• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

به حضور داعش در مناطق شرقی افغانستان پایان دادیم

  • 05 شهریور 1400 - 2:38
به حضور داعش در مناطق شرقی افغانستان پایان دادیم

به گزارش مهر، سخنگوی طالبان در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که این گروه پیشتر به نیروهای خارجی نسبت به تجمع شأن در فرودگاه کابل هشدار داده بود.

وی در ادامه افزود: به محض دریافت هشدارها اطراف فرودگاه کابل تدابیر امنیتی را اجرا کردیم. پیش از انفجار تعداد زیادی از مردم و نیروهای خارجی اطراف فرودگاه بدون تدابیر امنیتی تجمع کرده بودند.

این مقام طالبان همچنین افزود: به حضور نیروهای داعش در مناطق شرقی افغانستان پایان دادیم. این گروه شمار بسیاری از اعضای طالبان را به قتل رسانده بود.

گفتنی است که یک مقام طالبان پیش از دو انفجار مرگبار عصر روز پنج شنبه به روزنامه نیویورک پست گفته بود که این گروه برای جلوگیری از وقوع حملات تروریستی، «دست به هر اقدام ممکن» زده است.

«عبدالقهار بلخی» که ریاست کمیسیون فرهنگی طالبان را برعهده دارد، صبح روز پنج شنبه گفت: «ما گزارش‌هایی دریافت کردیم که نشان می‌دهد عناصر نامطلوب در حال برنامه‌ریزی حملات تروریستی علیه غیرنظامیان هستند، اما ما به طور فعالانه‌ای در حال انجام هر اقدام ممکن برای جلوگیری از اجرای اینگونه حملات هستیم».

«کنث مک کنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) تأیید کرده است که در انفجارهای انتحاری در فرودگاه کابل در روز پنج شنبه ۱۲ نظامی آمریکایی کشته و ۱۵ تن دیگر نیز زخمی شدند.

علاوه براین، یک مقام بلندپایه بهداشت و درمان افغانستان در گفتگو با شبکه خبری بی بی سی گفت: «در دو انفجاری که در نزدیکی فرودگاه بین المللی حامد کرزای در پایتخت افغانستان اتفاق افتاد، دستکم ۶۰ تن کشته و ۱۴۰ تن دیگر زخمی شدند».

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3469

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.