• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

ترکیه کاردار سوئیس در آنکارا را احضار کرد

  • 21 آبان 1401 - 12:14
ترکیه کاردار سوئیس در آنکارا را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، تانجو بیلگیچ، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه می‌گوید: «علی‌رغم تلاش‌های مکرر ترکیه در آنکارا و سوئیس، هواخواهان پ‌.ک‌.ک مدت طولانی است که تجمعاتی به‌ویژه در میدان ملل، محل استقرار سازمان ملل و نمایندگی‌های دیپلماتیک ترکیه برگزار می‌کنند که در آن تصاویر و پوسترهایی از سرکرده گروه تروریستی خود را به نمایش می‌گذارند».
این مقام ترکیه‌ای ادامه داد: «با توجه به رفتار تسامح‌آمیز مقامات سوئیسی، حامیان پ.ک. ک جسارت نشان داده و به زور وارد ساختمان سازمان بهداشت جهانی شدند. در این راستا اعتراض قاطعانه‌ای را به کاردار موقت سفارت سوئیس در آنکارا اعلام کردیم.»
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه همچنین خاطرنشان کرد: این حق مشروع شهروندان ترکیه‌ای در سوئیس است که انتظار داشته باشند دولت سوئیس از «تبلیغات سیاه» پ.ک. ک و انواع فعالیت‌های غیرقانونی آن جلوگیری کند. وی همچنین تاکید کرد: «ما انتظار داریم سوئیس که میزبان سازمان‌های بین المللی است به تعهدات خود که برخاسته از قوانین بین المللی است، عمل کند و به عملیات تبلیغاتی این سازمان تروریستی پایان دهد».
نهم نوامبر (۱۸ آبان)، اعضا و حامیان پ‌ک‌ک به طور غیرقانونی وارد مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو شدند. این اقدام انتقاد مقامات ترکیه را برانگیخت؛ چرا که پیش از این نیز ترکیه از اعتراضات این گروه در نزدیکی نمایندگی‌های دیپلماتیک ترکیه در سوئیس شکایت داشت. درگیری نظامی بین پ‌ک‌ک و نیروهای دولتی ترکیه در سال ۱۹۸۴ آغاز شده و در سال ۲۰۱۵ شدت گرفت. آنکارا چندین عملیات هوایی و زمینی را علیه پایگاه‌های پ‌. ک. ک در شمال عراق ترتیب داده است. حضور ارتش ترکیه در اردوگاه «زلیکان» در شمال عراق برای مبارزه با پ. پ. ک تا کنون باعث اختلاف بین بغداد و آنکارا شده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33508

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.