• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

برگزاری مسابقات تیمی ایده خوبی است/ کاراته دنیا نیاز به تحول دارد

  • 01 مرداد 1401 - 12:50
برگزاری مسابقات تیمی ایده خوبی است/ کاراته دنیا نیاز به تحول دارد

سید شهرام هروی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: کاراته یک دوره حضور در المپیک را تجربه کرد که بازتاب بسیار خوبی را در دنیا داشت. همین اتفاق خوش یمن باعث توسعه و گسترش این رشته در سراسر دنیا شد و در آن زمان شاهد بودیم که در ایران هم کلاس های آموزشی کاراته رونق بهتری داشت.

وی با اشاره به تصمیم فدراسیون جهانی در خصوص برگزاری مسابقات تیمی قهرمانی جهان گفت: ایده بسیار خوبی است، البته که باید سال‌ها قبل اجرایی می‌شد. کاراته برای بازگشت دوباره به بازی‌های المپیک در کنار رایزنی مسئولان رده بالای جهان، به تحول در بخش‌های مختلف اجرایی و فنی دارد و قطعاً برگزاری رقابت‌های تیمی قهرمانی جهان ایده بسیار خوبی در همین راستا خواهد بود.

سرمربی تیم ملی افزود: رقابت‌های تیمی عیار واقعی کاراته یک کشور را به نمایش می‌گذارد. مسابقات تیمی در هر دوره همراه با رقابت‌های انفرادی برگزار می‌شود و به دلیل جذابیت دو چندان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. WKF می‌تواند با نگاه متفاوت به نوع و کیفیت، رقابت‌های تیمی را به صورت مجزا با شرایط بهتری برگزار کند که مطمئن باشید بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد. ایران سه دوره متوالی مدال طلای تیمی را در مسابقات جهانی کسب کرد و خود را به عنوان یکی از مدعیان و قطب‌های اصلی کاراته دنیا معرفی کرد. بدون شک در نخستین دوره مسابقات تیمی هم تحت عنوان یک مدعی وارد تاتامی خواهد شد.

هروی در خصوص اعلام زمان و مکان برگزاری مرحله نهایی مسابقات کاراته وان گفت: تمرکز ما روی رقابت‌های کاراته وان باکو و سری A ترکیه است. فدراسیون هم قول داده شرایط اعزام تیم ملی را به این دو رویداد مهم فراهم کند. در سال جدید میلادی مسابقات مهمی را از دست دادیم که با حضور در این دو رویداد تا حدود زیادی جبران خواهد شد.

وی در پایان گفت: در شرایط فعلی اعضای تیم ملی برای حضور در مسابقات کاراته وان، قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی در اردو هستند. تیمی جوان اما با انگیزه را برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی آماده این رویداد کرده ایم که به امید خدا با تمرینات خوبی که پشت سر می‌گذاریم، بتوانیم نتایج خوبی کسب کرده و این جوانان نیز در مسیر موفقیت گام بردارند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=26317

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.