• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ترس از باخت و استرس از عوامل ناکامی والیبالیست‌های جوان بود

  • 06 مهر 1400 - 16:12
ترس از باخت و استرس از عوامل ناکامی والیبالیست‌های جوان بود

محمود افشاردوست در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تاثیر هم‌زمان هدایت دو تیم ملی توسط یک سرمربی و نتایج آن در رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان جهان گفت: ابتدا هفته دفاع مقدس را تبریک می‌گویم. شرایط و مقتضیات زمان ممکن است در تصمیم‌گیری‌ها تاثیر مستقیم بگذارد. پس‌از بازی‌های المپیک تیم‌ملی باید در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت می‌کرد و بلافاصله پس‌از آن نیز تیم جوانان در رویدادهای جهانی حضور می‌یافت. در همان برهه زمانی زمزمه خداحافظی چند تن از بازیکنان باتجربه نیز به گوش می‌رسید. در چنین شرایطی یا باید دو تیم تشکیل می‌شد و یا شرایطی اعمال می‌شد که در صورت خداحافظی بازیکنان باتجربه، بازیکنان جوان به تیم تزریق می‌شدند.

کارشناس والیبال ادامه داد: اگر دو تیم‌ملی تشکیل می‌شد، ممکن بود تمرینات تیم جوانان به‌هم بریزد. طبق صحبت‌هایی که در جلسه انجام شد در حالت عادی نمی‌توانستیم این تصمیم‌ را بگیریم چرا که زمانی‌که بازیکنان مشترک وجود داشته باشد داستان کاملاً متفاوت می‌شود. اگر دو تیم تشکیل می‌شد ممکن بود به ضرر تیم جوانان باشد و سرمربی تیم بزرگسال بازیکنان خود را در اختیار تیم جوانان قرار نمی‌داد. درنهایت این‌طور تصمیم‌گیری شد که در آن مقطع زمانی هدایت دو تیم ملی برعهده‌ی یک سرمربی باشد.

«در تیم جوانان از سه تن از بازیکنان بزرگسال استفاده شد و این خیلی تاثیرگذار نبود. چرا پیش‌بینی چنین نتایجی نشده بود؟» افشاردوست در پاسخ به این سئوال گفت: ممکن بود برعکس این مسئله هم اتفاق بیفتد. اگر چهار پنج بازیکن به تیم جوانان تزریق می‌شدند شرایط کاملاً تفاوت می‌کرد. در آن مقطع زمانی و در آن جلسه چنین چیزی مشخص نبود. وقتی چیزی مشخص نیست نمی‌توان قدم ثابتی برداشت. درنهایت این‌گونه تصمیم‌گیری شد که یک مربی هدایت دو تیم را برعهده داشته باشد. جمع‌بندی جلسات بسیار مهم و قطعاً مؤثر است. تیم جوانان نتوانست شایستگی خود را به نمایش بگذارد.

وی تاکید کرد: باید دید چه بازیکنانی می‌توانستند در این تیم استفاده بشوند. اگر واقعاً بازیکنی نداشتیم شرایط خطرناک می شد. همین تیم اگر کمی باهوش‌تر بازی می‌کرد می‌توانست نتایج بهتری به دست آورد و تیم‌های بلژیک و آرژانتین را شکست دهد. به‌هرحال تیم ما بدون بازی تدارکاتی با بازیکنان کم تجربه در این مسابقات حضور داشت و همین باعث استرس شد. اشتباهات بچگانه ناشی از استرس زیاد، ترس از باخت و عدم بازی تدارکاتی بسیار در نتایج ما تأثیرگذار بود. تداخل تمرین تیم بزرگسال و جوانان و این‌که تیم جوانان در ۱۰ روز پایانی سرمربی نداشت هم تاثیرگذار بود.

افشاردوست در پایان گفت: به‌هرحال این تصمیمات به اقتضای زمان گرفته شده‌است. شرایط خاصی بود. اگر دو تیم تشکیل می‌شد ممکن بود با مشکلات بیشتر مواجه شویم.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=7222

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.