• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

بهترین یو پی اس ۲۰۲۲

  • 24 اردیبهشت 1401 - 12:08
بهترین یو پی اس ۲۰۲۲

امروزه یو پی اس و سایر تجهیزات وابسته به آن جزء جدانشدنی از زندگی بشر محسوب می‌شوند. درواقع می‌توان گفت با گسترش جوامع شهری و همچنین توسعه کسب‌وکار‌های خانگی و صنعتی، نیاز به برق صنعتی به‌شدت افزایش یافته است. خرید یو پی اس بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین راه جهت تامین برق دائمی می‌باشد. بسیاری از افراد درخصوص خرید باتری (UPS) اطلاعات کافی ندارند. از این‌رو در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین مرکز خرید (UPS) و باتری صحبت کنیم و بهترین یو پی اس‌های ۲۰۲۲ را معرفی نماییم

یو پی اس چیست؟

دستگاه (UPS) یک سیستم منبع تغذیه بدون وقفه می‌باشد که از تجهیزات برقی مورد حفاظت خود در تلاقی با اغتشاشات و نویز موجود در شبکه برق شهری محافظت می‌کند. (UPS) یا  (UNINTERRUPTIBLE POWER SUPPLY)  در مواقع قطعی برق ورودی شهر، انرژی مورد نیاز مصرف‌کننده را بدون وقفه و قطعی تامین می‌نماید و همچنین نوسانات برق شهری را گرفته و به‌صورت سینوسی کامل می‌کند. سیستم یا دستگاه (UPS) یک تجهیز الکترونیکی محسوب شده که برای انجام کار به تعدادی باتری مخصوص متصل می‌گردد. به باتری‌های مذکور در اصطلاح باتری یو پی اس گفته می‌شود. لازم به ذکر است که سیستم (UPS) به طور دائم در مدار بوده و زمانی که قطعی برق رخ می‌دهد، بدون وقفه و به سرعت (به صورت صفر ثانیه)  وارد مدار می‌شود.

مزایای دستگاه (UPS)

سیستم (UPS) دارای مزایای مختلفی است که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

  • قیمت این سیستم در مقایسه با سیستم خورشیدی و دیزل ژنراتور ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر است.
  • سیستم (UPS) نسبت به سایر تامین‌کننده‌های برق به فضای کم‌تری نیاز دارد.
  • تعمیر یو پی اس و نگه‌داری از آن بسیار آسان است.
  • ظرفیت این سیستم بر اساس نیاز کاربر قابل تغییر می‌باشد.

البته در کنار مزایای ذکر شده، هر سیستمی دارای معایبی نیز هست. از معایب سیستم (‌ UPS) می‌توان به محدودیت در تامین برق برای بلند مدت و نیاز به تعمیر و تعویض باتری‌های پشتیبان اشاره نمود.

نحوه عملکرد سیستم یو پی اس

منبع ذخیره دائمی انرژی (UPS) دارای مدار و عملکرد ساده‌ای است. این سیستم متشکل از بخش‌های اصلی یک‌سوکننده، باتری ذخیره انرژی، کلیدهای رله، مدار یا بورد تنظیم جریان و اینورتر می‌باشد. دستگاه یو پی اس از لحاظ فیزیکی یک مخزن ذخیره هوشمند انرژی برق محسوب می‌شود. جریان برق شبکه یا همان برق شهر به‌طور معمول دارای نوسانات ولتاژی بوده که ناشی از تغییرات مصرف در شبکه است. با کاهش مصرف در برخی ساعات مشخص، ولتاژ در حدود ۲۰ تا ۳۰ ولت افزایش پیدا می‌کند. اما در برخی موارد مصرف جریان بسیار زیادی از شبکه عبور کرده و ولتاژ به‌طور دائم در شبکه نوسان پیدا خواهد کرد. لازم به ذکر است که نوسانات مذکور به هیچ‌وجه برای مصرف‌کننده مطلوب نیستند. یو پی اس به کمک مدار یک‌سوکننده، جریان بی‌کیفیت و خام را به یک جریان مستقیم (DC) تبدیل می‌نماید. در وهله بعدی جریان در باتری‌های سربی ذخیره خواهد شد.

یو پی اس می‌تواند با در نظر گرفتن طراحی باتری و کیفیت مواد آن حداقل ۲ تا ۸ ساعت جریان را در خود ذخیره کند. لازم به‌ذکر است که از مقدار ذخیره شده، به‌طور معمول ۱۰% انتهایی به‌طور کامل قابل استفاده نبوده و با نوسان ولتاژ همراه خواهد بود. طراحی باتری در شکل هندسی و همچنین فضایی که (UPS) اشغال می‌کند، بسیار تاثیرگذار است. معمولا مدل‌های آلمانی و آمریکایی از نسبت توان به وزن بیشری برخوردار هستند.

معرفی باتری یو پی اس

باتری (UPS) نیز یک منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه تامین توان مورد نیاز یک شبکه را برعهده دارد. این باتری می‌تواند بدون وقفه انرژی مورد نیاز شبکه را تامین نماید. باتری (UPS) به‌طور معمول بین دستگاه مصرف‌کننده و برق مستقیم قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که عبارت (UNINTERRUPTIBLE POWER SUPPLY) به معنای منبع انرژی بوده و زمانی که در کنار باتری قرار می‌گیرد،  معنای منبع انرژی بدون وقفه را بیان می‌کند. با کمک باتری مذکور به‌راحتی می‌توان از آسیب‌های احتمالی ناشی از نفوذ نویز و اختلالات برق شهری به دستگاه‌های حساسی مثل یخچال، تلویزیون و کامپیوترهای خانگی جلوگیری نمود. دستگاه‌های (UPS) معمولاً بدون وقفه و با بهره‌مندی از توان ذخیره‌سازی انرژی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. چراکه دستگاه‌های مذکور می‌توانند برق شهری را به خوبی در خود ذخیره کرده و درصورت کمبود و قطعی از آن استفاده نمایند.

شرایط مناسب نگه‌داری (UPS)

محلی که دستگاه یو پی اس شما در آن نصب و نگهداری می‌شود؛ می‌بایست شرایط مناسب و استانداردی داشته باشد. نحوه نگهداری از (UPS) بسیار حائز اهمیت است. چراکه نگه‌داری درست این دستگاه بر طول عمر آن می‌افزاید. دستگاه (UPS) می‌بایست در محیطی با دمای مناسب و استاندارد نگه‌داری شود. منظور از محیط استاندارد نیز محیطی است که تابش نور خورشید در آن وجود نداشته، عاری از هرگونه رطوبت و گرد و غبار بوده و همچنین در آن مواد اشتغال‌زا وجود نداشته باشد.

بهتربن یو پی اس‌های ۲۰۲۲

از بهترین برند یو پی اس ۲۰۲۲ می‌توان به انواع ups آمریکایی، اروپایی، ایرانی و ترکیه ای  نظیر APS ، MACPOWER ، MAKELSAN ، EAST EXIMPOWER ،RASAMUPS در ظرفیت‌های مختلف اشاره کرد. در این میان یو پی اس MACPOWER دارای وزن کم، حجم کم و ظاهری شکیل و ساده است. یو پی اس شرکت چینی EAST  با ۲۶ سال سابقه و قدمت، اعطایی  وزارت امور خارجه ایران به‌عنوان “معافیت محصولات از کیفیت‌های مدار بسته بازرسی”  است که دارای  کیفیت بالا با عملکرد قابل اعتماد بوده و همچنین به‌عنوان یک منبع قدرت برای فضاپیمای سری Shenzhou نقاط A، شناخته شده است. یو پی اس رسام و دیگر برندهای یاد شده، برای دیتاسنترها یا مراکز داده و نیز برای مصارف خانگی، پزشکی، صنعتی و… بسیار کاربرد دارند.

نگه‌داری و تعمیر (UPS)

چنانچه دستگاه (UPS) شما دچار مشکل شده است و به تعمیر نیاز دارد، پیشنهاد می‌کنیم به یک مرکز متخصص جهت تعمیر آن مراجعه نمایید. یکی از معتبرترین این مراکز شرکت «یو پی اس رسام» می‌باشد که در این زمینه پیشینه چند ساله دارد. مجموعه رسام با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه تعمیرات، فروش، استابلایزر و باتری شارژر، بیشترین آمار رضایت را در کارنامه حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است. مهندسین فنی و نیروهای متخصص مجموعه رسام در جهت خدمت‌رسانی به شما هم‌وطنان عزیز پذیرای انواع قرارداد تعمیر یو پی اس، سرویس، نگهداری و سفارشات تعمیر استابلایزر در نقاط مختلف کشور می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر و خرید یو پی اس ۲۰۲۲ می‌توانید به آدرس اینترنتی https://rasamups.com/ مراجعه نمایید و از راهنمایی مشاورین این مرکز بهرمند شوید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21674

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.