• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بهترین رستوران‌ها در تور چابهار

  • 05 آبان 1400 - 9:12
بهترین رستوران‌ها در تور چابهار

یکی راه‌هایی که می‌توان عظمت خدا را دید، رفتن به دل طبیعت است. وقتی با منظره‌های بی‌نظیر و منحصربه‌فرد روبرو می‌شوید، بی‌اختیار خدا را شکر می‌کنید. یکی از این مناطق که می‌توانید به‌راحتی به یاد خدا باشید، شهر چابهار است. این شهر را می‌توان قطعه‌ای از بهشت دانست؛ چابهار پر از جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی است و آب‌وهوای کم‌نظیر این شهر گردشگران زیادی را در سال به خود جذب می‌کند. ازاین‌رو آژانس‌های مسافرتی تور چابهار لحظه آخری را برای سفری خاطره‌انگیز برای مسافران ارائه می‌دهند.

جاذبه‌های گردشگری چابهار

سواحل مکران

سواحل مکران در امتداد دریای عمان واقع شده؛ این ساحل علاوه‌بر زیبایی‌های منحصربه‌فرد از جاذبه‌های گردشگری چابهار محسوب می‌شود. ساحل مکران صخره‌ای، ماسه‌ای بوده که می‌توانید در آن قعله‌ای ماسه‌ای بسازید و تا ساعت‌ها خود را سرگرم کنید. یکی از نکات جالب در مورد این ساحل آثار تاریخی و باستانی کنار آن است که فرصت مناسبی را برای توسعه گردشگری دریایی در این منطقه ایجاد می‌کند. دریای این ساحل به اقیانوس وصل می‌شود و شما می‌توانید کشتی‌هایی از کشورهای مجاور را ببنید. این منظره هنگام غروب آفتاب بی‌نظیر می‌شود. شاید ویژگی منحصربه‌فرد این ساحل را بتوان بکر بودن آن دانست؛ ساحل مکران زیاد دست‌خوش تغییرات زیادی نبوده است.

چشمه گل افشان بندر تنگ

گل قشان تنگ یکی از جاذبه‌های گردشگری متفاوت چابهار است که در روستای تنگ در ۹۵ کیلومتری بندر کنارک قرار دارد. مجموعه گل فشان دارای سه تپه بوده که یکی از این تپه‌ها هنوز فعال است. عمل گل فشان با لرزش خاک همراه می‌شود و گاهی هنگام خروج گل، صدایی بلندی مانند شلیک تفنگ به گوش می‌رسد؛ این موضوع ممکن است شما را در لحظات اول بترساند. این اتفاق نادر در دوره ۱۰ تا ۱۵ دقیقه رخ می‌دهد. برای رسیدن به چشمه گل فشان باید در صف بایستید. فقط سعی کنید با شخصی بروید که راه و زمان مناسب را بلد باشد تا در بهترین موقع به این مکان برسید.

قلعه تیس

قلعه تیس به قلعه پرتغالی‌ها هم معروف است. این قلعه قدمتی دوهزار ساله دارد و در دهانه خلیج چابهار جای گرفته؛ مصالح به‌کار رفته در ساخت قلعه، آجر، سنگ و گچ هستند. چیز زیادی از این قلعه نمانده و یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب و متفاوت چابهار محسوب می‌شود و مسافران زیادی از این قلعه دیدن می‌کنند. متاسفانه سفر به استان سیستان بلوچستان و بازدید از آثار ارزشمندی که این طور بدون توجه مسئولان از بین می‌روند، شاید آدم را ناراحت کند. قلعه تیس در پنج کیلومتری شمال غربی چابهار، در روستای تیس قرار دارد. در تور چابهار رفتن به جاذبه‌های گردشگری بی‌همتا را ازدست ندهید.

رستوران بلوچ چابهار

اگر دوست داشته باشید غذاهای محلی چابهار را امتحان کنید، از هر کسی که بپرسید رستوران بلوچ را به شما معرفی می‌کند. این رستوران یکی از بهترین رستوران های چابهار محسوب می‌شود که می‌توانید غذاهای محلی را با بالاترین کیفیت میل کنید. اجرای موسیقی زنده، برخورد گرم و صمیمانه‌ کارکنان و موقعیت جغرافیایی رستوران باعث شده که یکی از رستوران‌های محبوب شهر باشد.

این رستوران در امتداد دریا بوده و شما می‌توانید هنگام غذا خوردن از زیبایی دریا هم لذت ببرید. این رستوران در بلوار امام، مقابل پمپ بنزین قرار دارد که یکی از بهترین موقعیت‌های شهری محسوب می‌شود. شما می‌توانید بهترین قلیه ماهی‌، بریانی ماهی، کراهی ماهی و میگو، بتو ماش، شودوده، بتوهواری و کورک را در این رستوران تجربه کرده و خاطره به‌یادماندنی را از چابهار در ذهن خود ثبت کنید. اگر با تور چابهار سفر می‌کنید، حتما به این رستوران بروید و غذاهای لذیذ آن را میل کنید.l

رستوران مکران

یکی از ویژگی‌هایی که رستوران مکران دارد، این است که می‌توانید هنگام غروب آفتاب روی دریا غذا خود را میل کنید. این رستوران یکی از بهترین و تمیزترین رستوران‌هایی است که می‌توانید در آن غذاهای محلی سیستان و بلوچستان را نوش جان کرده و در مورد آن نظر دهید. رستوران مکران بیش از ۵۰ سال سابقه دارد و پذیرای اهالی شهر و مهمانان چابهار است. در این رستوران فست‌فود، غذاهای محلی، نوشیدنی و… سرو می‌شود که آن را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای سرو غذای خاص و لذیذ تبدیل می‌کند. معمولا در این رستوران موسیقی پخش می‌شود؛ اما گاهی اجرای موسیقی زنده، حال‌وهوای آن را عوض می‌کند و اگر خوش‌شانس باشید و هنگام اجرای موسیقی زنده به این رستوران سر بزنید، با تجربه‌ای متفاوت از آن خارج می‌شوید. این رستوران یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین رستوران‌ها میان مردم چابهار است. رستوران مکران انتهای خیابان امام خمینی، جنب هتل بین‌المللی لاله قرار دارد.

چابهار با آب‌وهوای معتدل و بهاری یکی از بهترین مقصدها برای سفرهای داخل کشور است. با تور چابهار از تهران می‌توانید شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی را کنار هم ببینید. چابهار با داشتن سواحل بکر و جاذبه‌های گردشگری و خاص توانسته به بکرترین ساحل دریای عمان تبدیل شود که از سراسر ایران و حتی خارج از کشور به دیدن این شهر جذاب و تاریخی می‌آیند. همچنین در چابهار می‌توانید سفری به‌یادماندنی و لوکس را تجربه کنید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=9644

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.