• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

بسکتبال و سرگردانی تیم ملی/ تکلیف کادر فنی چه زمانی مشخص می‌شود؟

  • 13 اردیبهشت 1401 - 12:43
بسکتبال و سرگردانی تیم ملی/ تکلیف کادر فنی چه زمانی مشخص می‌شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات لیگ برتر و زمان اتمام این رقابت ها معمولا ملاک تعیین زمان بندی اردوهای تیم ملی بسکتبال بوده است طوریکه همیشه دو سه هفته پس از پایان رقابت های باشگاهی، اردونشینان تیم ملی وارد اردو می شدند اما صحبت های چند پهلوی رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد کادر فنی و بلاتکلیف گذاشتن آن اما این روند را برای سال جاری تغییر داد طوریکه زمان از سرگیری اردوهای ملی در گرو موضوعی غیر از لیگ قرار گرفت.

فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ لیگ برتر بسکتبال شامگاه یکشنبه با قهرمانی تیم شهرداری گرگان به پایان رسید. پیش از این با در نظر گرفتن پایان احتمالی مسابقات در نیمه اردیبهشت، اینگونه عنوان شده بود که از اوخر این ماه یا اوایل خردادماه تیم ملی وارد اردو می شود تا به موقع برای حضور در پنجره سوم انتخابی جام جهانی و کاپ آسیا شود.

البته این برنامه ریزی ها مربوط به زمانی بود که در رابطه با ادامه حضور مصطفی هاشمی در راس کادر فنی تیم ملی ابهامی ایجاد نشده بود و حرف و حدیثی هم مطرح نبود. پرواضح بود که یکی از برنامه های این مربی هم ارزیابی وضعیت تمام بازیکنان در تیم های مختلف و تا آخرین دیدار فینال بود تا بر اساس ارزیابی هایش فهرست اولیه تیم ملی را مشخص کند اما شرایط متزلزلی که جواد داوری در بدو ورود به فدراسیون به عنوان رئیس برای وی و در کل نیمکت تیم ملی ایجاد کرد، اجرای تمام این برنامه ها را به حالت معلق درآورد.

پرونده لیگ برتر بسکتبال در حالی بعد از ۶ ماه بسته شد که هنوز مشخص نیست برنامه فدراسیون برای تیم ملی و اردوهای این تیم چیست چرا که هنوز تصمیم اصلی در مورد این تیم که مربوط به کادر فنی آن می شود، مشخص و نهایی نشده است.

از شواهد و قرائن پیداست که مدیریت جدید فدراسیون بسکتبال قصد جابه جایی در کادر فنی تیم ملی را دارد و این موضع را خیلی زودتر از آنچه تصور می شد با تاکیدش بر «لزوم تقویت کادر فنی» نشان داد. بعد از آن هم وی در مواجه با ابهامات و پرسش های مطرح هیچ تاکیدی بر ادامه همکاری با کادر قبلی نداشت.

بسکتبال و سرگردانی تیم ملی/ تکلیف کادر فنی چه زمانی مشخص می‌شود؟

از طرفی هم جواد داوری تا به امروز هیچ انتخاب و تصمیم شفافی برای کادر فنی تیم ملی نداشته است تا پاسخگوی نگاه های پرسشگر نسبت به تیم ملی و نیمکت این تیم باشد. البته که قاعدتا طی این مدت رایزنی های انجام شده و مذاکراتی هم صورت گرفته است. حتی جذب مربی خارجی خیلی جدی موردتوجه قرار گرفت اگرچه ظاهرا مسائل مالی یک سنگ بزرگ در مسیر تحقق آن به حساب می آید.

از طرفی نام برخی گزینه های داخلی هم مطرح شده است مانند سعید ارمغانی اما هنوز از سفر وی به تهران و مذاکرات رو در رو با رئیس فدراسیون خبری نشده است تا بتوان روی آن حساب جدی تری باز کرد.

در هر صورت اینکه هنوز تکلیف سرمربی تیم ملی بسکتبال مشخص نشده در حالیکه این موضوع باید اولویت فدراسیون باشد به خصوص با رویدادهایی که فاصله زیادی تا آنها باقی نمانده است.

تیم ملی بسکتبال در نیمه نخست سال جاری با حجم زیادی از رویدادهای بین المللی روبرو است. این تیم از ۲۲ تیرماه دیدارهایش در کاپ آسیا را آغاز می کند و قبل از آن هم باید دو دیدار خود در پنجره سوم انتخابی جام جهانی را برگزار کند. دیدارهای تیم ملی بسکتبال در این پنجره ۱۰ و ۱۳ تیرماه در قزاقستان و سوریه برگزار می‌شود. بعد از این دو رویداد هم بازی های کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی در برنامه تیم ملی قرار خواهد گرفت.

زمان برگزاری هر یک از این رقابت ها و البته لزوم نتیجه گیری در آنها می طلبد تا فدراسیون بسکتبال هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف کادر فنی تیم ملی اقدام کند تا این تیم با نظر مربی جدیدش وارد مرحله ای جدید از تمرینات آماده سازی شود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21062

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.