• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بشار اسد: سوریه در کنار ملت لبنان خواهد ماند

  • 14 شهریور 1400 - 20:36
بشار اسد: سوریه در کنار ملت لبنان خواهد ماند

به گزارش مهر به نقل از سانا، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با هیاتی لبنانی به ریاست طلال ارسلان رئیس حزب دموکراتیک لبنان که شامل شخصیت های دینی و سیاسی و حزبی و فعالان اقتصادی و اجتماعی لبنان است، دیدار کرد.

در این دیدار، بشار اسد گفت: اعضای هیئت و رهبران تشکیل دهنده آن نماینده چهره واقعی لبنان و اکثریت لبنانی ها هستند که به ضرورت و اهمیت رابطه با سوریه اعتقاد دارند و به آن وفادار بوده و در طول سالهای جنگ حامی آن بوده اند.

وی تاکید کرد: روابط بین دو کشور نباید تحت تأثیر تغییرات و شرایط قرار گیرد، بلکه باید برای تقویت آنها تلاش کرد. سوریه در کنار مردم لبنان خواهد ماند و در سطوح مختلف از آنها حمایت می کند.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه گفت: رهبرانی که دیدگاه درست و شفاف دارند می توانند که از طریق روابط متقابل با مردم آنها را به هدف درست و ثبات برسانند به ویژه با توجه به تحرکاتی که در منطقه برای از بین بردن زیرساختهای اجتماعی و ملی وجود دارد.

طلال ارسلان هم در این دیدار تاکید کرد: سوریه به همه دنیا درس عدم کرنش در برابر استکبار جهانی را داد. رنج های لبنانی ها و سوری ها به علت استعمار جدیدی است که به دنبال پایمال کردن حقوق و کرامت ملتهاست.

وی افزود: هر آنکه با سوریه دشمن است با لبنان دشمن است. قطع ارتباط میان سوریه و لبنان به مثابه خنجری به لبنان و توطئه علیه سوریه است.

شیخ نصرالدین الغریب شیخ طائفه موحدین دروز لبنان هم در این دیدار گفت: این هیات به سوریه آمده تا به رئیس جمهور و ملت سوریه به خاطر پیروزی هایی که علیه تروریسم به دست آورده اند تبریک بگوید. پیروزی هایی که با وجود حمایت گسترده از گروههای تروریستی به دست آمد.

وی افزود: احدی نمی تواند اراده قوی ملت سوریه را درهم بشکند. سوریه زیر بار اشغال نمی رود. طایفه موحدین به سوریه و ملت آن وفادار خواهد ماند.

وئام وهاب رئیس حزب توحید عربی هم در این دیدار بر اهمیت نقش سوریه و جایگاه آن در منطقه تاکید کرد و گفت: اعراب جایگاهی میان قدرت های منطقه جز از طریق بازگشت به سوریه نخواهند یافت.

اعضای این هیات مراتب وفاداری و تشکر خود را رئیس جمهوری و ملت سوریه به خاطر ایستادن در کنار لبنان در سخت ترین شرایط اعلام کردند و روابط با سوریه را تاریخی و جغرافیایی دانستند که برخی وابستگان به خارج نمی توانند خدشه ای به آن وارد کنند.

اعضای این هیات پایداری ارتش و ملت سوریه در برابر توطئه ها و طرحهایی که هدفش ایجاد جنگ داخلی در منطقه بود را مورد تمجید قرار دادند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=4614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.