• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تشریح چالش‌های پیش روی سازمان تامین اجتماعی

  • 18 شهریور 1400 - 14:33
تشریح چالش‌های پیش روی سازمان تامین اجتماعی

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ، امیری گنجه مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در نشست شورای معاونین سخن می‌گفت؛ با ذکر مطلب فوق افزود: چالشهای پیش روی سازمان تأمین اجتماعی در سه شاخص نشانه‌ها عارضه‌ها و دلایل ریشه‌ای دانست وافزود: کسری نقدینگی، نارضایتی، نیروهای ناکارآمد، کسری تعهدات و برخی انتصابات از مهترین چالشهای نشانه هاست.

امیری گنجه ضمن تشریح عارضه‌ها مهمترین عوامل آن را در تله ذخایر، دارایی‌های غیر مولد، حجم کم سرمایه گذاری ها، فقدان مدیریت هزینه‌ها و درآمدهای ناهمسوی ذینفعان و قوانین تعهد آور دانست.

امیر ی گنجه ورشکستگی سازمان تأمین اجتماعی را تعبیری غیر کارشناسانه و غلط توصیف کرد و افزود: یکی ی از عمده ترین مشکلات سازمان تأمین اجتماعی عدم همخوانی سیاست‌های این سازمان با بعضی از سیاست گزاری در شرکت‌های شستا است.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی علمی در مدیریت منابع و مصارف می‌توان علاوه بر ارزش افزوده از نقطه سر بسر عبور کرد و تراز مالی منابع و مصارف سازمان را نیز ارتقا بخشید.

امیری گنجه تصریح نمود: منابع در آمدی تأمین اجتماعی بر اساس سه جانبه گرایی است یعنی دولت، کارفرما و بیمه شده این سازمان بابت تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت هزینه پرداخت می‌کند و هیچ سازمان بیمه اجتماعی که مبتنی بر سه جانبه گرایی باشد، در هیچ جای دنیا نمی‌تواند ورشکسته شود چون مشارکت دولت یک مشارکت تضامنی است.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ ادامه داد: با بررسی آماری در طی دوسال گذشته با وجود تحریم‌های ظالمانه و گسترش ویروس منحوس کرونا تعطیلی نیمی از کارگاه‌ها بطور دائم و موقت گفت: طی دوسال گذشته در سازمان تأمین اجتماعی نمونه خوبی از ایجاد آرامش در جامعه را برای ایفای تعهدات شاهد بودیم.

دولت در یک سال و نیم گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد تومان پرداخت قطعی به سازمان تأمین اجتماعی انجام داده و در شرایطی که ضریب پشتیبانی به رقم زیر ۵ نفر سقوط کرده، حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران طی یکسال و نیم گذشته و اجرای طرح متناسب سازی بیش از ۱۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=5001

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.