• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تشریح برنامه‌های ۱۳ آبان/دانش‌آموزان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

  • 09 آبان 1401 - 12:03
تشریح برنامه‌های ۱۳ آبان/دانش‌آموزان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید جلال زاده امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های مراسم یوم الله ۱۳ آبان، گفت: ۱۳ آبان از روزهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و یادآور حوادث مهمی است.
وی متذکر شد: در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ تبعید امام (ره) به ترکیه را داشتیم و در همین روز ما جاسوسان آمریکایی را از ایران اخراج کردیم. شهادت تعدادی از دانش آموزان مقابل دانشگاه تهران حادثه دیگری بود که در ۱۳ آبان رخ داد. مناسبت سوم که امام (ره) به عنوان انقلاب دوم از آن یاد کردند، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) بود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نیم نگاهی به تاریخ صد سال گذشته بیندازیم، می‌بینیم اگر این سفارت به کار خودش ادامه می‌داد، قطعاً اقداماتش علیه ایران بیشتر می‌شد. دانش آموزان، دانشجویان و مردم مرکز ثقل ۱۳ آبان بودند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال روز جمعه بزرگداشت ۱۳ آبان برگزار خواهد شد. دشمن با عملیات اغتشاش برخی شهرهای ما را ناآرام کرده و مهمترین هدفش تخریب و از بین بردن وحدت ملی و اتحاد داخلی ملت ایران است. دو قطبی‌سازی رسانه در برابر رسانه، دانشجو در برابر دانشجو و همسایه در برابر همسایه تلاشی است که از سوی دشمن انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: دشمن در پروژه خیابان شکست خورده است و خلق حوادثی مثل حادثه تروریستی شاهچراغ از سوی دشمن به معنای شکست آن‌هاست. داعش به صورت رسمی عملیات تروریستی شیراز را پذیرفت و نفر دوم این اقدام تروریستی هم روز گذشته توسط سربازان گمنام امام زمان دستگیر شد.
رئیس ستاد برگزاری مراسم ۱۳ آبان ادامه داد: امسال ۱۳ آبان باید با رنگ و بوی بیشتری برگزار شود و پررونق‌تر از سال‌های گذشته باشد تا دشمن احساس نکند اتفاقاتی که در چند روز و هفته‌های گذشته رخ داده، در اراده ملت ایران خللی وارد کرده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۳ آبان روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی است. دست آمریکا در حوادث اخیر را بیش از پیش می‌بینیم. یکی از رؤسای جمهور سابق آمریکا گفته است ما منتظر چنین روزی در ایران بودیم و آمریکایی‌ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای حوادث اخیر بودجه تصویب کردند.
جلال زاده در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های روز ۱۳ آبان، گفت: در تهران مراسم مقابل لانه جاسوسی برگزار می‌شود و تجمع و سخنرانی داریم و مردم به سمت دانشگاه تهران حرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: در استان‌ها نیز در یک نقطه‌ای راهپیمایی آغاز می‌شود و مردم به سمت مراکز نماز جمعه حرکت می‌کنند. برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و همایش «قرن ۲۱» در ۹ و ۱۰ آبان در مجمع اساتید مسلمان برگزار می‌شود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برگزاری دویست کرسی آزاداندیشی در موضوع استکبار ستیزی توسط بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها، برگزاری جشنواره هنری «روایت تسخیر» با مشارکت وزارت فرهنگ در برخی دانشگاه‌ها، پویش روایت «استقلال»، تولید درس نامه و محتوای چندرسانه‌ای «چرا مرگ بر آمریکا» در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری ویژه برنامه‌هایی در نماز جمعه، برگزاری نشست‌های بصیرتی در حوزه‌های علمیه با موضوع ۱۳ آبان، راه اندازی پویش‌های دانش‌آموز «فهمیده» و پویش عشق «شهید» ویژه کلیه مدارس کشور و حضور چهره‌های شاخص علمی و ورزشی در غرفه‌هایی که در مسیر راهپیمایی در نظر گرفته شده است، از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز ملی ۱۳ آبان است.
رئیس ستاد مرکزی برگزاری روز ۱۳ آبان بیان کرد: روز چهارشنبه (۱۱ آبان ماه) تعدادی از دانش آموزان با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند. همچنین زنگ استکبارستیزی صبح روز چهارشنبه در همه مدارس کشور نواخته می‌شود. نثار گل به مزار شهدای دانش‌آموز نیز روز پنجشنبه (۱۲ آبان ماه) برگزار می‌شود. بیش از ۳۵۰۰ نفر از اصحاب رسانه داخلی و خارجی مراسم امسال را پوشش ۱۳ آبان را پوشش خبری می‌دهند.
جلال‌زاده گفت: امسال به پرچم جمهوری اسلامی که کفن شهیدان ما و پرچم عشق و محبت ایرانیان است، توهین شده است. به همین علت امسال مراسم پرچم در برخی مدارس کشور به مناسبت ۱۳ آبان برگزار می‌شود. مردم باید ستون فقرات دشمن را در خیابان بشکنند و رسانه در این عرصه نقش مهمی دارد.
وی تاکید کرد: مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان با عنوان «۱۳ آبان، حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی» در بیش از ۹۰۰ شهر و استان از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ با حضور گسترده دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مردمی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=32354

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.