• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

تجلیل از سه پیشکسوت رشته های والیبال، فوتبال و کشتی

  • 22 آذر 1400 - 23:55
تجلیل از سه پیشکسوت رشته های والیبال، فوتبال و کشتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، مراسم تجلیل از اسطوره های بزرگ ورزش ایران محمد شریف زاده بوشهری پیشکسوت والیبال، فرامرز ظلی پیشکسوت فوتبال و ابراهیم جوادی پیشکسوت کشتی امروز دوشنبه با حضور دکتر ابطحی مدیرعامل صندوق حمایت و جمع زیادی از پیشکسوتان نام آور و همچنین نماینده فدراسیون پزشکی ورزشی با رعایت کامل موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در هتل ورزش (خانه پیشکسوتان ورزش) برگزار شد.

ابطحی: خوشبختیم که شما بزرگان ورزش را دور هم جمع کرده ایم

دکتر ابطحی در این مراسم با بیان اینکه بسیار خرسندم که بار دیگر افتخار میزبانی شما تاجداران عرصه ورزش و شهریاران شهر ورزش را پیدا کرده ایم، اظهار کرد: به شما رادمردان ایران زمین پرافتخار، که پرچم سه رنگ این جغرافیای جان را در آوردگاه های مهم آسیایی، جهانی و المپیک به اهتزاز درآورده اید ادای احترام می کنیم. همچنین ادای احترام می کنم به شما مردانی که شرف، غیرت، انسانیت و مردانگی را در وجود خود جمع کرده اید.
وی در ادامه بیان داشت: سقراط فیلسوف برجسته معتقد است هرکس آرزویی دارد یکی ثروت می خواهد. یکی طول عمر می خواهد، یکی شهرت می خواهد اما بهترین آرزو آن است که انسان دوست خوب و یار موافقی داشته باشد. باید قدردان یاران و دوستانمان باشیم.

دکتر ابطحی با بیان اینکه خدا را شکر می کنم که از مراسم تجلیل قبلی تا به امروز کسی در جمع ما پرواز نکرده است، بیان داشت: امیدوارم زندگی تان پر برکت، سرشار از بزرگی، سلامتی و عزت باشد. دولت در ادبیات فارسی یعنی خوشیختی، ما خوشبختیم که شما بزرگان ورزش را دور هم جمع کرده ایم، شمایی که خاطرات شیرین و فراموش نشده ای دارید؛ همانطور که استاد طالقانی بیان کردند با رخت بربستن این بیماری منحوس امیدوارم بتوانیم خیلی زودتر این مراسم های تجلیل را پی در پی برگزار کنیم.

مدیرعامل صندوق همچنین خبر داد: می خواهیم از ماه بعد مراسم تولد شما عزیزان را نیز برگزار کنیم؛ این هتل خانه شما پیشکسوتان است، استخر این مجموعه آماده خدمتگزاری به شما عزیزان است، قصد داریم از ساعت ۱۵ تا ۱۹ سانس های استخر این هتل را به شما عزیزان اختصاص دهیم.

وی در ادامه افزود: جناب وزیر علاقمند بودند که در این مراسم حضور داشته باشند؛ اما متاسفانه به دلیل مشغله کاری این امکان به وجود نیامد. از وی درخواست کرده ایم که از سایر اماکن ورزشی نیز در خدمتگزاری به شما پیشکسوتان ورزش استفاده کنیم.

ابطحی بیان داشت: به جد معتقدم ما و شما به مهربانی و نوازش نیاز داریم. می دانم زندگی تلخ و سخت اما ما در این تلخی ها می خواهیم ساعت های خوب و خوشی را در این جمع احیا کنیم؛ آمدیم که رضای خاطر شما و در نهایت رضایت خداوند را با خدمت به شما خادمان سرافراز این سرزمین جلب نماییم. امیدواریم توسط برنامه های صندوق غبار فراموشی از چهره شما زدوده شود.

وی در پایان گفت: شما بزرگان این کشور هستید و کسی شما را فراموش نخواهد کرد. از خداوند می خواهم توفیق خدمات بیشتر به شما عزیزان را به ما خادمان بدهد که بتوانیم بخشی از زحمات شما در عرصه دلاوری را جبران کنیم.

تجلیل از سه پیشکسوت رشته های والیبال، فوتبال و کشتی

شریف زاده بوشهری: مراسم های تجلیل ابداع خوب دکتر ابطحی بود

محمد شریف زاده در مراسم تجلیل از خود گفت: به دکتر ابطحی مدیرعامل صندوق و سایر دست اندر کاران این برنامه برای ابداع چنین مجالسی باید تبریک گفت و درود فرستاد. این مراسم ها باعث می شود تا گذشتگانی چون ما که گرد پیری بر چهره مان نشسته از فعالیت های گذشته خود برای جوانان بگوییم.

وی ادامه داد: ما نیز از جوانان انتظار داریم که راه ورزش را ادامه دهند و برای ایران افتخارآفرینی کنند. بنده ورزش را از کوچه شروع کردم و حتی برای ورزش کفش نداشتم اما هیچ وقت دست از تلاش برنداشتم.
شریف زاده که در حوزه علمی و صنعت نیز بسیار موفق بوده است تندیس یادبود خود که به دلیل فعالیت های علمی از دانشگاه تهران دریافت کرده بود را به دکتر ابطحی تقدیم کرد.

محمد شریف زاده بوشهری متولد فروردین ۱۳۱۳ درتهران است. او نخستین کاپیتان تیم ملی والیبال ایران است. او بهمراه تیم ملی والیبال در سال ۱۹۵۸ به مدال نقره مسابقات آسیایی توکیو رسید.

ظلی: مراسم های صندوق یک ارتباط قلبی متقابل ایجاد کرده است

فرامرز ظلی در مراسم تجلیل از خود گفت: مراسم های تجلیل صندوق از پیشکسوتان تنها یک تجلیل عادی نیست بلکه یک ارتباط قلبی متقابل میان پیشکسوتان و این مجموعه و برگزارکنندگان این مراسم ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه دکتر ابطحی به معنای واقعی کلمه حامی پیشکسوتان است ادامه داد: پیشکسوتان بزرگانی هستند که در کوچه پس کوچه خاطره ها گم شده اند، در غم غربت و فراموشی مانده اند و انتظار دارند که دست‌هایی از روی مهر بر سر آن‌ها کشیده شود. برگزاری مراسم های تجلیل همان دست پر مهری است که از سوی صندوق به سوی آن ها دراز می شود و اثرات معنوی بسیار دارند.

فرامرز ظلی متولد ۱۳۲۱ است. وی از دروازه‌بانان پیشکسوت فوتبال، ایران است. وی سال‌ها در باشگاه پاس، تاج سابق تهران (استقلال کنونی) و تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده و از دروازه‌بانان برجسته ایرانی به‌شمار می‌رود. ظلی به مدت هفت سال دروازه‌بان تیم ملی نیز بود.

جوادی: اقدام دکتر ابطحی بزرگ و ماندگار است

ابراهیم جوادی در مراسم تجلیل از خود گفت: بغض راه گلویم را گرفته است و تنها می توانم بگویم این کار دکتر ابطحی ماندگار و بزرگ است اقدامی که هیچ یک از مدیران قبلی نکرده اند. شاید باورتان نشود قبل از این مراسم ها روزهایی بود که آرزوی دیدار دوستان و هم دوره ای های خود چه در ورزش کشتی و چه در رشته های دیگر را داشتم و این آرزویم با مراسم های تجلیل محقق شد.

وی افزود: از بودن در میان بزرگان ورزش کشور مفتخر هستم. خوشبختانه ما می توانیم در فواصل کوتاه دور هم جمع شویم و روحیه مان تازه شود و دیگر تنها در مراسم های غم و ختم دوستانمان دیدار تازه نکنیم.

ابراهیم جوادی‌ (زاده ۱۳۲۲ در قزوین) است. وی با ۴ بار پیاپی قهرمانی جهان، ۲ بار قهرمانی در بازی‌های آسیایی، مدال برنز المپیک ۱۹۷۲ مونیخ و قهرمانی در مهمترین تورنمنت‌های بین‌المللی دوران خود، همچون جام دانکلف بلغارستان، جام تفلیس شوروی و جام تاتراس لهستان، پرافتخارترین کشتی‌گیر سبک‌وزن تاریخ کشتی ایران است. شکست از نیکولف بلغارستانی در المپیک مونیخ تنها شکست او در مسابقات جهانی و المپیک بود. جوادی در المپیک ۱۹۷۶ مونترال و ۱۹۹۲ بارسلونا هم به عنوان مربی همراه تیم ملی بود و همچنین مدتی ریاست هیئت کشتی شهرستان کرج را برعهده داشت.

طالقانی: مراسم های تجلیل جرقه ای برای یادآوری بزرگان ورزش است

در ادامه این مراسم محمدرضا طالقانی پیشکسوت کشتی گفت: این اقدام را باید تحسین کرد و قدر دانست. خوشحالیم که این مراسم ها خیلی زود شروع شد و تعدادی از بزرگانی که در مراسم های قبل تقدیر شدند هم اکنون در میان ما نیستند و باید از اینکه در زمان حیات از آن ها تقدیر شد خشنود باشیم.

وی افزود: مراسم های تجلیل یک جرقه است برای یادآوری قهرمانانی که زمانی افتخارآفرین بودند و پرچم ایران را برافراشتند و سرود کشورمان را در میادین جهانی طنین انداز کردند. در مورد بزرگانی که در این مراسم هستند تنها اشاره به این نکته کفایت می کند که این افراد با عشق و تلاش بسیار بدون هیچ پول و پاداشی برای کشور مدال می آوردند.

در این مراسم همچنین مجید حلوایی و مهدی صابرپور درباره بزرگانی که از آنان تجلیل به عمل آمد صحبت کردند.

در این مراسم که بدون حضور رسانه های مکتوب برگزار شد بزرگانی چون حسین کلانی، محمد نصیری، محمدرضا طالقانی، پرویز عرب، منصور برزگر، بیژن ذوالفقارنسب، رحیم علی آبادی، سعید مراغه چیان، اصغر شرفی، پرویز میرزا حسن، رضا مشحون، تیمور غیاثی، عنایت آتشی، ناصر ابراهیمی، بهروز سلطانی، مهدی هویت دوست، منوچهر مقصودی، محمد دلیریان، بهرام مشتاقی، عباس خجسته، مهدی محبی، حسن حمیدی، علی اکبر جیرسرایی، محمد مشهدی اسماعیل، محمد مشهدی آقایی، حمید حاتمی، جلال کریمی، عباس نمازیان، سلمان حسام، عباس موسیوند، محمد صادقی، مجید حلوایی، احمد شوشتریف امیر حیدری، مهدی صابرپور حضور داشتند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=12736

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.