• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

تختی مثل همه مردم زندگی کرد و ماندگار شد

  • 15 دی 1400 - 11:43
تختی مثل همه مردم زندگی کرد و ماندگار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن کاوه در آستانه برگزاری مراسم سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی اظهار داشت: تختی باعث افتخار جامعه کشتی است. او بهترین الگوی ورزشی برای ایران و خیلی از کشورهای دنیاست. در واقع همه جهان پهلوان تختی را می‌شناسند؛ کسی که از جامعه کشتی‌گیران است.

وی افزود: باید دید چرا جهان پهلوان تختی تا هم اکنون ماندگار شده است. به نظر من کارهای جهان پهلوان تختی، دلی بوده و نمایشی به آن نپرداخته، اگر روزی در بحث زلزله بوئین زهرا برای جمع آوری کمک‌های مردمی رفت و تا به امروز ماندگار مانده به این دلیل است که کارش نمایشی نبود.

کاوه تصریح کرد: در آن آنچنان دوربین و وسایل ثبت خاطره و فضای مجازی نبود، ولی جهان پهلوان تا امروز ماندگار و جاودان شد. من و تمام جامعه ورزش مخصوصاً کشتی گیران باید به صورت ویژه به جایگاه جهان پهلوان تختی به عنوان یک انسان فداکار و اسطوره کشتی احترام بگذاریم.

پیشکسوت کشتی در پایان گفت: ما نباید همیشه روز ۱۷ دی به یاد جهان پهلوان تختی باشیم، بلکه باید در طول سال تفکرات او را در عمل انجام دهیم، چرا که همین بچه‌ها می‌توانند با دیدن این تفکرات در مسیر وی باشند و مرام وی را در بین خودشان ادامه دار کنند. چیزی که مشخص بود این است که وی به مردم احترام خاصی می‌گذاشت و وجه تمایز تختی با ورزشکاران زمان خودش این بود که مثل مردم بود. اکنون هم چیزی که به نسل من و نسل‌های بعدی منتقل می‌شود این است که چقدر کار وی خوب بوده که تاکنون ماندگار شده است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=14056

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.