• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

بیمه ها نباید نظاره گر پوسیدگی دندان های مردم باشند

  • 01 فروردین 1402 - 12:36
بیمه ها نباید نظاره گر پوسیدگی دندان های مردم باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام عباسیان اظهار داشت: همه می‌دانند که هزینه‌های دندانپزشکی همانند تعرفه پزشکی شفاف است و دارای سه جز حرفه‌ای، جز فنی و جز مواد مصرفی است و نکته جالب اینکه ما دندانپزشک را وادار به رعایت تعرفه می‌کنیم اما از سوی دیگر وزارت بهداشت هیچ‌گونه تعهدی برای ثابت نگه داشتن قیمت مواد مصرفی و تجهیزات قبول نمی‌کند.

وی افزود: در طی یک سال یعنی از فروردین تا اسفند ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۶۰۰ برابری قیمت مواد مصرفی و تجهیزات هستیم و جز حرفه‌ای دندانپزشکان هم که اسفناک است.

عباسیان ادامه داد: کارشناسان خبره انجمن‌های تخصصی و نظام پزشکی به این مسئله اذعان دارند که باید در تعرفه سال ۱۴۰۲ حداقل ۴۰ درصد به جز حرفه‌ای و فنی؛ اضافه و جز مواد مصرفی باید آزاد حساب شود زیرا دولت هیچ‌گونه تعهد و سوبسیدی در برابر مواد در نظر نگرفته است.

وی افزود: امروزه تمام دولتمردان و سیاست‌گذاران عرصه سلامت کشورهای در حال توسعه، سلامت دهان و دندان را در سرلوحه خود قرار داده اند و در این راستا از مشاورین خبره استفاده می‌کنند تا بتوانند بحران سلامت دهان و دندان را ساماندهی کنند.

عباسیان گفت: پوسیدگی دندان یک بیماری تلقی می‌شود و بیمه‌های پایه نباید فقط نظاره‌گر باشند بلکه باید از ارائه دهندگان خدمات سلامت و گیرندگان آن حمایت نمایند تا حاصل این مهم بازگشت سلامتی دهان و دندان به اقتصاد خانوارها باشد و انگیزه ارائه دهندگان خدمات را نیز افزایش دهند.

وی افزود: امید است در آستانه حلول بهار و سال نو همبستگی شایسته‌ای بین وزارت بهداشت و فعالین صنفی سلامت ایجاد شود تا بتوانند با فراغ بال و در راستای ارتقای سلامت مردم گام‌های شایسته‌ای بردارند. هر چند که این خواسته جز با ارتقا جایگاه دندانپزشکی در وزارت بهداشت، میسر نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39934

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.