• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

بهترین فیلتر تصفیه آب خانگی در تصفیه آسا

  • 16 شهریور 1401 - 12:45
بهترین فیلتر تصفیه آب خانگی در تصفیه آسا

آب شهری به دلیل وجود موادی چون نیترات، رسوبات، فلزات سنگین و میکروب ها و باکتری ها کیفیت مناسبی برای آشامیدن ندارد و به دلیل حجم زیاد این آب ها، سیستم تصفیه خانه ی شهری نمی تواند تمام این مواد مضر را از بین ببرد. به همین علت ضرورت استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی در چند سال گذشته اهمیت فراوانی پیدا کرده است.
دستگاه های تصفیه آب خانگی متشکل از تعدادی فیلتر هستند که باعث از بین رفتن املاح و رسوبات و مواد آلاینده ی آب می شوند و در طی چند مرحله تصفیه آب به طور کامل پاکسازی می شود. این فیلتر ها پس از مدتی به دلیل اشباع شدن از رسوبات و مواد آلوده کارایی خود را از دست خواهند داد و نمی توان آن ها را شست و دوباره استفاده کرد. به همین دلیل در زمان های معینی نیاز به تعویض دارند. تعویض فیلتر های تصفیه آب اگر به موقع انجام شود باعث حفظ کارایی دستگاه و عدم آسیب به فیلتر ها می شود. تعویض فیلتر تصفیه آب کار اصولی و فنی است که باید با دقت انجام شود. در این مطلب ما به معرفی مراحل و فیلتر های تصفیه آب و زمان تعویض فیلتر های تصفیه آب خواهیم پرداخت. شرکت تصفیه آسا نمایندگی معتبر فروش فیلتر های تصفیه آب است که می توانید برای انجام تعویض فیلتر های دستگاه آب تصفیه کن و خرید آن ها از خدمات شرکت تصفیه آسا بهره مند شوید.

مراحل و فیلترهای تصفیه آب خانگی

مراحل و فیلتر های دستگاه ۶ مرحله ای تصفیه آب اسمز معکوس به این ترتیب می باشند:

فیلتر پروپیلن
فیلتر پروپیلن وظیفه دارد تا در قدم اول رسوبات آب را از بین ببرد. هر نوع ماده جامد بزرگ تر از ۵ میکرون در منافذ این فیلتر به دام می افتند و گل و لای و شن و ماسه ی آب حذف خواهند شد. عدم تعویض به موقع فیلتر پروپیلن باعث ورود رسوبات به فیلتر ممبران و مخزن می شود که در نهایت به کل دستگاه تصفیه آسیب می رساند. هم چنین به دلیل این که فیلتر کارایی خود را از دست می دهد و نمی تواند رسوبات را از بین ببرد این مواد وارد بدن ما می شوند و باعث بیماری هایی مثل سنگ کلیه خواهد شد.
فیلتر کربن اکتیو یا گرانول
جنس این فیلتر غالبا از پوست نارگیل است و وظیفه دارد که کلر و مواد شیمیایی آب را از بین ببرد. این فیلتر مزه ی آب را بهتر کرده و بوی بد آن را نیز از بین می برد. کلر یکی از مواد خطرناک آب شهری و از مهم ترین آلاینده های آب آب است که باید حذف شود چرا که برای بدن بیماری های زیادی را ایجاد می کند. فیلتر کربن اکتیو هم چنین رنگ آب را نیز شفاف تر می کند.
فیلتر کربن بلاک
این فیلتر مشابه فیلتر قبل است و تکمیل کننده ی مرحله ی دوم می باشد. فیلتر کربن بلاک باقی مانده ی مواد شیمیایی آب که ابعاد ریز تری دارند را از بین می برد و در واقع کار پیش تصفیه ی آب را به اتمام می رساند. فیلتر های مراحل ۱ تا ۳ دستگاه که پیش تصفیه نامیده می شوند معمولا به طور همزمان تعویض می شوند.

فیلتر ممبران
قلب دستگاه تصفیه آب از نوع اسمز معکوس، مرحله ی چهارم یعنی ممبران می باشد. این فیلتر با ورود آب با فشار زیاد از آن، تمام املاح و ذرات آلوده ی آب تا قطر ۰۰۰۱/۰ میکرون را حذف می کند و باعث کاهش سختی آب نیز می شود. موادی چون نیترات، فلزات سنگین، قارچ ها و باکتری ها و عوامل بیماری زا تا ریز ترین اندازه در این فیلتر به دام می افتند. عمر مفید فیلتر ممبران بستگی به جنس آب و سختی آن دارد. در هنگام تعویض آن از دستگاهی به نام TDS برای سنجش سختی آب استفاده می کنند.
فیلتر کربن خطی
آب پس از عبور از فیلتر ممبران به دللی فشار کمی که دارد وارد مخزن دستگاه می شود و به دلیل راکد ماندن آب در مخزن ممکن است بو و مزه ی بد بگیرد. فیلتر کربن خطی در مرحله ی پنجم کار نهایی تصفیه را انجام می دهد و بو و مزه ی بد آب را از بین می برد تا آبی کاملا زلال و خالص و شیرین وارد فیلتر بعد شود.
فیلتر مینرال یا مواد معدنی
این فیلتر معمولا پوسته ای زرد رنگ دارد از جنس مواد معدنی است که املاح مفید مثل کلسیم و پتاسیم و منیزیم و سدیم را که در مراحل قبلی از بین رفته بود را دوباره به آب برمیگرداند.

در دستگاه های اسمز معکوس با مراحل ۷ یا ۸ نیز سه فیلتر دیگر نیز می توانند قرار بگیرند. فیلتر قلیایی در مرحله ی هفتم تصفیه برای تنظیم سختی آب و افزودن خواص آنتی اکسیدانی به آن، فیلتر فرابنفش در مرحله ی هشتم دستگاه های فرابنفش برای گند زدایی و ضدعفونی کردن آب و در نهایت در دستگاه های اکسیژن ساز یک فیلتر مادون قرمز برای افزایش سطح اکسیژن آب قرار می گیرد.

زمان تعویض فیلتر های تصفیه آب

  • زمان تعویض فیلتر مرحله اول پروپیلن : هر چهار الی شش ماه
  • زمان تعویض فیلتر مرحله دوم کربن اکتیو: هر چهار الی شش ماه
  • زمان تعویض فیلتر مرحله سوم کربن بلاک: هر چهار الی شش ماه
  • زمان تعویض فیلتر مرحله چهارم ممبران: هر یک سال و نیم الی دو سال
  • زمان تعویض فیلتر مرحله پنجم پست کربن خطی: هر یک سال الی یک سال و نیم
  • زمان تعویض فیلتر مرحله ششم مینرال : هر یک سال الی یک سال و نیم
  • زمان تعویض فیلتر مرحله هفتم قلیایی : هر یک سال الی یک سال و نیم
  • زمان تعویض فیلتر مرحله هشتم آنتی باکتریال اکسیژن ساز : هر یک سال الی یک سال و نیم

مرکز خرید اینترنتی فیلترهای تصفیه آب

مرکز خرید فیلتر تصفیه آب تصفیه آسا نمایندگی انواع دستگاه های تصفیه آب با برند های معتبر و هم چنین عرضه کننده ی انواع بهترین فیلتر های تصفیه آب تایوانی اورجینال می باشد. شما عزیزان می توانید برای خرید و یا تعویض فیلتر های دستگاه خود به مرکز خرید اینترنتی فیلتر های تصفیه آب سایت تصفیه آسا مراجعه نمایید که برای آشنایی با نحوه تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب و آموزش تعویض فیلتر تصفیه آب نیز اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار خواهد داد. مرکز خرید اینترنتی فیلتر های تصفیه آب تصفیه آسا خدمات تعویض فیلتر را با قیمت بسیار مناسب و با بهترین کیفیت ارائه می دهد و تمامی فیلتر ها از مرغوب ترین کیفیت و  بسیار درجه یک و اصل تایوان می باشند. جهت دریافت خدمات تعویض فیلتر های خود و مشاوره خرید نیز می توانید با کارشناسان فروش تصفیه آسا تماس بگیرید تا شما را در خرید فیلتر های مناسب دستگاهتان یاری کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.