• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تایوان: شلیک به پهپاد چین مناسب ترین اقدام بود

  • 11 شهریور 1401 - 13:50
تایوان: شلیک به پهپاد چین مناسب ترین اقدام بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر تایوان از اقدام این منطقه برای سرنگونی یک پهپاد در حریم هوایی جزیره کینمن دفاع کرد.
«سو تسنگ چانگ» یک روز پس از اعلام سرنگونی یک فروند پهپاد ناشناس در جزیره کینمن (بخشی از استان فوجیان) از سوی وزارت دفاع تایوان مدعی شد که سرنگونی این پهپاد توسط تایوان که به جزیره‌ای تحت کنترل تایوان هجوم آورده بود، پس از هشدارهای مکرر مناسب‌ترین اقدام بود و چین باید از خود خویشتن‌داری نشان دهد.
این مقام تایوانی در ادامه به خبرنگاران گفت که تایوان هشدارهای مکرری صادر کرده و از چین خواسته است به حریم آن تجاوز نکند.
سو تسنگ چانگ، در واکنش به اظهارت «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: آنها بارها به هشدارهای ما بی توجهی کردند و ما چاره ای جز دفاع شخصی و تیراندازی نداشتیم. این مناسب ترین اقدام پس از تذکرات مکرر بود.
این مقام تایوانی بار دیگر از چین خواست تا در این باره خویشتن داری به خرج دهد و گفت: ما هرگز تحریک آفرینی نخواهیم کرد و مناسب ترین کار را برای حفاظت از سرزمین و مردم خود در پیش می گیریم.
چین در ماه گذشته و پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، در نزدیکی این جزیره بارها تمرینات نظامی انجام داد. چانگ جونگ شون، سخنگوی فرماندهی دفاعی کینمن گفت که در ساعت ۶ بعد از ظهر و پس از شلیک منور، گلوله‌های واقعی به سمت پهپاد چینی شلیک شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28491

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.