• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بی تدبیری در تکواندو ناشنوایان/ برکناری سرمربی با پیامک!

  • 05 بهمن 1400 - 11:46
بی تدبیری در تکواندو ناشنوایان/ برکناری سرمربی با پیامک!

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون ورزش ناشنوایان روز گذشته از تغییر کادر فنی تیم ملی تکواندو خبر داد و حسینعلی نعیمی جای خود را به رضا ایمانزاده داد. اینکه این تغییر با چه هدفی و بر اساس چه منطقی صورت گرفته مشخص نیست ولی نوع برخورد رئیس انجمن تکواندو ناشنوایان در این مورد جالب توجه بود.

عزیزی روز جمعه با ارسال پیامک به نعیمی از این تغییر خبر داده است. البته این مربی تجربه چنین برکناری را داشته و بعد از کسب عنوان قهرمانی جهان و آسیا با تیم ملی نونهالان و انتخاب بهترین مربی دنیا، بدون هیچ توضیحی از سمت خود برکنار شد.

حسینعلی نعیمی از مربیان سازنده و پرتلاش تکواندو ایران است که چند سالی برای تیم ملی ناشنوایان زحمت کشیده و با این تیم چهارم آذرماه روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد و پیش از این نیز عناوین متعدد جهانی و قاره‌ای کسب کرده است. رابطه نزدیکی با تکواندوکاران ناشنوا داشته و برای موفقیت در کار خود حتی زبان ارتباط با آنها را نیز آموخته است. ضمن اینکه وی بیش از ۴۰۰ هنرجوی تکواندو در کلاس آموزشی خود در رده کمربندهای زیر قرمز دارد.

در این مورد با مربیان دیگر مذاکره و نتایج مثبتی هم در پی داشته است. در کنار نعیمی، رحیم صالحی از مربیان قبلی این تیم هم نادیده گرفته شد تا با چند مربی دیگر مذاکره شود. یکی از بهترین مربیان ایران موافقت خود را برای کار با ناشنوایان اعلام کرده بود و حتی یکی از قهرمانان را برای همکاری معرفی کرد و معلوم نشد به چه دلیل از لیست گزینه‌ها خارج شدند و بعد از آن مذاکرت با یکی دیگر از مربیان جوان نتیجه بخش بود و این مربی قصد داشت به همین منظور به ایران بازگردد، ولی به یکباره معادلات به هم خورد و معلوم نشد معادلاتی پشت داستان بود که مربی دیگری به این منظور انتخاب شد؟!

چگونه است که وقتی وضعیت فدراسیون مشخص نیست، مسئولان فدراسیون ناشنوایان دست به چنین تغییری می‌زنند؟ آیا کمیته فنی فدراسیون در جریان چنین تغییری بوده است؟ حضور خلیفه در کمیته فنی چقدر در این انتخاب تأثیر گذار بوده است؟

در کنار این موارد باید به جرأت عنوان کنیم که در این فاصله کوتاه تا بازی‌های المپیک این تغییر اوج بی تدبیری در انجمن تکواندو ناشنوایان بود. چرا که این نفرات ورزشکارانی هستند که با نوعی از معلولیت در سطح حرفه‌ای ورزش می‌کنند و ارتباط با آنها تابع شرایط و قوانین خاص خود بود و برای کار با آنها باید الگوی خاصی هم داشت. نزدیکی به این دست ورزشکاران و انس گرفتن با آنها زمان بر است و در این چهار ماه تا بازی‌های المپیک کار را برای کادر فنی جدید سخت می‌کند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=15335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.