• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بورل: اتحادیه اروپا موضع واحدی در تحریم نفت و گاز روسیه ندارد

  • 05 اردیبهشت 1401 - 12:41
بورل: اتحادیه اروپا موضع واحدی در تحریم نفت و گاز روسیه ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روزنامه آلمانی «دی وت» (Die Welt) امروز دوشنبه به نقل از «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت که حمایت کافی از سوی کشورهای عضو این اتحادیه برای تحریم کامل یا تعرفه تنبیهی بر واردات نفت و گاز روسیه وجود ندارد.

بورل در گفتگو با این روزنامه گفت: در حال حاضر، ما در اتحادیه اروپا موضع واحدی در مورد این موضوع نداریم.

این در حالی است که برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به دنبال ششمین بسته تحریمی برضد روسیه هستند و بروکسل نیز در حال آماده سازی ارزیابی تأثیر کامل ممنوعیت نفت به عنوان بخشی از اقدامات احتمالی بیشتر است.

بورل گفت که این موضوع در نشست بعدی اتحادیه اروپا که قرار است در پایان ماه آینده میلادی برگزار شود مورد بحث قرار خواهد گرفت و او انتظار ندارد تا قبل از آن تصمیمی در این زمینه اتخاذ شود.

وی افزود: پیشنهاد نهایی برای تحریم نفت و گاز هنوز روی میز نیست.

در همین حال، روزنامه آلمانی مذکور بدون ذکر منابع نوشت که کمیسیون اتحادیه اروپا احتمالاً در این هفته پیشنهادهایی برای بسته ششم تحریم به کشورهای عضو ارائه خواهد کرد.

بورل گفت که همه کشورهای اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی خود به نفت و گاز روسیه تلاش می‌کنند. وی افزود که معتقد است که این اتحادیه در نهایت قادر خواهد بود وابستگی خود را به نفت و گاز روسیه کاهش دهد.

وی همچنین گفت: در مقطعی این اتفاق می‌افتد و روسیه به‌طور دردناکی احساس می‌کند که درآمدهای حاصل از تجارت نفت و گاز در حال از دست رفتن است.

طبق داده‌های «یورواستات» دفتر آمار اتحادیه اروپا، روسیه بزرگترین تأمین‌کننده نفت اروپا است و به تنهایی بیش از یک چهارم واردات نفت این اتحادیه در سال ۲۰۲۰ را تأمین کرده است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=20586

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.