• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

بلینکن: برای استفاده احتمالی مسکو از سلاح اتمی، «برنامه» داریم

  • 04 مهر 1401 - 12:50
بلینکن: برای استفاده احتمالی مسکو از سلاح اتمی، «برنامه» داریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی‌بی‌اس، گفت که دولت جو بایدن، برای واکنش به استفاده احتمالی مسکو از سلاح اتمی در جنگ اوکراین، برنامه داشته و «عواقب چنین اقدامی برای روسیه هولناک» خواهد بود.
بلینکن گفت: نمی‌خواهم وارد جزئیات عواقب (ماجرا) شوم. مسلماً هرگونه استفاده از سلاح هسته‌ای، روی کشوری که از آن استفاده کند، آثار فاجعه‌باری برجای خواهد گذاشت، البته این تأثیر شامل حال سایر کشورها هم می‌شود.
بلینکن همچنین با ترغیب روسیه به خارج کردن نیروهایش از اوکراین، افزود: اگر روسیه دست از مبارزه بکشد، جنگ تمام می‌شود و اگر کی‌یف دست از مبارزه بکشد، اوکراین «تمام می‌شود.»
اظهارات بلینکن یک هفته پس از آن مطرح شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که آمریکا و متحدانش را به تجزیه مسکو متهم کرده، گفته بود که روسیه برای جلوگیری از چنین اتفاقی، از هر ابزاری که در اختیار دارد، استفاده خواهد کرد.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به اظهارات پوتین، به وی گفته بود که از سلاح اتمی استفاده نکند و نسبت به عواقب چنین اقدامی هشدار داد و بلینکن مدعی شده که کاخ سفید برای وقوع چنین سناریویی، برنامه‌ای دارد.
از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰)، کشورهای غربی همواره به تأمین سلاح برای اوکراین و حمایت از این کشور ادامه داده و این اقدام خود را برای شکست روسیه در میدان نبرد، ضروری خوانده‌اند.
پوتین هفته گذشته در نطقی گفت که نیروهای روسیه در اوکراین مقابل «تمام ماشین نظامی غرب» می‌جنگند.
کرملین در فوریه ۲۰۲۲، جمهوری‌های دونباس را به عنوان دولت‌های مستقل به رسمیت شناخت و از اوکراین خواست تا به طور رسمی بی‌طرفی خود را اعلام کرده و هرگز به هیچ ائتلاف نظامی غربی ملحق نشود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29550

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.