• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

بودجه ۱۲ میلیاردی برای مجهز کردن ورزشگاه آزادی به چمن «هیبریدی»

  • 22 آبان 1401 - 12:17
بودجه ۱۲ میلیاردی برای مجهز کردن ورزشگاه آزادی به چمن «هیبریدی»

به گزارش خبرنگار مهر، تعویض چمن مطابق با آخرین استانداردهای فیفا و استفاده از چمن هیبریدی طرحی است که از چندی پیش در رابطه با استادیوم یکصد هزار نفری آزادی و توسط مدیریت وقت این ورزشگاه مطرح شد.
البته اجرایی شدن آن منوط به تامین اعتبار لازم بود. اعتباری که امروز مدیریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی رقمی بالا را برای آن عنوان می کند که هنوز تامین نشده اگرچه تاکید دارد مشکل اصلی که دست و پای این شرکت را برای اجرای طرح موردنظر بسته، مسائل غیرمالی است.
علیرضا عاصم یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر چمن استادیوم یکصدهزار نفری آزادی همیشه جزو دغدغه و اولویت های شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بوده است به ویژه اینکه این استادیوم محل برگزاری دیدارهای تیم ملی و مهمترین رقابت های باشگاهی است.
وی ادامه داد: استفاده از چمن هیبریدی در این ورزشگاه هم جزو طرح هایی است که پیگیر آن است اما موضوع به این راحتی نیست که صرفا با تامین اعتبار لازم برای آن، اجرا شود.
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تاکید کرد: طبق برآورد اولیه انجام شده، مجهز کردن استادیوم یکصد هزار نفری به چمن هیبریدی نیازمند اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی است که رقم کمی نیست. تامین این اعتبار نیازمند است اما در این زمینه صرفا مسائل مالی مطرح نیست. باید لیگ برتر و مورداستفاده این استادیوم در این رقابت ها را هم مدنظر قرار داد که مسئله کمی نیست.
وی تاکید کرد: مجهز کردن استادیوم یکصدهزار نفری به چمن هیبریدی سه چهار ماه زمان لازم دارد. از طرفی در تهران فقط همین استادیوم یکصدهزار نفری آزادی است که دیدارهای لیگ برتر و به ویژه دیدارهای پرسپولیس و استقلال در آن برگزار می شود. اگر قرار باشد اقدامات لازم در راستای مجهز شدن به چمن هیبریدی در استادیوم آغاز شود باید این مسئله لحاظ شود و اینکه در این شرایط دیدارها به کدام ورزشگاه و زمین منتقل خواهد شد.
عاصم یوسفی گفت: مسائل مالی در کنار این موضوع باعث شده فعلا پوشش زمین استادیوم یکصدهزارنفری با چمن هیبریدی در حد طرح باقی بماند. قطعا تا پایان لیگ امسال نمی توانیم اقدامی در این زمینه انجام دهیم مگر اینکه بعد از اتمام فصل جاری مسابقات کارهای لازم در این زمینه را آغاز کنیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33548

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.