• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

تزریق ۴ هزار دوز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان توسط هلال احمر

  • 10 شهریور 1400 - 18:31
تزریق ۴ هزار دوز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان توسط هلال احمر

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن قوسیان مقدم در خصوص اهم فعالیت های انجام شده برای مقابله با کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: بعد از اوج گیری کرونا در استان سیستان و بلوچستان در ماه های اخیر، به منظور کمک به سلامت مردم منطقه و با توجه به شیوع گسترده سویه دلتا کرونا در استان، جمعیت هلال‌احمر وظیفه خود دانست که در این شرایط به کمک دانشگاه علوم پزشکی شتافته و بر این اساس چندین برنامه که از قبل طراحی و تدوین شده بود، اجرایی شده که مهم ترین آن افتتاح قرارگاه مرکزی مبارزه و پیشگیری از کرونا بود.

وی افزود: با توجه به شرایط استان سیستان و بلوچستان قرارگاه مرکزی مبارزه و پیشگیری از کرونا ۱۷ تیر ماه سال جاری افتتاح و چندین محموله در قالب پیشگیری و درمان کرونا وارد استان سیستان و بلوچستان شده و در شهرستان های مختلف بین مردم و بیماران نیازمند توزیع شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: این محموله ها شامل ماسک، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز خانگی، محلول ضدعفونی کننده و سایر اقلام مورد نیاز بود که از طریق بانک امانات جمعیت هلال احمر به صورت رایگان در بخش پیشگیری و درمان در حوزه سلامت در اختیار افراد آسیب پذیر قرار گرفت.

قوسیان مقدم ادامه داد: تعامل با مدیران محلی و مدیریت صحیح در توزیع اقلام بهداشتی و ارائه آموزش های لازم به بهره وران از جمله اقدامات موثر در سیستان و بلوچستان بود. تداوم در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، طرح ناظران سلامت، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده در اماکن عمومی، در کاهش آمار مرگ و میر در استان سیستان و بلوچستان نقش بسزایی داشت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تولید محتواهای آموزشی و توزیع بروشورهای پیشگیری از کرونا با استفاده از ظرفیت خانه های هلال روستایی و آموزش روستاییان به صورت مستمر در جهت رعایت اصول بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از ماسک در اجتماعات نیز از جمله اقداماتی بود که در استان سیستان و بلوچستان به سرانجام رسید.

وی افزود: غربالگری و پایش مسافرین ورودی و خروجی در مبادی مرزهای زمینی از اسفند ۹۹ تاکنون ادامه دارد و کلیه مسافرین ورودی به کشور از طریق سه مرز میلک در شهرستان هیرمند، مرز میرجاوه و ریمدان شهرستان چابهار پس از پایش مجوز ورود داشته و در صورت مشاهده موارد مشکوک به مراکز قرنطینه مرزی ارجاع داده می شوند.

قوسیان مقدم در پایان گفت: همکاری امدادگران و اعضای جوان در مراکز واکسیناسیون تجمیعی کرونا در قالب طرح یاران جوان به واکسیناسیون سراسری سرعت بخشید و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان در ۴ شهرستان هیرمند، دلگان، نیمروز، زابل و یک مرکز سیار در شهرستان هیرمند برای پوشش هفت روستا به صورت مشخص انجام شد. ۱۲۲ نفر از اعضای جوان هلال احمر در واکسیناسیون مشارکت داشتند و ۴ هزار دوز تزریق واکسن توسط هلال احمر انجام شد. این اقدامات هلال احمر در کنار تلاش های دانشگاه علوم پزشکی سبب شد تا امروز در استان سیستان و بلوچستان میزان مرگ و میر به کمترین میزان برسد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=4163

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.