• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بلاتکلیفی بسکتبال ایران و استرالیا در فاصله ۲۰ روز تا بازی مهم

  • 03 آبان 1401 - 12:15
بلاتکلیفی بسکتبال ایران و استرالیا در فاصله ۲۰ روز تا بازی مهم

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه ای که بعد از اتمام مرحله نخست انتخابی جام جهانی (پنجره اول تا سوم) از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال و در رابطه با مرحله دوم این رقابت ها (پنجره چهارم تا ششم) ارائه شد بر دیدارهای خانگی تیم ملی بسکتبال کشورمان در پنجره پنجم دلالت دارد با این حال استرالیا که یکی از دو حریف ایران در این پنجره است برای سفر به تهران بهانه تراشی کرده طوریکه وضعیت این دیدار و محل برگزاری آن را بلاتکلیف کرده است.
ماجرا با درخواست استرالیا برای انجام دیدار با تیم ملی بسکتبال ایران در کشور ثالث آغاز شد. این مسئله البته با موضع گیری فدراسیون بسکتبال و تاکید بر انجام بازی در تهران مواجه بود. مخالفت با درخواست استرالیایی ها در مذاکرات شفاهی که میان مسئولان فدراسیون کشورمان و «هاگوپ خاجیریان» مدیر دفتر منطقه‌ای فیبا در حوزه آسیا مورد تاکید قرار گرفت اما نه تنها این واکنش پایان ماجرا نبوده بکله تا به امروز بر ابعاد بلاتکلیفی این بازی دامن هم زده شده است چون هیچ اقدامی در رابطه با آن انجام نشده است.
قرار است دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و استرالیا در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی ۲۳ آبان ماه برگزار شود. تا به امروز اما استرالیایی ها هیچ اقدامی برای دریافت ویزای سفر به ایران انجام نداده اند. البته که به گفته جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال برای انجام این مهم هنوز فرصت باقی است اما مسئولان استرالیا برای فراهم کردن مقدمات سفر به غرب آسیا و حضور در تهران در حالی تاخیرِ خودخواسته را در برنامه قرار داده اند که چینی ها – دیگر حریف ایران در پنجره پنجم- از هفته ها پیش اقدامات لازم برای دریافت ویزای ایران را انجام داده اند.
تیم ملی استرالیا البته برای حضور در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی اسامی بازیکنان خود را مشخص کرده اما هنوز برای ویزا درخواستی را به ایران ارسال نکرده است. 
از طرفی فدراسیون بسکتبال ایران هم با خاطر جمعی نسبت به میزبانی اش در پنجره جدید انتخابی جام جهانی، بدون دغدغه بابت ویزا و صدور آن برای سفر به کشوری دیگر، تمام دغدغه اش در مورد تیم ملی را معطوف به اردوی این تیم و مقدمات دیدارهای تدارکاتی اش کرده است به خصوص که تا به امروز اعلام رسمی در رابطه با تغییر محل برگزاری بازی انجام نشده است.
جواد داوری رئیس فدراسیون می گوید که در مذاکراتی که با مدیر دفتر منطقه‌ای فیبا در حوزه آسیا داشته در مورد جابه جایی محل بازی صحبت هایی شد که با آن هم مخالفت کردیم. وی در عین حال به خبرنگار مهر اینطور تاکید کرده که تا به امروز ایمیلی مبنی بر معرفی کشوری دیگر به عنوان محل برگزاری دیدار ایران و استرالیا برای مان ارسال نشده و به همین دلیل با ملاک برگزاری بازی در تالار آزادی، پیگیر کارهای مان هستیم.
در هر صورت با لحاظ کردن سه هفته ای که البته تعطیلات پایان هفته در ایران و کشوری مانند استرالیا هم از آن کم می کند، فرصت زیادی تا ۲۳ آبان ماه و دیدار دو تیم باقی نمانده است اما کوتاهی استرالیا برای مهیا کردن شرایط سفر به ایران و عدم اقدام برای اعزام ملی پوشان کشورمان به کشور ثالث باعث بلاتکلیفی محض این بازی و محل انجام آن شده است.
رئیس فدراسیون بسکتبال دریافت ایمیل رسمی بابت برگزاری بازی در کشور ثالث را ملاک عمل قرار داده و مدعی است که تا به امروز چنین محتوایی دریافت نکرده است. در حالی که حتی از صحبت هایی مبنی بر میزبانی لبنان برای دیدار ایران و استرالیا مطرح شده است. 

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=31736

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.