• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تجهیزات ضروری برای تعمیرکاران خودرو

  • 03 آبان 1401 - 12:59
تجهیزات ضروری برای تعمیرکاران خودرو

۱- ساکشن روغن گیربکس اتوماتیک رایان
جهت تعویض و یا شستشو گیربکس اتوماتیک خودرو از دستگاه ساکشن گیربکس اتومات استفاده می گردد. این که چرا برای تخلیه روغن گیربکس حتما باید از دستگاه استفاده گردد دلیلش آن است که روغن گیربکس اتوماتیک جنسش واسکازین است و تخلیه کامل آن به صورت دستی امکان پذیر نیست. روغن گیربکس هر چند وقت یکبار برای افزایش عملکرد و طول عمر گیربکس باید تعویض گردد.
دستگاه تزریق روغن گیربکس ، ساکشن گیربکس اتوماتیک ، دستگاه شستشوی گیربکس اتوماتیک ، دستگاه ATF نام های دیگر این دستگاه می باشد. برند رایان موتور در دستگاه ساکشن گیربکس اتومات از بهترین ها در این حوزه می باشد.


افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک با در نظر گرفتن هزینه سنگین تعمیر گیربکس، عملکرد نرم گیربکس اتوماتیک و کاستن ضربه زدن لرزش، تزریق آسان و دقیق مایع شستشو و وجود فیلتر تصفیه، از بین بردن رسوباتی که بر اثر کارکرد موجود به قطعات حساس گیربکس اتوماتیک وارد شده، مشاهده همزمان عملیات تعویض روغن قدیمی و تزریق روغن جدید بوسیله تعمیرکار و صاحب خودرو، عملکرد هوشمند و دقیق دستگاه برای تخلیه و تزریق روغن گیربکس اتوماتیک و… از جمله مزایای استفاده از دستگاه ساکشن روغن گیربکس اتوماتیک رایان می باشد.

۲- دستگاه رادار نگارخودرو (تعیین محل قطعی و اتصالی سیم)
فنی کاران بسیار برایشان پیش آمده است که در یافتن محل دقیق قطعی سیم در خودرو به مشکل بر بخورند. دستگاه هایی در سطح بازار وجود دارند که می توانند براحتی و با سرعت بالا محل دقیق قطعی یا اتصالی سیم را برای شما پیدا کنند. دستگاه رادار نگارخودرو از جمله برندهایی می باشد که با سرعت باورنکردنی محل قطعی و اتصالی سیم کشی را مشخص می کند.
این دستگاه ها عموما دارای دو قسمت یک فرستنده هوشمند و یک گیرنده هوشمند می باشند. یافتن محل قطعی یا شکستگی در سیم ها، بررسی سلامت سیم ها، یافتن محل اتصالی به زمین یا تغذیه را بدون جدا کردنِ پنل های پلاستیکی، قالب، و فرش، بررسی اتصال سنسورها تا سر ایسیو در چند ثانیه و ردیابی و مکان یابی علت تخلیه ی شدید باتری از جمله قابلیت های این دستگاه می باشد.

۳- دستگاه دیاگ تعریف کلید key tool نگارخودرو
دستگاه تعریف کلید KEYTOOL نگارخودرو از قابلیت تعریف کلید و ریموت خودروهای ایرانخودرو و سایپا – قابلیت تعریف کلید و ریموت گروه لیفان – قابلیت تعریف کلید و ریموت گروه MVM – قابلیت تعریف کلید خودروهای هیوندای و کیا – قابلیت خواندن کد سوئیچ از ایسیوهای زیمنس ایرانخودرو و سایپا – قابلیت خواندن کد سوئیچ از BSI و ایسیو خودروهای ۲۰۶ فرانسوی برخوردار می باشد.
همچنین قابلیت خواندن کد سوئیچ خودروی زانتیا از طریق وارد کردن VIN Number – قابلیت خواندن کد سوئیچ از خودروی ریو – قابلیت خام کردن ایسیو های زیمنس و والئو – قابلیت ذخیره کردن دامپ های شناسایی شده توسط دستگاه در منوی تاریخچه جهت جلوگیری از بروز ایراد در ایسیو – قابلیت خواندن و پاک کردن خطای عمومی کلیه خودروهای ایرانی و خارجی که از پروتکل EOBD پیروی میکنند – کاربری فارسی و بسیار ساده – بدنه صنعتی و با کیفیت را نیز برخوردار می باشد.

۵- حمام اولتراسونیک شرکت نگارخودرو
تمیز کننده یا حمام اولتراسونیک دستگاهی می باشد که آلاینده ها و کثیفی های اشیا را به سرعت از بین می برند. اشیا در مخزن مایع با امواج فراصوت فرکانس بالا قرار دارند و این امواج لایه برداری از سطح اشیا انجام می دهند که باعث حذف آلاینده ها از سطوح اشیا می شوند.
حمام التراسونیک یک ظرف فلزی بوده که حاوی مقداری آب می باشد. یک دستگاه دیگری به این حمام متصل می شود و امواج فراصوت در آن ایجاد می کند. امروزه جدیدترین و حرفه ای ترین وسیله جهت پاکسازی تجهیزات و محصولات، حمام التراسونیک می باشد. یکی از موارد استفاده از محصولات حمام التراسونیک پخش ذرات داخل محلول و در نتیجه یکنواخت شدن محلول مورد نظر می باشد. این امواج می توانند پیوندهای بین تکه های کلوخه شده را بشکنند و باعث افزایش کیفیت محلول شود. حمام التراسونیک نگارخودرو در بین برندهای دیگر کیفیت بهتری را از خود نشان داده است.

۵ – تجهیزات تنظیم موتور
تنظیمات یک خودرو به دلایل گوناگونی هر دوره به هم می ریزد که می بایست توسط یک فنی کار ماهر و با یک سری مراحل، موتور خودرو تنظیم گردد. اما از کجا متوجه شویم که خودرو به تنظیم موتور نیاز دارد؟یکی از نشانه هایی که نشان دهنده تنظیم موتور را می دهد روشن شدن چراغ چک ماشین می باشد که به ما هشدار تنظیم موتور را می دهد. خراب بودن سنسور های ماشین – مشکل در سیستم ایموبلایزر -اختلال در ارتباط ECU – قطعی ارتباط سنسور ها با سیستم کامپیوتر از جمله نشانه های دیگر می باشد.
دلایل اصلی نیاز خودرو به تنظیم موتور را می توان به بد استارت خوردن هنگام روشن کردن ماشین – لرزش داخل کاپوت ماشین هنگام درجا کار کردن – بالا رفتن مصرف سوخت که اصلی ترین دلیل می باشد – کاهش شتاب خودرو – دود سیاهی که هنگام گاز دادن از اگزوز خارج می شود روشن شدن چراغ چک اشاره نمود. با مشاهده این موارد تعمیر کار با تجهیزات تنظیم موتور خود شروع به عملیات می نماید.
مراحل تنظیم موتور به این صورت می باشد که در ابتدا سیستم برق خودرو بررسی می گردد. وایر و شمع ها تست می شوند و در صورت نیاز تعویض می گردند.سپس سیستم هوا مورد بررسی واقع میگردد که اگر فیلتر هوا نیاز به تعویض داشته باشد باید تعویض گردد و دریچه هوا روغن کاری و تمیز شود. مرحله بعد سیستم سوخت رسانی باید تست و بررسی شود و فیلتر بنزین در صورت نیاز باید تعویض شود. سوزن های انژکتور در صورت نیاز می بایست با حمام التراسونیک شستشو گردند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=31750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.