• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

تأکید وزیر اقتصاد بر تداوم عرضه خودرو در بورس / تصویب کلیات بودجه

  • 29 دی 1401 - 12:13
تأکید وزیر اقتصاد بر تداوم عرضه خودرو در بورس / تصویب کلیات بودجه

به گزارش خبرگزاری مهر، تأکید وزیر اقتصاد بر تداوم عرضه خودرو در بورس کالا، تصویب کلیات بودجه با بالاترین رأی و حذف امضای طلایی وزیر اقتصاد در تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی از مهمترین اخبار اقتصاد کلان در هفته اخیر بود.
تأکید وزیر اقتصاد بر تداوم عرضه خودرو در بورس کالا
در پی نامه مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تعیین تکلیف ادامه پذیرش و عرضه خودروهای جدید در بورس کالا، وزیر اقتصاد موضوع را در دستور کار شورای عالی بورس قرار خواهد داد.
در نامه خاندوزی به عشقی آمده است:
سیاست وزارت اقتصاد حمایت از سرمایه گذاران و افزایش شفافیت می‌باشد. با توجه به مصوبه شورای عالی بورس و عدم دریافت مصوبه از سایر نهادها، عرضه خودرو در بورس کالا طبق روال گذشته ادامه یابد. در صورت دریافت هر درخواست از سایر دستگاه‌ها و نهادها، موضوع مجدداً در شورای عالی بورس مطرح گردد.
همچنین نشست بررسی عرضه‌های مختلف خودرو و تبیین مزایای عرضه خودرو در بورس با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد.
وزیر اقتصاد در این نشست گفت:: ما در توافق با وزارت صمت، تأکید کردیم که موافقت وزارت اقتصاد با واگذاری سهام دولت در صنایع خودرو سازی مشروط بر ارائه یک برنامه بلند مدت اصلاحی برای صنعت مذکور از سوی آن وزارتخانه است.
مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در این نشست با اشاره به ثبت نام ١٠ میلیون نفری برای ٢٠ هزار خودروی عرضه شده در قرعه کشی ایران خودرو، افزود: از ١٢ میلیون نفری که مجاز بودند و می‌توانستند در قرعه کشی شرکت کنند، حدود ١٠ میلیون نفر ثبت نام کرده‌اند که این یک بخت آزمایی در سطح ملی است.
تصویب کلیات بودجه با بالاترین رأی
مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در چهار روز به صورت دقیق منابع و مصارف بودجه بررسی و بحث‌های خوبی انجام شد که هم در جهت اصلاحات می‌توانند تعاملات خوبی با دولت وجود داشته باشد و هم هدف گیری های دولت را بهتر می‌توانیم بیان کنیم.
وی افزود: جمع بندی خوبی داشتیم و کلیات با درصد بالایی رأی آورد.
میرکاظمی طی سخنان دیگری گفت: امسال تمام تلاش این بود که مصارف و منابع کمترین مغایریت را داشته باشند و بتوانیم عملکرد بالای ۹۵ درصد را داشته باشیم.
وزیر اقتصاد امضای طلایی خود را حذف کرد
سید احسان خاندوزی امروز در هفتاد و سومین جلسه هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار اظهار کرد: خود هیأت مقررات زدایی متمرکز بر مساله مجوز بوه است که اگر کسی مجوز فعالیت صنفی و صنعتی و… نیاز دارد برای اخذ مجوز اولاً با شرایط روشن، شفاف و غیرقابل تفسیر مواجه باشد و همچنین بداند که بدون حضور و صرفاً از طریق درگاه ملی مجوزها می‌تواند درخواست خود را ارسال کند و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
خاندوزی همچنین اظهار کرد: با مصوبه امروز هیأت مقررات‌زدایی ۱۵۰ حکم از موارد دست‌وپاگیر برای صدور مجوزهای کسب و کار شناسایی شده و به دولت منتقل می‌شود تا این موارد حذف شود؛ امیدواریم با اولویتی که رئیس‌جمهور در مورد کسب‌کارها و رفع موانع مقرراتی دارد، این موانع مقرراتی سریعاً کنار گذاشته شود.
همچنین وزیر اقتصاد در توییتی نوشت: «وزارت اقتصاد اصلاح ساختارهای حسابرسی را با حذف امضای طلایی خود ادامه داد: در آئین‌نامه “تعیین صلاحیت حسابداران رسمی” امتیاز ویژه‌ای برای مدیران دولتی (بدون شرکت در آزمون) در اختیار وزارت اقتصاد بود که با پیشنهاد ما و موافقت هیأت دولت، حذف شد.»

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.