• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

بیمه زنان خانه دار مطالبه جدی در میان زنان است

  • 28 مهر 1400 - 9:29
بیمه زنان خانه دار مطالبه جدی در میان زنان است

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در صفحه مجازی خود نوشت: «بیمه زنان خانه دار یکی از موضوعاتی است که از سال ها پیش مطرح شده و همواره در شعارهای انتخاباتی، برنامه های توسعه و مصوبات بودجه‌ای در نظر گرفته می شود اما همچنان مسئله‌ای بر زمین مانده است.

پس از گذشت سال ها طرح موضوع بیمه زنان خانه دار توسط مسئولان و عدم تحقق آن، شاهد هستیم مطالبه بیمه زنان خانه دار، مطالبه‌ای جدی در میان زنان شده است و از همین جهت مکلفیم پاسخی مناسب به این مطالبه مردمی در نظر داشته باشیم. این بیمه، اگرچه موضوعی مهم و قابل توجه و در راستای حمایت از شأن خانه داری و زنان خانه دار است اما از ابتدا مسیر آن به خوبی طراحی نشده و همین امر نیز مشکلات عدیده ای را در فرآیند تحقق و اجرا ایجاد کرده است.

امسال در فراکسیون زنان و خانواده مجلس طی جلسات متعدد با کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس، سناریوهایی جهت تحقق بهینه بیمه زنان خانه دار طراحی شد و هر سناریو مورد بررسی و تدقیق قرار گیرد.

روز گذشته نیز در جلسه‌ای با حضور اعضای فراکسیون، کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و مسوولان بخش های مختلف اجرایی این سناریوها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد براساس ملاحضات مطرح شده، یکی از سناریوها توسط کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس در جلسات آتی تکمیل و نهایی سازی شود.

مطالبات زنان نقطه حساسیت نهاد قانونگذار بوده و سعی می کنیم به بهترین نحو ممکن و به دور از شعارزدگی پاسخگوی مطالبات باشیم.»

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=9166

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.