• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تات:‌ این بار اتفاق تاریخی برای ایران در جام جهانی رقم می‌خورد

  • 14 فروردین 1401 - 10:36
تات:‌ این بار اتفاق تاریخی برای ایران در جام جهانی رقم می‌خورد

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت tportal، برای دومین بار در تاریخ دو سرمربی کروات در جام جهانی حضور خواهند داشت. این کار در جام جهانی آلمان در سال ۲۰۰۶ برای اولین بار رخ داد جایی که زلاتکو کرانچار و برانکو ایوانکوویچ که در آن زمان هدایت ایران را بر عهده داشتند به وقوع پیوست. اکنون زلاتکو دالیچ موفق شده است با کرواسی به جام جهانی برسد و دراگان اسکوچیچ با ایران جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد.

ماریو تات، مربی تیم ملی فوتبال ایران درباره قرعه ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: ما از این گروه بسیار خوشحالیم، واضح است که در جام جهانی شما نمی‌توانید حریف آسانی داشته باشید. انگلیس هم روی کاغذ و هم در واقعیت شانس اول کسب عنوان نخست گروه است. سه تیم ملی دیگر به طور مساوی می توانند برای کسب مقام دوم رقابت کنند. من صادقانه فکر می کنم که ما شانس بسیار خوبی برای صعود به دور دوم داریم. رقابت اصلی با آمریکا وجود دارد زیرا ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ با آمریکا بازی کرد و ایران ۲-۱ پیروز شد. بازیکنانی که در آن بازی گل زدند، جایگاه ویژه ای در کشور دارند. الان هم بازی خاصی خواهد بود که همه می‌دانیم به چه دلایلی خاص است و بازیکنان ما با انگیزه زیاد به جام جهانی خواهند رفت. در مورد رقیب سوم، من  اوکراین را ترجیح بدهم. 

مربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه گفت: هنوز راه زیادی تا مسابقات باقی مانده است و هر اتفاقی ممکن است بیفتد. اما خیلی‌ها در ایران شانس همراهی تیم ملی را در جام جهانی دارند. من معتقدم که این بار می‌توانیم آن گام تاریخی را به جلو برداریم و برای اولین بار از گروه عبور کنیم. علیرضا جهانبخش از فاینورد، مهدی طارمی از پورتو و سردار آزمون از بایرلورکوزن امیدهای اول ایران در این جام هستند. هم‌چنین بازیکنانی داریم که در یونان و ترکیه بازی می‌کنند. صادق محرمی از دینامو را هم داریم که این‌جا در ایران خیلی خوب بازی می کند و در آخرین بازی مقابل لبنان بهترین بازیکن زمین بود. نمی‌خواهم وارد مشکلات دینامو شوم، اما با توجه به این که محرمی چقدر خوب است، تعجب می‌کنم که چرا دقایق بازی بیش‌تری به او نمی‌رسد.

او درباره شکست تیم ملی فوتبال ایران از کره جنوبی نیز گفت: با وجود این که  با تیم ناقصی به سئول رفتیم یعنی بدون ۶، ۷ بازیکن از تیم اصلی، اما در آن بازی هم کاملا محکم بودیم. اما فارغ از همه چیز ما در گروه اول شدیم. بهترین تیم آسیا هستیم. با حمایت فوق‌العاده هواداران که مطمئنا در قطر کنار ما خواهند بود، به این قهرمانی سفر می‌کنیم. 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19260

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.