• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تشریح وضعیت تیم ملی ووشو از سوی اوجاقی/ اعزام به یک تورنمنت بزرگ

  • 21 فروردین 1402 - 13:54
تشریح وضعیت تیم ملی ووشو از سوی اوجاقی/ اعزام به یک تورنمنت بزرگ

امیر اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر اظهار داشت: اولین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی اسفندماه برگزار شد و طبق برنامه ریزی انجام شده، مرحله دوم انتخابی‌ها نیز ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار و در نهایت در هر وزن دو نفر به اردوی تیم ملی راه پیدا و از ابتدای خردادماه تمرینات خود را آغاز می‌کنند.
وی افزود: در ۱۰ وزن ووشوکاران به اردوی آماده سازی دعوت می‌شوند. این نفرات تا بازی‌های آسیایی و پس از آن قهرمانی جهان در اردو حضور خواهند داشت. سهمیه ما برای بازی‌های آسیایی ۴ وزن و قهرمانی جهان نیز ۵ وزن می‌باشد که با توجه به شرایط خاص، نفرات خود را انتخاب می‌کنیم.
اوجاقی در خصوص اینکه ترکیب تیم‌های رقیب مانند چین چه تأثیری روی انتخاب نفرات دارد گفت: در واقع ما به ترکیب تیم‌های دیگر دسترسی نداریم، ولی این موضوع در کنار آمادگی فنی، روانی، تست‌های آمادگی جسمانی و… می‌تواند تأثیر گذار باشد. البته ایران خود یکی از قطب‌های ووشو دنیاست و نفرات اول و دوم کشور هم به اردو راه پیدا می‌کنند و بدون شک بهترین‌ها به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.
سرمربی تیم ملی ووشو افزود: برای بازی‌های آسیایی باید از بین ۵ وزن ۵۶-،۶۰-،۶۵-،۷۰- و ۷۵- کیلوگرم چهار وزن را انتخاب کنیم. ولی برای مسابقات جهانی شرایط متفاوتی داریم و دست کادر فنی باز است تا از میان ۱۰ وزن، ۵ نفر را انتخاب کند. بر همین اساس عملکرد تک تک اعضای تیم در طول اردوهای تیم ملی و مسابقات انتخابی زیر ذره بین خواهد بود تا بهترین‌ها به این رویداد که اهمیت فوق العاده ای دارد اعزام شوند.
وی در مورد حضور در یک تورنمنت تدارکاتی گفت: در برنامه ما حضور در یک تورنمنت با کیفیت مد نظر قرار گرفته که درخواست آن را به فدراسیون ارائه داده ایم. مهم این است که شرایط حضور در تورنمنت در زمانی که ما می‌خواهیم فراهم شود. چرا که با توجه به سیکل تمرینی و زمان رسیدن به اوج آمادگی، این زمان تعیین شده که امیدوارم بتوانیم به این مهم برسیم.
اوجاقی در پایان گفت: مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود که بیش از ۱۰۰ کشور در آن حضور خواهند داشت. مسابقاتی که اهمیت فوق العاده ای دارد، ولی شرایط ما برای دریافت روادید و همچنین مباحث مالی متفاوت است. حضور در این مسابقات حمایت خاصی را از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک طلب می‌کند. ان شاالله شرایط حضور ووشوکاران کشورمان در این رویداد مهیا شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40503

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.