• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

بهره برداری از پالایشگاه نفت بوشهر در سال آینده

  • 23 بهمن 1400 - 0:13
بهره برداری از  پالایشگاه نفت بوشهر در سال آینده

به گزارش خبرگزاری مهر جواد اوجی وزیر نفت در مصاحبه با رادیو گفت: سرمایه گذاری و توسعه در صنعت نفت با توجه به ذخایر عظیم نفت و گاز در کشور از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های دولت سیزدهم به شمار می‌آید.

وی افزود: در ماههای آینده سقف تولید نفت و گاز افزایش چشمگیری می‌یابد اما برای جلوگیری از خام فروشی برای احداث واحدهای پتروپالایشگاهی برنامه ریزی های خوبی شده است.

وزیر نفت اظهارداشت: تا سه سال آینده پالایشگاه‌ها هم از لحاظ کمی و هم کیفی رشد قابل توجهی خواهد داشت و این اقدامات علاوه بر کاهش خام فروشی نفت و افزایش تولید محصولات پتروشیمی به افزایش اشتغال زایی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که وابستگی بودجه کشور را به نفت کاهش دهیم و نفت خام را در پالایشگاه‌ها به فراورده‌های نفتی تبدیل کنیم که ارزش افزوده چندین برابری برای کشور خواهد داشت.

اوجی به اقدامات و برنامه‌های مهم وزارت نفت برای تأمین نیاز داخلی به انرژی و سوخت اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته در زمستان امسال با وجود سرمای شدید نیاز داخلی مردم و صنایع به سوخت و انرژی تأمین شد.

وی افزود: توجه به مناطق کم برخوردار با توسعه پالایشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های وزارت نفت به شمار می‌آید.

وزیر نفت گفت: یک ماه پیش اولین پالایشگاه نفت فوق سنگین با ظرفیت ۳۵ هزار بشکه در روز به بهره برداری رسید و سال آینده نیز پالایشگاه نفت بوشهر با ظرفیت تبدیل ۶۸ هزار بشکه در روز به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: طی ۴ سال آینده ظرفیت تولید پالایشگاه‌های کشور به بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید که تحول بزرگی را در صنعت نفت کشور ایجاد خواهد کرد.

اوجی اظهارداشت: توجه ویژه به تبدیل نفت خام به فراورده‌های پتروشیمی، اجرای طرح‌های کیفی سازی پالایشگاه‌ها با رعایت تمامی استانداردهای بین المللی برای حفظ محیط زیست، استاندارد سازی محصولات پتروشیمی و برنامه ریزی برای ارتقا کیفی همه پالایشگاه‌ای کشور در حد استانداردهای بین المللی از مهمترین اقدامات و برنامه‌های وزارت نفت در ماه‌ها و سالهای آینده به شمار می‌آید.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=16398

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.