• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

تاکید دوباره «وادا» برای نمونه‌گیری طبق پروتکل‌های بهداشتی

  • 07 دی 1400 - 11:44
تاکید دوباره «وادا» برای نمونه‌گیری طبق پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش خبرنگار مهر، دستورالعمل آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) در مورد نمونه گیری از ورزشکاران در سال ۲۰۲۲ میلادی و چگونگی انجام آن در شرایط کرونا را برای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) کشورهای عضو ارسال کرده است.

در این دستورالعمل که در اختیار نادو ایران هم قرار گرفته است، بر انجام نمونه گیری با وجود ادامه پاندومی کرونا در بسیاری کشورها تاکید شده است اما در عین حال این موضوع مورد توجه قرار گرفته که گرفتن تست از ورزشکاران باید با اعمال پروتکل های بهداشتی باشد.

طبق این دستورالعمل، ماموران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در صورتیکه خارج از مسابقه اقدام به نمونه گیری از ورزشکار می کنند باید نسبت به پاک بودن او از کرونا اطمینان حاصل کنند سپس نمونه گیری را داشته باشند. این اطمینان باید با پرسشنامه خودارزیابی که در اختیار ورزشکار گذاشته می شود، سندیت پیدا کند.

همچنین وادا در دستور العمل جدید خود تاکید کرده در صورتیکه کشورها به خاطر کرونا با محدودیتی هایی از طرف دولت‌شان مواجه شدند می توانند نمونه گیری را بر اساس پروتکل های داخلی و بهداشتی دنبال کنند. این نهاد بین المللی همچنین یادآور شد که همزمان با آغاز سال ۲۰۲۲ مدیریت نمونه گیری ها باید بر اساس فهرست جدید مواد نیروزا و روش های ممنوعه انجام شود.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ مشابه این دستورالعمل را برای سال ۲۰۲۱ هم برای نادو کشورها ارسال کرده بود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13648

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.