• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

«بنت» و «بلینکن» با یکدیگر گفتگو کردند

  • 01 تیر 1401 - 12:46
«بنت» و «بلینکن» با یکدیگر گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تنها چند روز پیش از فروپاشی کامل کابینه ائتلافی این رژیم، به صورت تلفنی با وزیر خارجه آمریکا گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، بنت در این مکالمه تلفنی به بلینکن گفته است که به یائیر لاپید پس از تصدی سمت نخست وزیری کمک خواهد کرد. در همین حال، بلینکن هم اعلام کرده است که انتظار می‌رود در دوره نخست وزیری لاپید، همکاری واشنگتن و تل آویو در پرونده های مختلف ازجمله پرونده ایران ادامه یابد.

روز دوشنبه گذشته اراضی اشغالی بحران جدیدی را تجربه کرد و آن، توافق «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم بر سَر تهیه پیش نویس قانون انحلال کنست بود. دو طرف طی جلسه‌ای با یکدیگر توافق کردند تا پیش نویس قانون مذکور را برای رأی گیری به کنست ارسال کنند.

این اتفاق درحالی رخ داد که مقامات صهیونیست در طول یک سال گذشته از هیچ تلاشی برای تثبیت کابینه ائتلافی دریغ نکردند. در صورتی که نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی با پیش نویس قانون انحلال کنست موافقت کنند، «یائیر لاپید» تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در ماه اکتبر، به عنوان نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی نقش آفرینی خواهد کرد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=24132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.