده تشکیل خواهد شد، ادامه داد: وظیفه همه ما است تا ورزش‌های دانشگاهی را با برنامه و با جدیت به حرکت در آوریم و برای این مهم لازم است رویدادهای متنوع ورزشی برای دانشجویان ترتیب داده شود همچنین باید فعالیت‌هایی را در لایه‌های استانی، ملی و جهانی برنامه‌ریزی و به اجرا درآوریم.
داداش‌پور اظهار کرد: گستردگی سرزمین ایران و تنوع فرهنگی و قومیتی، زمینه‌ی تنوع بازی‌های محلی و بومی، به تناسب ویژگی‌های فرهنگی هر منطقه را فراهم ساخته است و آن دسته از بازی‌های بومی و محلی که از ظرفیت ملی شدن برخوردار باشند و به افزایش شور و نشاط و شادابی در محیط علمی مدد رساند، باید در دستور کار حوزه ورزش سازمان امور دانشجویان قرار گیرد.
وی افزود: از اهداف مهم و اصلی بازی‌های بومی و محلی، افزایش سرعت، قدرت و استقامت بدنی، بهبود واکنش و چابکی، تقویت هوش و ذکاوت، رشد روحیه شجاعت و مقاومت، تربیت خصوصیات جوانمردی، افزایش اعتماد به نفس، تقویت حس همکاری و تعادل، بالا بردن توانایی‌های رزمی، بهبود دقت و مهارت‌های ذهنی، افزایش ظرفیت قلبی و تنفسی، ایجاد هماهنگی و تعادل و نیز پر کردن اوقات فراغت است و نباید این مهم دچار غفلت واقع شود و با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح این ورزش‌ها را علاوه بر ملی می‌توان در سطح منطقه نیز به رقابت گذاشت.
رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما ورزش دختران است، تصریح کرد: دختران دانشجو در دانشگاه‌ها باید درعرصه‌های مختلف ورزشی به صورت برابر حضور داشته باشند، اگر ایراداتی نیز در این زمینه وجود داشته باشد، سازمان امور دانشجویان به آن ورود می‌کند و در این راستا حمایت ویژه‌ای از دانشجویان خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم همچنین هادی بشیریان رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی از فعال شدن لیگ استانی و کشوری ورزش‌های بسکتبال، والیبال و فوتسال در دانشگاه‌ها خبر داد.
بشیریان در این مراسم پس از ارائه گزارش عملکرد فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در ۹ ماه سال جاری گفت: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تاکنون رشد خوبی را داشته است به طوری که در مسابقات جهانی برگزار شده شاهد موفقیت تیم‌های ورزشی دانشجویان بوده‌ایم از این پس نیز با همکاری هیات‌های استانی این فعالیت‌ها و موفقیت‌ها قطعاً افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: یکی از ضروری‌ترین مواردی که باید برای انجام آن اهتمام ویژه داشت، تشکیل هیات‌های شهرستانی است. جشنواره ورزش‌های دانشجویان جانباز و معلول نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که در دستور کار قرار دارد در این خصوص باید فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود تا این جشنواره پرشور و نشاط برگزار گردد.
رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تصریح کرد: لیگ استانی و کشوری در ورزش‌های بسکتبال، والیبال و فوتسال در دانشگاه‌ها فعال خواهد شد. همچنین جشنواره ورزش‌های بومی و محلی به صورت آزمایشی در زاهدان برگزار شد و قصد داریم این جشنواره را در سایر استان‌ها نیز داشته باشیم.
بشیریان خاطرنشان کرد: به منظور فعال سازی بیشتر هیات‌های استانی در برنامه‌های فدراسیون قصد داریم با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی مسابقات انتخابی و اردوهای تدارکاتی برخی از رشته‌ها را در استان‌ها برگزار کنیم. همچنین در کمیته فنی فدراسیون نماینده هیات‌های استانی حضور دارد تا در تصمیم‌گیری‌ها حضور فعالی داشته باشند.
رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی اظهار داشت: روسای هیات‌های استانی در تمام تصمیم‌گیری‌ها مشارکت خواهند داشت و کمیته‌های کاری برای فعالیت‌های پیش‌رو با حضور مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و روسای هیات‌ها تشکیل خواهد شد. تقویت ارتباطات برون‌مرزی در مسابقات آسیایی، جهانی و منطقه‌ای نیز به هیات‌های استانی واگذار می‌شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=35155

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.