• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

تارتار: خدا کسانی که تهمت زدند را هدایت کند

  • 15 مرداد 1400 - 2:45
تارتار: خدا کسانی که تهمت زدند را هدایت کند

مهدی تارتار در گفت‌وگو با ایسنا درباره روندی که در تیم فوتبال پیکان طی کرد، اظهار کرد: وقتی فصل در حال آغاز شدن بود من در حال استراحت بودم اما با پیشنهاد باشگاه پیکان روبه‌رو شدم و برایم تصمیم‌گیری سخت بود چون تیم را خودم نبسته بودم و باید هدایت آن را قبول می‌کردم. دوست نداشتم مربیگری نکنم و بعد در میانه فصل هدایت تیم را بر عهده بگیرم و می‌خواستم از همان آغاز کار را شروع کنم. در نهایت با مشورت‌هایی که انجام دادم پیشنهاد پیکان را پذیرفتم و کار را شروع کردیم. بعد از هفته دوم دیدم که واقعا کار کردن سخت است چون شناخت خوبی هم از بازیکنان جوان پیکان نداشتم به همین خاطر استعفا دادم اما باشگاه با استعفای من مخالفت کرد. بعد از مخالفت باشگاه با استعفایم با بازیکنان صحبت کردم و کار را جدی دنبال کردیم. بازیکنان من، من را رو سفید کردند. در نهایت سال خوبی را پشت سر گذاشتیم و در کنار بازیکنان مدیریت باشگاه هم کمک زیادی کرد تا نتایج خوبی بگیریم.

او در ادامه درباره حرف و حدیث‌هایی که در هفته پایانی لیگ هم مطرح شد، گفت: من مربی جوانی نیستم و بعد از ۱۴ سال مربیگری این حرف و حدیث‌ها پیش می‌آید به همین خاطر سعی کردم قبل از بازی درباره بازی شرافتمندانه و جوانمردانه با بازیکنانم صحبت کنم تا با تمام توان برابر پرسپولیس بازی کنیم. الان که تیم ندارم می‌توانم راحت بگویم یک پرسپولیسی هستم اما در آن مقطع بدون هیچ منظوری تمام تلاشم را انجام دادم تا تیمم بهترین عملکرد را برابر پرسپولیس داشته باشد. به هر حال زورمان به پرسپولیس نرسید و در همان دقایق ابتدایی با گل‌هایی که دریافت کردیم شیرازه تیر ما از بین رفت. در فوتبال ایران با استفاده از فضای مجازی هر کسی هر چه دوست دارد می گوید اما این کار درستی نیست که به یک مسلمان تهمت بزنیم. امیدوارم کسانی که تهمت زدند به راه راست هدایت شوند.

او در ادامه درباره این که آیا با پیکان در فصل آینده همکاری خواهد کرد یا خیر؟ گفت: به باشگاه گفته‌ام که اولویت من باشگاه پیکان است چون سختی‌های زیادی کشیدیم و الان جوانانی در تیم پیکان داریم که می‌شود روی آن‌ها برای لیگ برتر حساب کرد اما اگر ما بتوانیم از جایگاه‌مان در لیگ برتر دفاع کنیم و بودجه مناسبی به اندازه بودجه شش تیم بالای جدول فراهم شود قطعا من می‌مانم و کار می‌کنیم. اگر بخواهیم فصل بعد فقط رتبه تک رقمی به دست بیاوریم پیشرفتی نکرده‌ایم. من دوست دارم هر سال تیمم از سال قبل بهتر کار کند. اگر باشگاه بودجه خود را افزایش دهد همکاری با پیکان را با جان و دل قبول می‌کنم اما در غیر این صورت جدا می‌شوم و می‌دانم باشگاه خوبی مثل پیکان آنقدر ساختار خوبی دارد که مربیان زیادی هستند بخواهند با این باشگاه همکاری کنند.

او در ادامه درباره حواشی و اشتباهات داوری در لیگ بیستم هم گفت: فوتبال دنیا به جایی رسید که از سیستم VAR استفاده می‌کند یعنی اشتباهات داوری در همه جای دنیا وجود دارد چون همه داوران دنیا اشتباه می‌کنند. بهترین راهکار این است که سازمان لیگ باشگاه‌ها را مکلف کند که ورزشگاه‌های خود را به سیستم کمک داور دیدیویی مجهز کنند. همان طور که پیش از این ملزم کردند تا باشگاه‌ها ورزشگاه‌های خود را تجهیز کنند سخت نیست که بخواهیم باشگاه‌ها، ورزشگاه‌های خود را به کمک داور ویدیویی تجهیز کنند. این می‌تواند به پیشرفت فوتبال و کم شدن اشتباهات داوری کمک کند. امیدوارم هم فدراسیون فوتبال و هم وزارت ورزش کمک کنند این اتفاق رخ بدهد.

او اضافه کرد: در فوتبال ایران باب شده که اگر اعتراض نکنید نمی‌توانید حق تیم‌تان را بگیرید. من از کمیته انضباطی سوال دارم و سوالم این است که چرا نباید با مربیان خاطی برخورد بشود؟ با هر مربی که یاد گرفته این گونه امتیاز بگیرد باید برخورد شود تا این کار را نکند. اگر کمیته انضباطی مربیان خاطی را محروم کند ما مربیان متوجه می‌شویم که نباید از چنین راهی برای کسب امتیاز استفاده کنیم. البته باز هم می‌گویم بهترین راه برای کم شدن اعتراضات ورود سیستم کمک داور ویدیویی است.

او در پایان در پاسخ به این سوال که انتظارش از سازمان لیگ برای فصل آینده چیست، گفت: از مسوولان برگزار کننده مسابقات تشکر می‌کنم که در شرایط کرونایی بازی‌ها را برگزار کردند اما باید از مسوولان بخواهیم فصل آینده تدابیری بیاندیشند تا تیم‌های لیگ برتری در چمن مصنوعی بازی نکنند. نباید در سطح لیگ برتر تیم‌ها در چمن مصنوعی بازی کنند. شاید در رده پایه این اتفاق رخ بدهد که البته باعث مصدومیت بازیکنان می‌شود اما واقعا فاجعه است که در لیگ برتر هم شاهد چنین موضوعی باشیم. البته یک پیشنهاد هم در مورد دستمزد داوران دارم و آن این است که دستمزد داوران افزایش پیدا کند و آن‌ها با خیال راحت سوت بزنند قطعا اشتباهات هم کم‌تر می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1307

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.